2015-02-11, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Varför har flashback inte namnkrav?

Alltså att ditt användarnamn måste vara för- och efternamn?

Så ditt namn är Nono Limit eller liknande? Intressant namn. Någon sorts anglosaxare, antar jag?
Citera
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Känns som om debatt- och samhällsklimatet går mot en allt mer obehaglig och konfrontativ ton. Säga vad man vill om alla idiotiska, rasistiska och sexistiska inlägg här på Flashback, men på något sätt fyller ändå ett forum där man kan mötas anonymt en viss samhällsfunktion tycker jag. Jag är mer inne på Alexander Bards linje än Aftonbladets.

Inte minst kan man väl se Flashback som en ventil där folk kan skriva av sig frustrationer och ångest och få hjälp med svåra frågor. eller prata om sånt de inte kan eller vill prata om öppet. Hotas den möjligheten är det ju risk att det skapas breivikar eller att ångest och livsproblem går ut över vänner och anhöriga. Eller att folk till och med tar livet av sig.

Själv har jag genom åren i huvudsak skrivit i forumdelarna för musik, sport, relationer, medier och en del i PI. Tror aldrig jag gjort ett inlägg i I&I till exempel. Dock är det så att när detta nick en gång skapades så var det flera bekanta som ibland skrev inlägg som Åsa-Nietzsche, det var ett kul nick liksom. Det var en mailadress som jag använde privat ibland som reggades med nicket. Skulle den spåras till mig nu kan jag kanske bli uthängd för att en bekant för fem år sedan skrev "jävla blatte" i nåt inlägg. För 5-10 år sedan var det kul att skriva lite trams och byta sinsemellan och jag hade inte full koll på vad nån annan hade skivit en månad tidigare. Det gick lite i intervaller vem det var som satt och skrev. Nu för tiden har de flesta av oss tröttnat på Flashback och skriver nästan aldrig.

Det känns lite surt om man skulle bli uthängd och få sparken från jobbet för något man kanske inte ens skrivit. Men den dagen, den sorgen antar jag.
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Efterbliven är man om man tror man är "anonym" på internet. Wake up call!
Man är i alla fall någorlunda anonym.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Tyvärr håller jag inte med dig, det den personen hade skrivit är klart lagbrott. Det är inte enbart AB som tycker det inte är en lämplig åsikt och jag vet att det är inte bara jag på flashback som tycker det är ett lagbrott. Flashback är lika mycket mitt som ditt och min åsikt lika mycket värd som din, men om någon av oss begår lagbrott så är det klart att man måste stå för det om man ertappas. Man kan inte skylla på...ja trodde jag var anonym...alla andra hatar m.m. Det är så det funkar

Som sagt. Nej, det är inget lagrott. Du och AB är ine i position att döma någon. Vi har domstolar till det i en rättsstat och samtliga dessa är ostraffade och det bedrivs inte ens någon utredning.
Citera
Medlem
Citat:
Vill inte bryta mot reglerna tyvärr.
Vilka regler? Att outa sig själv är väl inte förbjudet?
Citera
2015-02-11, 18:45
Bannlyst
Citat:

Du bryter inte mot reglerna genom att outa dig själv så fram med ditt namn, vettja!
Citera
2015-02-11, 18:46
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Det är tillåtet att publicera uppgifter om sig själv. Fegis
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Du bryter inte mot reglerna om du erkänner ditt eget namn på Flashback.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Vilka regler? Att outa sig själv är väl inte förbjudet?

Källa?
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Har läst ditt inlägg nu med men kan fortfarande inte förstå hur du kan säga en åsikt men samtidigt inte t.ex delge ditt namn och adress t.ex? Då är ju åsikten helt tom. Ingen står bakom den.

Jag har aldrig kännt något behov av att uttrycka mig anonymt så jag hade troligtvis inte märkt någon skillnad om jag bodde i Saudiarabien eller här.

Ok. Tack för ett korkat inlägg som stärker värdet av mitt.
Jag förespråkade anonymitet så.... varför skulle jag ange namn och adress?
Vad spelar det för roll om ingen står bakom den? Det är fortfarande information som andra människor kan ta del av, och bilda sina egna uppfattningar ifrån.
Du förstod uppenbarligen inte ens 1% av mitt inlägg.

Så skriv då ditt namn här i tråden om du inte har något behov av att uttrycka dig anonymt, se så.
Och att du tror att du inte hade märkt någon skillnad på om du bodde i Saudiarabien eller ej påvisar bara än mer din brist på kognitiv kapacitet.
Citera
Medlem
Citat:
Jag förstår mig inte på alla dessa anonymitetsnissar i tråden.

Varför denna besatthet av att vara anonym? Kan ni inte stå för era åsikter kanske ni inte borde basunera ut dem på offentliga forum?

Att inte du berättar vad du heter då? Kanske en bild på dig där det står att du är rädd för tjejer?
Citera
2015-02-11, 18:48
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Jo kan jag gärna göra, inte personnummer dock.
Fast jag kan bli avstängd för den konstiga reglen 1.06 oroar jag mig för

Du får outa dig själv, inga problem. Sluta snacka skit nu. Ge oss ditt namn och adress.

Eller... så är du bara full av skit och låtsas tycka på ett visst sätt. Din jävla hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in