2015-02-11, 16:40
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Hur skapar man oreda i samhället genom att skriva på ett anonymt forum på nätet?
Jo för att dessa mediakåta personer går in här och hoppas se "Vilken underbar människa". Hade jag varit med i TV hade jag hållit mig så långt borta ifrån diskussionsforum som möjligt då det är just vad det är, ett diskussionsforum med fria åsikter och mycket skitsnack.

Något som stör mig är varför folk ens kommenterar aftonblaskan, säg bara "försvinn" och ignorera deras försök.

Lite roligt är det ändå, sett 2 personer uthängda som jag diskuterat med här Tyvärr lär väl detta fortsätta då det får så stor uppmärksamhet(aftonbladet ELSKAR uppmärksamhet)
Citera
Medlem
Ulvhamns avatar
För oss som inte skriver så mycket om invandring och sånt, blir detta med Aftonbladet en otrevlig påminnelse om att något är stört i vårt samhälle av idag.

Flashback funkar så att du läser det du vill ta del av och lämnar de andra.
Flashback är det enda stället där du samtidigt kan läsa om, hur du tvättar en katt, it frågor, hatar bögar, byter vattenpump på en V70, invandring, bästa kaliber för AK och tusen och åter tusen andra ämnen. Läs och var aktiv där det passar dig och lämna det övriga. För det finns vissa platser på Flashback där jag blir mörkrädd men då byter jag tråd och läser om lite kattproblem, det är mitt ansvar och kan aldrig bli författarens ansvar.

Livet är inte svårare än så.... Läs inte det du mår dåligt av, min vän.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man ifrågasätter makthavarnas propaganda & skall givetvis därför förföljas, på samma sätt som i östblocket.
Precis och det är säkerligen därför vi hängs ut i Aftonbladet. Yttrandefriheten gäller bara om man redan har "rätt" åsikt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PizzaDan
Jan Helin verkar trivas att samarbeta med kriminella. Först driver han en podcast med vapenhandlaren Mattson och nu betalar han kriminella "journalister" för en databas.

Undrar om alla som köper Aftonbladet vet att deras pengar sponsrar kriminalitet.

Men det förstår ni väl, det är skillnad på när Helin helgar målet framför medlen än när vanligt folk gör det.

Det är således helt i sin ordning att handla med vapen och sponsra kriminella om det gynnar företagsekonomin, men omoraliskt och förkastligt att uttrycka sig burdust på Flashback om det gynnar yttrandefriheten och demokratin, någon annan slutsats kan jag faktiskt inte dra.
Citera
2015-02-11, 16:41
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ja vem kommer att hängas ut imorgon när Aftonblaskan leker Gestapo? tidningen har ju blivit helt sjuk när det försöker lägga ned Flashback som bara är ett klotterplank som förr i tiden för folket.
Citera
2015-02-11, 16:45
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har Jan Helin, eller någon annan på Aftonbladet, förklarat varför en skogshuggare anses vara en person med ett "offentligt uppdrag" eller med politisk makt?

Helin valde honom för att skrämma alla vanliga flashbackare. Hur många läkare kan det finnas här som dessutom hatar tillräckligt? Enda förvånande var att Fr*ng* har lite för många inlägg, han är inte vanlig nog egentligen tycker jag.
Citera
2015-02-11, 16:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Helin valde honom för att skrämma alla vanliga flashbackare. Hur många läkare kan det finnas här som dessutom hatar tillräckligt? Enda förvånande var att Fr*ng* har lite för många inlägg, han är inte vanlig nog egentligen tycker jag.
Jag är jävligt säker på att just dessa valdes ut för att man inte har så många fler. Deras identitet har man kommit över på något annat sätt än det man påstår.
Citera
2015-02-11, 16:51
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
En fråga.

Varför censureras alla användare på aftonbladet utom "H.E.L"?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20297569.ab

Detta funderade jag också över. Enda skillnaden mot andra uthängda är väl då att det skulle vara ett kollektivt "kompisgäng" bakom H.E.L. Men vad fan har det för betydelse.
Citera
Avslutad
Jag vill höra från skogshuggaren om någon i hans bekantskapskrets har räknat ut att det är han som är med i tidningen. Jag vill också veta om det har begåtts ett dataintrång och om det har polisanmälts.

Uppmanar alla att bojkotta Aftonbladet, det handlar inte om vad de har rapporterat om utan hur de har gjort det. Varje klick genererar pengar så snälla låt bli, låt skittidningen dö.
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det känns som att Aftonbladet har ett punggrepp på Flashback.
Citera
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
945 103 medlemmar • 49 313 921 inlägg

1 miljon användare är hatare

780.000 röstade på SD i valet 2014. Även om alla dessa skulle vara medlemmar på Flashback (vilket givetvis är tämligen osannolikt) så är det ändå över 160.000 som röstade på andra partier. Hur många smyghatare och rasister finns bland dessa?
Citera
2015-02-11, 16:57
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Detta funderade jag också över. Enda skillnaden mot andra uthängda är väl då att det skulle vara ett kollektivt "kompisgäng" bakom H.E.L. Men vad fan har det för betydelse.

Det framgår vad jag kan se inte att aftonbladet sökt upp eller jagat rätt på H.E.L.
Det kan alltså vara användaren själv som vänt sig till aftonbladet, i såfall kanske de inte ser något behov i att dölja användarnamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in