Citat:
Ursprungligen postat av
sxephil
Hot mot enskilda är olagligt i USA, ja.
Men att hata folkgruppen judar är inte olagligt, fatta. Att förneka förintelsen är inte olagligt. Att klä sig som nazist och haila är inte olagligt.
Du kan hata vilken folkgrupp som helst. Inget du har länkat har motbevisats något jag har skrivit.
Om du blir provocrerad av det jag skriver, det är inte min åsikt att hata olika folkgrupper.
Jag bara säger att det är helt lagligt och tillåtet. Det du länkar till stämmer självfallet, men går inte att applicera på allmänna åsikter. Ingen, ingen åsikt är olaglig att uttrycka i USA.
Även hot mot enskilda utanför USA är olagligt i USA om det genomförs inom ett territorium där USA har jurisdiktion och skall bekämpas av FBI.
Den enda folkgruppen som rätteligen kan kalla sig judar är ättlingar av Juda som levde si så där 1000 år före Kristus och om du har en förteckning över dessa är jag mer än intresserad.
De som praktiserar religionen judaism kan vara ryssar, palestinier, tyskar, kineser, australiensare eller egentligen vilket folkslag som helst och om de är bekräftade ättlingar till Juda naturligtvis samtidigt judar. Skulle inte skada med lite kunskap i historia för din del.
Benjamin Netanyahu är som exempel enligt en artikel på DN inte jude.
http://www.dn.se/debatt/svenska-kyrkan-talar-med-kluven-tunga-om-judar/
Citat:
I en föreläsning från 2010, under konferensen Christ at the checkpoint i Betlehem, går Mitri Raheb ännu längre och menar att palestinier som han har en dna-gemenskap med de bibliska förfäderna, något judarna/israelerna inte har:
”Jag är säker på att om vi gjorde ett dna-test på David, som var från Betlehem, och Jesus, född i Betlehem, och Mitri, född tvärs över gatan från den plats Jesus föddes, så är jag säker på att dna skulle visa att det finns ett spår. Medan om du tar kung David, Jesus och Netanyahu så skulle du inte få något, eftersom Netanyahu kommer från en östeuropeisk stam som konverterade till judendomen på medeltiden.”
Nej jag blir aldrig provocerad av något som skrivs på Flashback.