2015-02-10, 18:17
Medlem
Nehalems avatar
Jag förstår att många är rädda för att bli exponerade.

Frågan är dock, om ni är så rädda för att er åsikt ska komma ut, är det för att ni egentligen inte tycker som ni skriver, eller värderar ni inte er åsikt nog för att stå för den?

Dömt utifrån åsikterna som florerar här grundar det sig inte i någon slags medkänsla för sina medmänniskors rättigheter i alla fall, så mycket är jag säker på.
Citera
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Är inte aftonbladet eller jag som bestämt våra lagar eller hur?

Och om du inte förstår skillnaden mellan att ex. skriva:

"jag hatar alla äckliga judesvin, de ska lynchas!" och "jag anser att israels politik gentemot palestina är helt felaktigt pga..bla bla…" så bör du kanske fundera ett varv till.

vad tjänar vi på att tillåta det översta? Vad är vinsten med detta?

Jag kan personligen stå för allt jag har skrivit på FB, men jag vill vara anonym eftersom går jag ut med namn här så skulle jag få allt FB skit där jag inte vill ha det, i mitt privatliv. Liksom detta som är poängen med anonymiteten inte att det ska tillåta människor att sitta och spy ner internet med hat.
Dubbelmoralen ligger i att du samtidigt vill ha och inte ha anonymitet.

Skillnaden mellan en otrevlig och en resonabel åsikt är att bägge är åsikter. Om du kallar den första åsikten för "HAT" eller "påhopp" eller "hets" och diskvalificerar den från att gälla för åsikt är det ändå fortfarande bara en åsikt. Vad vi tjänar på att tillåta den kan vara flera saker, som du inte inser. Att du inte tycker den är trevlig är en dålig orsak att förbjuda den.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Nu sitter skon på andra foten mina vänner

Nu är det dom som fegt sitter i sina små hål och för fram hat som ställs till svars av ansvarstagarna istället för tvärtom

En ny lyckligare tid är kommen

40 000 Flashbackare kommer bli uthängda för dom monster dom är

Enl. Jan Helin så kommer endast offentliga personer hängas ut, speciellt politiker mm som signalerar dubbla budskap som den uthängda miljöpartisten exempelvis.

Ingenting kommer hända med oss vanliga Flashbackare.

Det vi har att se framöver på Aftonbladet är väll ett par till avslöjanden med personer som sprider dubbla budskap. Ingen vill väll rösta på en politiker som inte står upp för sitt eget partis värderingar utan något annat partis?

För källa kan du läsa hans "chat" på Aftonbladet där en person ställer frågan ang. detta.

EDIT: Glömde länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20294667.ab

Se första frågan (svart text)
Citera
2015-02-10, 18:18
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Han har fått sparken nu? Jag hoppas att övervakningsförespråkarna här skäms ordentligt.

Vilken jävla nation av bäbisar vi är.

Gå in på youtube och titta på "Justin Bieber - Baby" miljontals anonyma hatkommentarer!!! När jag spelar call of duty brukar jag bli kallad "faggot" av amerikaner...anonymt!!! Så här kan vi inte ha det. Ostraffad oförskämdhet! Det vi behöver är en mer kinesisk syn på internetfrihet. Jag ser faktiskt inget hinder till att staten börjar DDR-bugga folks hem.
Ja, där uppkom en intressant tanke.
Nästa gång någon kallar mig för "fag" eller liknande på internet så skall jag ha AB på speed dial för att genast rapportera detta påhopp!
Har vi lite tur så får vi mer övervakning på internet! Då skulle jag känna mig mycket säkrare!
Citera
2015-02-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Varför blånekar inte bara de inblandade?
Därför att de är korkade. Alternativt känt att de gjort något de ångrat och verkligen velat ta avstånd ifrån.
Citera
2015-02-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prosonic
När har Aftonbladet hängt ut någon för att de har "fel" åsikter ?

Det har de gjort nu. De utpekade har inte gjort något brottsligt utan Aftonbladet anser att de uttalat sig olämpligt. Det är allt de har.
Citera
2015-02-10, 18:19
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prosonic
Givetvis får man ha en åsikt oavsett om den är rasistisk, sexistisk eller allmänt idiotisk men nu är det ju inte så att Aftonbladet hänger ut någon för att de har en viss åsikt utan för att vederbörande uttryckt denna åsikt på ett plumpt, nedsättande och väldigt kränkande sätt. Det är en stor skillnad på att sakligt och konstruktivt debattera för sina åsikter mot att vräka ur sig nedlåtande kommentarer om såväl enskilda personer som hela folkgrupper, något som tyvärr blivit allt vanligare här på Flashback.

Du menar att man inte får ha en åsikt om man uttrycker den på ett klumpigt sätt? Enbart folk som har en retorisk ådra i kroppen får ha en åsikt? Och hur är det förresten om det inte ens är personens riktiga åsikt? En person kanske bara tar sig en viss roll för att det är roligt att debattera?

I grund och botten handlar det om huruvida folk har rätt till åsikter, och att yttra dessa åsikter, eller inte. Du verkar säga å ena sidan ja, men sedan när det väl kommer till kritan så blir det nej - för om man har för "nedsättande" åsikter så får man inte yttra dem. Det viktigaste är tydligen att ingen blir kränkt och för att säkerställa det så kan vi kasta alla andra demokratiska fundament överbord i Sverige.
Citera
2015-02-10, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius
Snarare det där som inte stämmer alls. Alla(!) artiklar med öppna kommentarer på traditionella mediers sidor toppas av tre fyra inlägg som röstats upp av "anti-PK" soldaterna på nätet. Sluta spela utsatt.

Just det ja. Vakna upp ur din törnrosasömn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag hoppas juristen går till domstol.

Rätt komiskt att AB inte vill hänga ut mördare och våldtäktsmän men ostraffade med fel åsikter går det bra att hänga ut. Sverige,blir allt mer likt en diktatur.

Till vilken domstol? Arbetsdomstolen, tingsrätten?

För att han fått gå på direkten just för att det finns en saklig grund för avsked. Hi. HI.

Han måste ha en rättslig grund, ett case, för att få en sak prövad i domstol.

Sveriges dummaste jurist? Vågar han gå till domstol och göra bort sig lite till?
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Det säger jag ju inte din golare. Vem vräks ut på flashback, menar du OFFENTLIGA personer via förundersökningsprotokoll? Är det samma sak som att lägga ut folks åsikter i Sveriges största dagstidning? Jävla angivare!

Har de lagt ut folks åsikter? Än så länge så ha jag bara sett två människor med kopplingar till två av våra riksdagspartier som ska ha yttrat sig rasistiskt och olämpligt. Samt en läkare som varit anonym.

Men vad är ditt förslag för att stoppa Aftonbladet? Att låta pappa staten kliva in och sno deras utrustning? Att sätta Helin i finkan? Att stänga ned deras hemsida?

Förövrigt så är jag ingen angivare. Jag vågar bara tänka lite annorlunda kring de här frågorna. Don't hate me 'cause i'm black.
Citera
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ursäkta. Men läkaren var fan inte SD:are!

Nej, det är sant. Det är bra att Aftonbladet inte outat läkaren då han inte är någon politiker.
Johan Ankar, eller vad tönten i bild hette, är det däremot helt rätt att skärskåda och blotta. Fjanten är rökt nu. Det är slut med wannabe-Hitlern. Nu kan han se fram emot en karriär som kuksugare på Malmskillnadsgatan.
Citera
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehalem
Jag förstår att många är rädda för att bli exponerade.

Frågan är dock, om ni är så rädda för att er åsikt ska komma ut, är det för att ni egentligen inte tycker som ni skriver, eller värderar ni inte er åsikt nog för att stå för den?

Dömt utifrån åsikterna som florerar här grundar det sig inte i någon slags medkänsla för sina medmänniskors rättigheter i alla fall, så mycket är jag säker på.
Det handlar inte om att man ej står för sina åsikter.
Det handlar om att vissa ej vill riskera sitt jobb för att man ej dansar efter PK-media's pipa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in