2015-02-10, 09:27
Medlem
Cruachans avatar
Barbu,

Tycker att du övervärderar flera av spelarna. Här måste det sänkas i betygen. Att exempelvis sätta en trea på en, i allsvenskan, oprövad 17-åring i Erik Andersson är alldeles för högt.

Bland annat Pawel, Franz och Marko är det också för höga betyg på. Molins var en femma förra året, tillbaka från ytterligare en svår skada kan han inte värderas på samma sätt inför årets säsong.
Citera
2015-02-10, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Barbu,

Tycker att du övervärderar flera av spelarna. Här måste det sänkas i betygen. Att exempelvis sätta en trea på en, i allsvenskan, oprövad 17-åring i Erik Andersson är alldeles för högt.

Bland annat Pawel, Franz och Marko är det också för höga betyg på. Molins var en femma förra året, tillbaka från ytterligare en svår skada kan han inte värderas på samma sätt inför årets säsong.

Och om Bajens oprövade reservmålvakt skall ha en 1:a enligt vissas sätt att betygsätta, så borde det även gälla MFFs oprövade målvakt/er.
Citera
2015-02-10, 11:19
Medlem
cooldogs avatar
Alldeles för höga betyg på nästan alla spelare där Barbu, men det är bra att du tror på ditt lag. Ni Malmöiter ska alltid ha hybris om hur bra ni är.
Citera
2015-02-10, 11:34
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Alldeles för höga betyg på nästan alla spelare där Barbu, men det är bra att du tror på ditt lag. Ni Malmöiter ska alltid ha hybris om hur bra ni är.

Vi har iallafall gott om belägg för vår "hybris".
Citera
2015-02-10, 11:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Och om Bajens oprövade reservmålvakt skall ha en 1:a enligt vissas sätt att betygsätta, så borde det även gälla MFFs oprövade målvakt/er.
Zlatan skulle jag inte kalla oprövad medan Marko är det.
Zlatan gjorde väl två bra matcher i slutet av förra säsongen bl.a. mot Elfsborg i SuperCupen. Starkt med tanke på att det inte är så ofta han spelar i allsvenskan.
Citera
2015-02-10, 11:56
Medlem
Jaxxxs avatar
Har en känsla av att Malmö inte vinner serien i år. Längesedan ett lag var så stora förhandsfavoriter, något som oftast inte är bra. MFF kan nästan bara misslyckas...

Vill poängtera att jag inte har något emot MFF utan detta är bara en känsla jag har.
Citera
2015-02-10, 12:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Har en känsla av att Malmö inte vinner serien i år. Längesedan ett lag var så stora förhandsfavoriter, något som oftast inte är bra. MFF kan nästan bara misslyckas...

Vill poängtera att jag inte har något emot MFF utan detta är bara en känsla jag har.
Det är svårt att vinna serien två ggr så det är väl nästan omöjligt att vinna den tre ggr.

MFF har ju dock vunnit serien fem ggr i rad (1985 - 1989) så helt omöjligt är det väl inte.

Jag tror att MFF finns i en grupp med Änglarna, AIK och IF Plasteborg som kommer att vinna guldet. Som MFF:are tror att de vinner serien.
Citera
2015-02-10, 13:28
Medlem
Bajenjeppes avatar
Känns jävligt klart att Malmö vinner Allsvenskan även den här säsongen. Truppen är ju extremt bra och känns överlägsen gentemot övriga lag. Det enda som kan hindra MFF från ännu ett SM-guld är MFF själva och att de på något sätt klantar sig grovt. Visserligen kommer man ha stor press på sig och även Champions League-fokus igen, men man bör klara av att hantera det.
Citera
2015-02-10, 17:34
Medlem
Bagdadkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog

Ur allsvensk synvinkel är nästan inga betyg för höga.
Vi ska helt logiskt vinna allsvenskan enkelt med tanke på att vi spelade i CL och våra närmsta konkurenter åkte ut mot Rio Ave.
Hybris har AIK och Hammarby. Vi har belägg.
Citera
2015-02-10, 20:38
Medlem
Balonzos avatar
Citat:

Ingen MFFare har väl glömt 2005. Vilket lag vi hade då. Klart jämnbra med dagens. Och som vi föll. Men sen är också känslan att hela organisationen genomsyrar mer pondus, vinnarmentalitet och kompetens än vad vi gjorde då. Jag tror på guld, och de enda som kan stoppa Malmö är att vi sätter fälleben på oss själva. Det händer inte med Åge.
Citera
2015-02-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Skriver du som tippat Hammarby som 6:a, före AIK samt att Göteborg åker ut. Men du skrev förvisso också "Det är ju en tunn linje mellan att vara ett geni eller årets troll."...

Men jag räknar ju med att Kennedy kommer skruva in hörnor i år igen Att jag satte er så högt beror på Nannes förmåga att bygga lag. Habil tränare.
Citera
2015-02-11, 01:35
Medlem
asslikethats avatar
Citat:

Behöver inte oroa dig för att spelarna bryr sig om favorittryck osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in