Citat:
Ursprungligen postat av
Jezebel82
Nej det ar inte samma sak I alla lander. Jag ar uppvuxen pa olika kontinenter och har som vuxen ocksa rest mycket.
Forst av allt: inte alla lander anvander sig av datorn sasom svenskar gor. Dom "ventilerar" till grannar, vanner och mormor.
Dom flesta har inte ens en dator.
Tva: folk I andra lander som sager saker som "hanga neger"..."Lat dom alla do" ...onska livet av dom pa alla mojliga satt och vis (sjuka fantasier mitt I konversationer som handlar om nagot helt annat)...sana som pratar sa dom skulle doda mig I ett annat land. Ialla fall visa det tydligt. Tro inte alla ar sa grova och extremt rasistiska pa samma fega satt. Dom kommer saga valdigt krankande saker I mitt ansikte istallet och ha diskussionen. Ventilera sitt hat och en hel javla missriktad ilska (eftersom jag aldrig passar in I den mallen)
Det ar skillnaden.
Hoppas du en dag forstar.
Haha snacka om inskränkt, du vet uppenbarligen ingenting om världen idag. Du tror alltså på fullaste allvar att näthat är någonting specifikt för Sverige och att amerikaner, japaner, italienare eller fransmän skulle vädra sin rasism i konfrontation?
Jag har däremot bott i 4 olika I-länder de senaste 10 åren och vet vad jag pratar om. Istället för att sitta och framstå som retarderad kan du väl bara kolla in valfritt nätforum så får du det svart på vitt istället? Börja med 4chan