2015-02-10, 09:56
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Kan vara bra för Flashback om det skrämmer bort en och annan feg stackare som inte vågar stå för sina åsikter. Vågar man bara yttra sig anonymt kan man lika väl hålla käft.

Skriv ut ditt namn och personnummer.
Citera
2015-02-10, 09:56
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Snälla nu, är du så jävla obildad och inskränkt att du tror att näthat är ett svenskt fenomen? Forum som motsvarar Flashback finns i vartenda, nåja utvecklat, land. Ta en titt på de amerikanska och japanska motsvarigheterna 4chan, om du nu mot all förmodan behärskar engelska. Svenskar i generell tappning ska fan ha beröm för att näthatet inte är mer omfattande sett till hur många som är uppkopplade.

Den andra skillnaden är att i Sverige bryr sig folk dessutom och försöker få stopp på hatet. Men det är väl ingenting du reflekterar över?

Nej det ar inte samma sak I alla lander. Jag ar uppvuxen pa olika kontinenter och har som vuxen ocksa rest mycket.

Forst av allt: inte alla lander anvander sig av datorn sasom svenskar gor. Dom "ventilerar" till grannar, vanner och mormor.
Dom flesta har inte ens en dator.

Tva: folk I andra lander som sager saker som "hanga neger"..."Lat dom alla do" ...onska livet av dom pa alla mojliga satt och vis (sjuka fantasier mitt I konversationer som handlar om nagot helt annat)...sana som pratar sa dom skulle doda mig I ett annat land. Ialla fall visa det tydligt. Tro inte alla ar sa grova och extremt rasistiska pa samma fega satt. Dom kommer saga valdigt krankande saker I mitt ansikte istallet och ha diskussionen. Ventilera sitt hat och en hel javla missriktad ilska (eftersom jag aldrig passar in I den mallen)
Det ar skillnaden.
Hoppas du en dag forstar.
Citera
2015-02-10, 09:57
Medlem
RadioDDR1s avatar
Blir nog en hel del flashbackanvändare som blir av med sina internetkörkort efter Aftonbladets avslöjande.

Sen har jag en fråga: Är det hets mot folkgrupp om man skriver att man kan ta en neger ur djungeln men aldrig ta djungeln ur negern?
Citera
2015-02-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Med andra ord - ett åsiktsbrott? Visst?

Det behöver inte vara ett brott över huvud taget men det bryter mot reglerna man har som läkare. Precis som att det inte är ett brott för en lärare att ha sex med en elev men det är högst sannolikt att läraren får sparken från jobbet om det uppdagas.
Citera
2015-02-10, 09:58
Medlem
f0cuss avatar
Vilka jävla fittfasoner och expo är med i vanlig ordning. Det ante mig!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Aha, du menar att även om någon brutit mot lagen så är det ingen brott förrän de åker fast? Då har vi delade uppfattningar där. Redan varvat dig några gånger i tankekedjan

Enligt svensk rättsordning så är du inte brottsling förrän en fällande dom meddelas i domstolen. Fram tills så sker är ett misstänkt brott begånget(om det polisanmäls och polisen sätter en brottsrubricering på fallet), det gäller i synnerhet i tryckfrihetsmål. Endast en domstol kan i efterhand avgöra om ett tryckfrihetsbrott är begånget. Allt får uttryckas utan inskränkning, det är utgångspunkten, vad det landar i avgörs av en domstol, inte av Aftonbladet.
Citera
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Den från swehack som publicerat listan till hjälp för oroliga flashbackanvändare har medvetet kastat om personnummer och mailadresser för att folk inte ska hängas ut (mer än redan skett nu).

Hur har dessa 40.000 användare valts ut från nästan en miljon användare?
Citera
Medlem
nötallergikers avatar
EU-parlamentarikern Joel Ankar nu. Hahahaha, vilken totalt stolpskott!! Stor humor och helt underbart att AB gör detta.

Denna mannen kan bara hata, trots att vinstlotten serverat honom ett lyxliv på ett silverfat. Totalt utan empati för medmänniskor runtomkring som inte haft samma tur.

Karriär över. Livet slut. Så går det.

Jäklar vad jag ser fram emot de senaste dagarna, om man ska få en sådan här present varje dag.
Citera
2015-02-10, 10:00
Medlem
Skrämmande utveckling när tredje statsmakten samarbetar med politiska grupper på ytterkanten för att stävja åsikter man anser vara fel. Riktigt sjukt. Argument om att man ska stå för det man skriver är totalt efterblivna också, det vore rimligt att uttrycka sig så om det vore riskfritt att uttrycka sig i Sverige. Bevisligen drabbas folk hårt om de tycker fel - då är anonymiteten såklart viktig för yttrandefriheten. Att de stora medieföretagen anfaller yttrandefriheten är riktigt sjukt. Jag hoppas det straffar sig på sikt med en snabbare tidningsdöd.

Se till att installera AdBlocker hos era nära och kära och undanta bara sidor likt Flashback och SweClockers etc.
Citera
Medlem
Lost-Souls avatar
Hur kan någon ens tro att RG skulle sitta på ett fullständigt register över FB.s 944.500 medlemmar med Alias+identitet? Det finns inte på kartan, troligen sitter de på några enstaka som de lyckats lista ut genom utlämnande inlägg och kanske genom att några medlemmar använt en mejl som kan kopplas till namnet.

Det finns nog ingen större anledning till oro, hade Flashback varit hackningsbart hade det skett för länge sedan. RG består av ett gäng vänsterextrema våldsverkare med >IQ85 och skulle inte ens kunna hacka en blogg.

Jag tycker nog mest synd om Aftonbladet och övriga kvällstidningar, när den här stormen har lagt sig så kommer hundratusentals till att göra som jag och helt bojkotta kommunisttabloiderna, resten använder unvis.it-länkar och Ad-blockers. Det kommer att kickas Södermalms-journalister på löpande band och förhoppningsvis kan vi se en konkurs inom räckhåll.

I så fall kommer svinen lindrigt undran, det här kan mycket väl trigga en Breivik 2.0 vilket innebär att Lindberg, Cuntwell, Melin och övriga omoraliska avskum på hatsajterna avslutar sin journalistkarriär i en hög med blod och köttslamsor.

Det här huset kan mycket väl förvandlas till grus en solig vårmorgon: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aftonbladet_headquarters_Stockholm.JPG

Som fascistisk FB-dödsknarkfascistrasist så kommer jag bara njuta av spektaklet med en stor skål med popcorn. I mina ögon så saknar kvällstidningsmurvlar människovärde, helt värdelösa.
Citera
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20265610.ab

Oj, så duktiga vi kan va i PK-media. Händerna på täcket hela dagen lång i tron om att man står för det goda våldet.
Citera
2015-02-10, 10:02
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marilyn.Ruby
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20265610.ab

Oj, så duktiga vi kan va i PK-media. Händerna på täcket hela dagen lång i tron om att man står för det goda våldet.

Men sluta för fan att länka till AB utan unvis.it. Tycker du om det dom gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in