2015-02-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Man ska inte anonymt kunna begå lagbrott, det är min poäng.

Att skriva på ett nätforum är inte ett lagbrott.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Vem i helvete litar på ormen Jan Helin?

(FB) Axess: Flashback och Twitter är idag Sveriges utan motstycke främsta debattarenor

På Twitter "äger" vänstern. Det är bara att kalla de anonymas sakliga invändningar för "äggskalle" osv. Här blir det svårare att greppa den anonyma användaren. Det finns inga följar-relationer, inga retweets-ryggdunkar och bra-att-ha-favoriter. Här, äger anonymiteten.
Gör den?

Jag kan inte påstå att det är känslan man får när man kollar nyhetsmedia ..
Citera
Medlem
najass avatar
Ännu mer OT raderat.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Återigen, håll er till ämnet. Följande trådar passar för mycket av det som nu raderats som OT i denna tråden:

(FB) Researchgruppen, vad vet vi?
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
(FB) Vad hände med Researchgruppen?
(FB) Judar och Researchgruppen

/mod

/mod
Citera
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Fast hur måpnga gånger har folk på flashback talat om det stora kriget som ska komma. Inse fakta. Svensken vågar inte starta krig. Kolla bara på hur de reagerar när de konfronteras med sina åsikter. De springer bokstavligen hem och gömmer sig. Haha, det är så underbart patetiskt!

Skulle man istället skriva så om ditt outvecklade bakvatten till hemland så skulle man alltså bli uthängd som rasist i offentligheten. Sen gråter ni för att SD fortsätter vinna mark, logiskt?
Citera
2015-02-10, 08:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Var finns det ett undantag i lagen för t ex "hets mot folkgrupp" för att det sker på ett nätforum?
Citera
2015-02-10, 08:30
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gör den?

Jag kan inte påstå att det är känslan man får när man kollar nyhetsmedia ..

Har man inte gått in på den anonyma klubben anonymt. Ja då har man ju redan "outat" sig från start.
Citera
2015-02-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför skulle det inte vara möjligt att rösta på partier som förespråkar detta? Varför skulle vi behöva förbud mot det, det som människor anser är avskyvärt kommer de inte att rösta på.

Jadu, varför finns det lagar som reglerar vad vi får och inte får göra trots att vissa människor väljer att bryta mot dem? För att vi ska kunna ha ett fungerande samhälle där alla får sina rättigheter respekterade.
Citera
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Va? Diskuteras svensk yttrandefrihet så är väl inte det viktigt. Släpp sargen!
Det verkar vara en återkommande åsikt från er sida, att tillståndet för yttrandefrihet i andra länder ska ignoreras när man diskuterar vad som sker i Sverige. Har du funderat på vad det betyder?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Det görs ju på flashback i betydligt större omfattning, avstängningar sker ju godtyckligt. Du får anmäla Flashback då. Löjligt när personer som annars spyr galla över alla till vänster om SD nu börjar hitta ursäkter.

Ser du inga skillnader här, verkligen?

Att bli avstängd från fb är inte samma sak som att bli uthängd i media till att börja med. Prova att tänker efter innan du skriver.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Om ett parti skulle ha så avskyvärda åsikter som vissa uttrycker här på flashback så skulle de inte vara möjligt att rösta på det partiet. Därför så behöver jag inga öppna val för att vara säker på att människor inte röstar för att tex legalisera barnporr, avskatta kvinnlig rösträtt eller driva ut muslimer ur Sverige med vapen. Jag vill veta om min läkare, lärare eller politiker jag röstar på sitter inne med sådana åsikter så att jag kan ta avstånd från dem så därför tycker jag att det är bra att de blir avslöjade. Nu pratar jag alltså om åsikter som är extrema, rasistiska, nazistiska, kvinnofientliga mm. Jag dömer ingen för att den är moderat när jag är socialdemokrat eftersom alla har rätt till olika åsikter så länge de inte kränker de mänskliga rättigheter som vi alla har.

Man får alltså inte ha vilken åsikt man vill i ditt Sverige? Så länge man är moderat eller socialdemokrat så får man ha en åsikt, vilket sorts samhälle strävar du efter?
Citera
2015-02-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn

Nej, självklart inte men det man skriver kan vara ett lagbrott. Hot, kränkningar och hets mot folkgrupp är lika olagligt när det gör anonymt på internet som om det hade gjorts öppet och offentligt på plattan i Stockholm. Det är det här som folk inte verkar vilja förstå många gånger.
Citera
2015-02-10, 08:33
Medlem
nidbilds avatar
En reaktion efter avslöjandet av gruppvåldtäkten på båten amorella,då Aftonbladet skrev "svenskar" när det var somalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in