2015-02-09, 23:03
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Ja en dump från Piscatus finns. Men tabellen nämnd flashback ser inte ut som en dump som skulle härstamma från Flashback utan ser mer som en tabell med ihopkrafsad info skapad av Piscatus själva. Info som dessutom tycks vara opålitlig:

(FB) Blev uppringd av R*chard Asch*erg, hur?

+40 000 epostadresser som alltså ska ha funnits registrerade på flashback 2012, enligt RG..

Det där är en beskrivning över datatyperna i databasen och vad fälten heter.

Database: piscatus2014
Table: flashback
[2 columns]
+--------+--------------+
| Column | Type |
| email | varchar(255) |
| pnr | varchar(16) |

Deras flashbacksdatabas tycks bestå av email och personnummer. Hur de kopplar det till användare verkar vi inte få reda på.
2015-02-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel

[2 columns]
| Column | Type |
| email | varchar(255) |
| pnr | varchar(16) |

Deras flashbacksdatabas tycks bestå av email och personnummer. Hur de kopplar det till användare verkar vi inte få reda på.

Det är uppenbarligen en jävligt stor kartläggning de gör. En jävla stasiverksamhet.
2015-02-09, 23:08
Medlem
Från vilket år sägs databasen vara?
2015-02-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Från vilket år sägs databasen vara?

Bra fråga. Det enda jag har hört är att det skall ha fått lite "delar" från här och där. Säkert några år tillbaka. Han avslöjande skapade sitt konto 2006: (FB) Aftonbladet "avslöjar hatarna på Flashback"
2015-02-09, 23:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel

[2 columns]
| Column | Type |
| email | varchar(255) |
| pnr | varchar(16) |

Kan det kanske vara så pissenkelt att de helt enkelt gissat sig till att personer med första delen av en känd e-postadress är samma personer som har ett matchande användarnamn på Flashback. Låter ju aningen osannolikt men man ska väl ha i åtanke vilken (brist på) skicklighet Fredriksson uppvisade när han skulle sammanställa vilka namn som var vanligast för svenska brottslingar.

Sen är det klart att det inte finns något som säger att just den databasen som läckt är den enda de sitter på.
2015-02-09, 23:14
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Vad jag märker på swehack --> pwnad.pw så kan man söka efter mailadress, om den finns med. Men jag har haft äldre konton tidigare som jag inte kommer ihåg vilken mailadress som kanske kan relateras till mig. Så med andra ord kan jag inte se om jag finns med där eller inte. Att släppa dumpen online kanske inte är så bra heller, ett dilemma...

Att släppa den offentligt är det enda rätta, det är alltid bättre att veta. Syftet spelar annars kritikerna i händerna. Folk blir rädda för att skriva här.
.Chloe har aldrig verkat som en sådan människa som gör något sådant, det är väl därför jag önskar att användaren gör något för att trovärdigt bekräfta vår status i nuläget. Jag är alldeles för korkad för att hitta någon lösning på detta - men ifall de slår sina kloka huvuden ihop med någon admin så finns det säkert något som inte kompromissar med användarnas säkerhet öppet... men också genererar ett svar på ifall det som sägs stämmer.
2015-02-09, 23:14
Medlem
Salorms avatar
Skumt det här, en av mina postadresser sägs vara hackad, men det är ju inte den jag är reggad här med? Det blir lite jobbigt när jag bytt email sisådär en 5-10 gånger till mitt konto iof.
2015-02-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Att släppa den offentligt är det enda rätta, det är alltid bättre att veta. Syftet spelar annars kritikerna i händerna. Folk blir rädda för att skriva här.
.Chloe har aldrig verkat som en sådan människa som gör något sådant, det är väl därför jag önskar att användaren gör något för att trovärdigt bekräfta vår status i nuläget. Jag är alldeles för korkad för att hitta någon lösning på detta - men ifall de slår sina kloka huvuden ihop så finns det säkert något som inte kompromissar med användarnas säkerhet öppet... men också genererar ett svar på ifall det som sägs stämmer.

Jo, det kanske är bäst. Då slipper man vara orolig om något skulle existera. De skrev att de hade 40 000 medlemmar, det borde väl vara från ett visst årtal då. Jag förstår bara inte hur de lyckades få tag på en dump av databasen. Någon anställd som läckt eller bara sämre säkerhet?
2015-02-09, 23:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Skumt det här, en av mina postadresser sägs vara hackad, men det är ju inte den jag är reggad här med? Det blir lite jobbigt när jag bytt email sisådär en 5-10 gånger till mitt konto iof.

Saken är enkel. Någon elak jävel har helt enkelt reggat ett konto med din e-postadress utan din vetskap och sökt minderåriga eskorter och liknande. Bara att blåne... eh... förklara sig!
2015-02-09, 23:23
Medlem
Shadowcrafts avatar
Frågan är om det skulle hjälpa att byta email, men din gamla kanske finns kvar på databasen på nåt sätt ändå. Eller?
2015-02-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Frågan är om det skulle hjälpa att byta email, men din gamla kanske finns kvar på databasen på nåt sätt ändå. Eller?

Det hjälper inte. Databasen är sparad redan och synkas inte. Så det är helt kört.
2015-02-09, 23:29
Medlem
.Chloes avatar
Bör jag släppa databasen i klartext?

Det lär väl vara ett regelbrott här på Flashback? Jag är egentligen mest rädd att någon använder dumpen på fel sätt, hur vet jag inte, men det är ju möjligt.

Kan vi få ett snabbt svar från mod eller kanske t.om admin? Får jag lov att droppa e-postadresser + personnummer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in