2015-02-09, 21:11
Medlem
Hej gott folk!

Jag blev för ett tag sedan uppringd av R*chard Asch*erg, eller för att vara exakt så ringde han upp min flickvän tillika sambo. Som sedan lämnade över luren till mig.

Och nu råkar det vara så att flickvännen har en app som spelar in hennes samtal.
Således har jag hela samtalet inspelat och har nu redigerat ut mitt namn, även om det inte skulle vara hela världen ifall det kom ut här då jag inte skrivit något "opassande" på flashback.

Det jag skulle vilja veta är hur R*chard och hans kollega Karin har kommit fram till att jag skulle vara användaren "Licki" här på flashback? Är det någon här som har några teorier, nu är det ju ett tag sedan han ringde så jag hade släppt hela incidenten lite grand tills jag såg att han skrivit denna http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20289610.ab om https://www.flashback.org/t1322408

Efter uppringningen så spenderade jag lite onödigt mycket tid på att själv försöka ta reda på vem denna användare är för att varna personen i fråga, dock efter många timmars läsande av flera år gamla inlägg så gav jag upp och drog slutsatsen att R*chard nog inte skulle komma längre i sökandet heller.

NOTERA:
Jag är inte ute efter att gräva vidare i vem Licki är.
Jag vill bara veta vart Richard fick mitt namn ifrån.

Jag har kontantkortstelefon, därför kan det vara svårt att få tag på mitt mobilnummer. Därför har han antagligen kollat upp vem jag bor tillsammans med och ringt henne för att försöka få tag på mig.

Ljudupptagningen:
http://picosong.com/LKDK/

Ber om ursäkt, ursprungligen så var det en .3gp fil och kvalitén är inte överdrivet bra.
Jag har försökt transkribera samtalet och kommer lägga det i en spoiler längst ner.

Om det blir en stor grej av den här tråden så lär det finnas en och annan som känner igen min röst, därav har jag valt att skriva tråden med det här kontot så jag inte outar mig själv med mitt riktiga konto.

För om jag förstod Regel 1.07 Alternativa konton så gör jag inget fel med att ha dubbla konton så länge jag inte missbrukar kontona genom att vinna fördel i en diskussion vilket inte är fallet i denna tråd.

Det var väl allt.
Någon som har några teorier eller synpunkter på händelsen i övrigt?
Senast redigerad av InteLicki 2015-02-09 kl. 21:20.
Citera
2015-02-09, 21:18
Medlem
pickledonions avatar
Det som slog mig mest är vilken försvarsställning Aschberg lägger sig i mot slutet av samtalet.
Citera
2015-02-09, 21:19
Medlem
tossefars avatar
Vem är Richard Aschberg? Hur är han släkt med Robert Aschberg?
Citera
2015-02-09, 21:24
Medlem
hashflashs avatar
Det låter ju helt klart som de greppar efter halmstrån..

licki Senaste aktivitet: 2010-10-12 09:39

Borde alltså finnas fler därute som de ringt "fel".
Senast redigerad av hashflash 2015-02-09 kl. 21:34.
Citera
2015-02-09, 21:24
Medlem
Nix-registrets avatar
Har du använt numret i samband med kontakt med någon myndighet? Robert Aschberg driver tillsammans med några herrar från Antifascistisk Aktion en underrättelsetjänst som heter Piscatus, som kartlägger och arkiverar precis alla kontakter människor har med myndighetssverige. Samma AFA:iter är inblandade i Richard Aschbergs uthängningar så de har full tillgång till detta material.
Citera
2015-02-09, 21:25
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Vem är Richard Aschberg? Hur är han släkt med Robert Aschberg?

Yngre bror till Robert.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Richard_Aschberg
Citera
2015-02-09, 21:32
Medlem
MoLoKs avatar
De mutar eller hsr egna mods på flashback. De har haft det i några år nu.
Citera
2015-02-09, 21:35
Medlem
Paijters avatar
Nog den sämsta intervju jag hört
En fluktare som busringer hem till folk.
Citera
2015-02-09, 21:36
Medlem
Langnasas avatar
varför pratar man öht med dessa? tänker likadant om läkaren, han hade kunnat neka, knappast så att de kan bevisa det på något sätt, det är inte filmupptagningar vi pratar om här.
Citera
2015-02-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Har du använt numret i samband med kontakt med någon myndighet? Robert Aschberg driver tillsammans med några herrar från Antifascistisk Aktion en underrättelsetjänst som heter Piscatus, som kartlägger och arkiverar precis alla kontakter människor har med myndighetssverige. Samma AFA:iter är inblandade i Richard Aschbergs uthängningar så de har full tillgång till detta material.

Som sagt ringde han min sambo för att få tag på mig, således inte mitt telefonnummer.
Ser inte heller hur han skulle koppla telefonnumret (som inte är mitt) till användaren.

Jag är bara genuint intresserad av vart han fick mitt namn ifrån, speciellt då han inte själv ville säga riktigt. Jag tycker fortfarande att det är bra av honom att kolla upp "uppgifter" innan man går ut med saker.
Citera
2015-02-09, 21:37
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
De mutar eller hsr egna mods på flashback. De har haft det i några år nu.

Sluta ljug. Även om Aschberg hade moderatorer på Flaschback så får dessa inte speciellt mycket information att avslöja någon.

Men jag gissar på att Lick gjort inlägg som kanske avslöjar denne.
Citera
2015-02-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Sluta ljug. Även om Aschberg hade moderatorer på Flaschback så får dessa inte speciellt mycket information att avslöja någon.

Men jag gissar på att Lick gjort inlägg som kanske avslöjar denne.

Som sagt är jag inte ute efter att ta reda på vem den riktiga Licki är. Jag VAR intresserad av det då, försökte verkligen. Läste i princip alla inlägg han skrev. Det gav inte tillräckligt mycket helt enkelt så jag gav upp. Och det gjorde väl R*chard också antar jag.

*EDIT* Stavfel
Senast redigerad av InteLicki 2015-02-09 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in