Citat:
Ursprungligen postat av
Harpy
Är man paranoid ifall man inte tror på att datan som jämförs på din adress är krypterad?

Nej, det tycker jag inte. Jag tänker som sagt inte sitta här och argumentera om varför ni ska lita på mig eller pwnad.pw, men jag har ansvar för den sidan(
bevis) och vet att datan i vår stora databas är hashad(inte krypterad, det är skillnad på hashad och krypterad).
När en klient skickar data till oss så är den hashad, och den hashen jämförs med redan hashade e-postadresser. Men visst, jag har tillgång till (delar) av Flashbacks databas i klartext, behöver inte direkt logga vad folk söker på, det är rätt onödigt.
Man gör som man vill, jag vill bara göra det rätta. Jag vill inte publicera dumpen i klartext för antagligen kommer folk missbruka den.
Jag tycker du och alla andra gör rätt i att vara misstänksamma och paranoida, det är ni som överlever i slutändan.
Nåväl, jag har inte tid att besvara fler PM och inlägg en tid framåt då det bokstavligen rasar in. All info om pwnad.pw hittar ni här:
https://swehack.org/viewtopic.php?f=18&t=485 - allt jag har från TS i SH-tråden är 40.000 e-postadresser(över 10st verifierade) samt länkat personnummer(inklusive 4 sista). Det finns alltså ingen direkt koppling mellan
epost<->konto om nu inte RG har den resterade infon.
Beklagar det som hänt alla Flashbackare, jag lider med alla som ska outas och att ni känner en oro. Jag förstår om ni är rädda eller paranoida om ni ligger risigt till.