2015-02-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escape.
Dumpen har tydligen släppts och man kan söka på om man fanns med på pwnad.pw. hittade info på sh https://swehack.org/viewtopic.php?f=18&t=538

Hur vet man att det inte blir än värre för en om man går in där?
2015-02-09, 20:53
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Hur vet man att det inte blir än värre för en om man går in där?

Generera en SHA1 hash av din epost du misstänker kan vara med och skicka den via formuläret.

Exempelvis här:
http://www.sha1-online.com/
2015-02-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Generera en SHA1 hash av din epost du misstänker kan vara med och skicka den via formuläret.

Exempelvis här:
http://www.sha1-online.com/

Okej. Men jag tänker ju att den sidan är startad av en hacker eller? Chloe, som jag tror är en bra person, men samtidigt nyfiken som hackers är?
2015-02-09, 20:58
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Okej. Men jag tänker ju att den sidan är startad av en hacker eller? Chloe, som jag tror är en bra person, men samtidigt nyfiken som hackers är?
Du har mitt ord på att vi inte loggar någonting där. Allt vi har i databasen är hashar. Sen å andra sidan har vi redan databasen, så det vi erbjuder är att folk kan kolla upp om man finns med och sedan gör något åt saken.

Det är enskilt upp till er om ni litar på mig, och jag förstår fullt om ni inte gör det, men syftet med sidan är att hjälpa folk, inget annat.
2015-02-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Står någonstans i den här tråden. Minns att admin hade ett hyfsat mått på detta. Själv godtog jag detta och här är jag ännu.
Vill minnas att Admin ville att RG skickade bevis på att de hade databasen. Så om RG fullständigt skiter i att skicka något och Aftonbladet fortsätter med uthängningarna så ska vi anse att allt är bluff??
De sitter på namn och mailadresser! Kvittar om det är 10 eller 100000.
Jag menar inte att någon ska hängas, jag vill bara veta hur detta gått till och vad som görs åt det!
2015-02-09, 21:05
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Du har mitt ord på att vi inte loggar någonting där. Allt vi har i databasen är hashar. Sen å andra sidan har vi redan databasen, så det vi erbjuder är att folk kan kolla upp om man finns med och sedan gör något åt saken.

Det är enskilt upp till er om ni litar på mig, och jag förstår fullt om ni inte gör det, men syftet med sidan är att hjälpa folk, inget annat.

"Du fanns inte med" som konstant.
2015-02-09, 21:06
Medlem
Citat:

Hur många användare finns i databasen? Flashbacks alltså.
2015-02-09, 21:07
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre
Vill minnas att Admin ville att RG skickade bevis på att de hade databasen. Så om RG fullständigt skiter i att skicka något och Aftonbladet fortsätter med uthängningarna så ska vi anse att allt är bluff??
De sitter på namn och mailadresser! Kvittar om det är 10 eller 100000.
Jag menar inte att någon ska hängas, jag vill bara veta hur detta gått till och vad som görs åt det!

Jag vet inte om det här nya Piscatus-hacket ger någon ny information. Kanske kan admin ta en titt och se ifall det är på plats med en varning om gammal läcka eller dylikt. Verkar inte särskilt troligt. Själv litade jag på Chloe's erbjudna tjänst att matcha mot hashade epostadresser och det verkade vara grönt.

Detta fanns tydligen hos Piscatus (+40000 rader).

Database: piscatus2014
Table: flashback
[2 columns]
+--------+--------------+
| Column | Type |
| email | varchar(255) |
| pnr | varchar(16) |
Senast redigerad av hashflash 2015-02-09 kl. 21:14.
2015-02-09, 21:23
Medlem
Jag fattar halvsju när ni datanissar snackar.

Citat:

Varför går det inte att söka på sidan när jag sitter på en proxy? Jag vill inte att mitt ip ska bindas till en e-post. Jag har ditt ord, men.
2015-02-09, 21:27
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Hur många användare finns i databasen? Flashbacks alltså.
Lite över 40.000.
Citat:
Varför går det inte att söka på sidan när jag sitter på en proxy? Jag vill inte att mitt ip ska bindas till en e-post.
Det ska fungera fint! Slänger den ur ett felmeddelande?

Innan var gränsen 5 sökningar per timme, nu är den 100
2015-02-09, 21:27
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är å andra sidan jävligt allvarligt om det läcker identiteter på IP-nummer.

Givetvis är det så. Men det går aldrig att göra en koppling till flashbacks användare genom det ifall ingen skvallrar från bakom den säkra anslutningen á (vem som gjorde det exakt då). Mången spekulationer som måste falla på plats med det resonemanget. Det är också det researchgruppen försöker få användarna här att tro på. Vilket såklart hade resulterat i slutet för webbplatsen som sådan.

Det är ingen som gör det.
Ser man till bevisvärdet så borde man också kunna stå för sina påståenden. Researchgruppen gör det inte. [min text från en annan tråd]
Det finns ingen dump på databasen.
Senast redigerad av Harpy 2015-02-09 kl. 21:38.
2015-02-09, 21:30
Medlem
Citat:
Lite över 40.000.

Det ska fungera fint! Slänger den ur ett felmeddelande?

Innan var gränsen 5 sökningar per timme, nu är den 100

Det kanske är mitt noscript som spökar? Knappen undertill är fullständigt okänslig (min terminologi)

Edit: Strunt i mig, det är jag som är okunnig. Ska läsa på om allt sådant här någon dag.
Senast redigerad av HerrWarum 2015-02-09 kl. 21:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in