Citat:
Ursprungligen postat av
zorb89
I Hängningstråden hade det eventuellt kvittat men man blir efter vad man lär och Flashback tillåter för grova inlägg så klart som korvspaden att forumet hade haft en annan image om det varit bättre skött.
Ställ dig däremot frågan: Hade killen hängt sig ifall hans tråd blev bortplockad INNAN han fick uppmärksamhet och kommentarer om att han aldrig skulle vågat?
Fast du kanske tror att ett laglöst land inte hade sett annorlunda ut heller?
Så det är bra att Aftonbladet riktar lite kritik till er.
Jag har följt den tråden relativt nära, då jag ändå har varit moderator här en längre tid, och nej, jag är helt övertygad om att det inte hade påverkat det över huvud taget. Snarare ligger den en mycket större skuld hos personens närmaste kontaktnät (där den bla intervjuade systern finns) eftersom det fanns rätt uppenbara varningssignaler långt innan tråden startades på flashback. Tråden är också inget spec bra värdemätare för forumet då den är väldigt spec och, tack och lov, unik i sitt slag.
Min personliga åsikt är att jag tycker att det är betydlig farligare med åsiktspoliser och den PK-censur som nu drivs än hårda ord. Forumets image är en fråga som jag helt lämnar över till admin att kommentera då det både ligger utanför mitt område och intresse.