2015-02-09, 21:21
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
De vill givetvis skrämma folk till tystnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är väl ganska lätt att kura ut? Min tes är att Aftonbladet förstås dels vill sälja tidningar men samtidigt skrämma alla som inte delar deras s.k. "värdegrund" till tystnad. Att de (nästan) hänger ut en läkare innebär samtidigt att de sår tvivel hos andra medlemmar här på Flashback. Yppar man något som inte uppskattas av redaktionen på Aftonbladet ska man veta att man kan få hembesök och hamna på morgondagens löpsedel när som helst.

Såklart, det är ingen hemlighet! Men förutom att visa sin agenda fullt ut så borde de har något sorts förklaring till varför?

Typ "Vi måste stoppa hatet på Flashback genom blabla" eller är de så dumma att dem visar sitt sanna tryne och startar en krigsförklaring mot FB?
Citera
Medlem
Ullenobehags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr
Rätt åt er som blir uthängda, kan verkligen inte njuta mer. Den skeva definitionen av yttrandefrihet som målas upp här på forumet är skrämmande.

Ni har rätt att sprida hat, rasism och lögner. Vi övriga har en lika stor rätt att åskådliggöra vem som står bakom sådana åsikter.

Vi oh dom tänkade ja? Hade det vart lika kul om du blev uthängd som kommunist med bild och namn? Sluta hyckla förfan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Bara jag som inte bryr sig vad yrkespersonen tycker om en på fritiden? Bara han/hon gör sitt bästa i sin yrkesroll och uppför sig som sig bör så bryr jag mig inte ett piss.

Tror du inte folk på kundsupporten rullar med ögonen och skrattar åt dig efter att du ringt in med efterblivna frågor eller varit otrevlig/arg/omöjlig?

Tror du hantverkare inte snackar om stället/personerna de just var hos?

Get real jävla tönt, pluggar du till socionom eller? Loser.

Fast nu var det inte kundsupport eller en hantverkare som gick ut på nätet och snackade skit om sina patienter samt gick in detaljerad vad han tyckte om dom.

Kommentarerna på Flashback strider mot hur en läkare bör uppföra sig på nätet.

Gå och lägg dig din luffare.
Senast redigerad av Jamsunk 2015-02-09 kl. 21:24.
Citera
2015-02-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohten
Aftonbladet måste sluta leka sig så jäva mycket. Varför förstöra någons liv över detta. Han räddar fan liv.

Fast nu förstörs inget liv då läkaren har full anonymitet.
Citera
2015-02-09, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Ha ha ha, sicka dumheter

Det är ett problem att aftonbladet försöker påvisa flashback som en homogen grupp, inget kunde vara mer felaktigt. Däremot har jag inga problem med att de low-lifes som använder just det språket som läkaren använder i trådarna, får stå för det i ljuset nu. Fucking helt jävla underbart om jag skall vara tydlig.

VILKET språk? Att han kallar svarta för negrer och berättar en verklig berättelse om inavel? Detta är ju jättelöjligt.
Citera
2015-02-09, 21:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Såklart, det är ingen hemlighet! Men förutom att visa sin agenda fullt ut så borde de har något sorts förklaring till varför?

Typ "Vi måste stoppa hatet på Flashback genom blabla" eller är de så dumma att dem visar sitt sanna tryne och startar en krigsförklaring mot FB?

Förutom varför.., kan man undra över tidpunkten ?
(antar att de har suttit på läkarens id en stund)
Citera
2015-02-09, 21:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr
Rätt åt er som blir uthängda, kan verkligen inte njuta mer. Den skeva definitionen av yttrandefrihet som målas upp här på forumet är skrämmande.

Ni har rätt att sprida hat, rasism och lögner. Vi övriga har en lika stor rätt att åskådliggöra vem som står bakom sådana åsikter.
Finns inga bevis what so ever på att ngn blivit uthängd.

Så där har du fel, o har inte du kommit fel förresten, familjeliv ligger runt hörnet.
Citera
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
I Hängningstråden hade det eventuellt kvittat men man blir efter vad man lär och Flashback tillåter för grova inlägg så klart som korvspaden att forumet hade haft en annan image om det varit bättre skött.

Ställ dig däremot frågan: Hade killen hängt sig ifall hans tråd blev bortplockad INNAN han fick uppmärksamhet och kommentarer om att han aldrig skulle vågat?

Fast du kanske tror att ett laglöst land inte hade sett annorlunda ut heller?

Så det är bra att Aftonbladet riktar lite kritik till er.

Jag har följt den tråden relativt nära, då jag ändå har varit moderator här en längre tid, och nej, jag är helt övertygad om att det inte hade påverkat det över huvud taget. Snarare ligger den en mycket större skuld hos personens närmaste kontaktnät (där den bla intervjuade systern finns) eftersom det fanns rätt uppenbara varningssignaler långt innan tråden startades på flashback. Tråden är också inget spec bra värdemätare för forumet då den är väldigt spec och, tack och lov, unik i sitt slag.

Min personliga åsikt är att jag tycker att det är betydlig farligare med åsiktspoliser och den PK-censur som nu drivs än hårda ord. Forumets image är en fråga som jag helt lämnar över till admin att kommentera då det både ligger utanför mitt område och intresse.
Citera
Medlem
Yrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullenobehag
Vi oh dom tänkade ja? Hade det vart lika kul om du blev uthängd som kommunist med bild och namn? Sluta hyckla förfan

Eftersom du uttrycker dig som en lätt retarderad fyraåring förstår jag inte helt vad du menar.
Vad menar du med hyckleri? Och varför skulle jag bli uthängd som kommunist?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Nu var det ju inte så att han hängde ut någon specifik individ, han återberättade bara en typisk situation på arbetet och delgav sin personlig åsikt om det hela. Det är sånt som gör Flashback intressant.

Han har inte "hängt ut någon", men han har skrivit kränkande om sina patienter vilket han inte skall göra som läkare. Vem tror du vill anställa, allra minst besöka, en läkare som lägger ut känslig information om sina patienter på internet?

Nu kanske det inte var så farligt men frågan i vilket samhälle vi vill leva i. Jag vill varken leva i ett övervakande PK-samhälle eller ett "fritt" samhälle där läkare kan skriva skit om sina patienter på internet. Jag är strängeligen emot dessa scoop men samtidigt tänker jag inte ge läkaren rätt när han har gjort fel.
Senast redigerad av -DaRude- 2015-02-09 kl. 21:31.
Citera
2015-02-09, 21:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
har läst en jävla massa på FB sen, låt säga sen år 2007, mycket svammel åt båda håll.. Men anti-SD (för enkelhetens skull får dom heta så) har genom åren haft fruktansvärt svårt att hävda sig, ungefär som lhf har i skellefteå kraft arena.

Vad beror detta på? argumenten? att "anti-sd" vassaste och främsta agitatatörer vägrar FB?

"Anti-sd" är inte särskilt många till antalet, och de som finns gör sig bäst med visselpipa i munnen, alternativt på arenor där de inte blir motsagda. Ett forum som Flashback där argumentation och innehåll är det som segrar passar sig tämligen dåligt för denna lilla men mycket högljudda grupp.
Citera
2015-02-09, 21:25
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle

I övrigt är i princip allt du säger grovt nedsättande. Men det är en annan historia.

Vad är det som är "grovt nedsättande" i hans text? Kanske ska du springa till lilla mamma och få en kram så du kan sova utan att få mardrömmar om det hemska du har läst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in