2015-02-09, 21:02
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddprutte68
En man uppmanas att ta livet av sig och dör i direktsändning.
Pedofiler skryter om barnvåldtäkter och filmer med djursex sprids bland användarna.
Många människor hotas, förtalas och kränks ? utan att någonting händer.
Aftonbladet kan i dag avslöja personerna som skriver mycket av det värsta....

Om ni lägger märke till vad Aftonbladet försöker ta upp i artikeln är inte att försöka att få fast på Flashbackanvändare utan artikeln är till för makthavare för att de ska öppna ögonen för alla "internetproblem" som finns.

Aftonbladet försöker måla upp Flashback som en terrorzon med enorma problem vilket vi att så inte är fallet. Anledningen är att Flashback inkräktar på MSM monopolet och Aftonbladet och Expressen är oroliga. Inte för att de förlorar intäkter utan för att de förlorar sitt inflytande (och det härleds ända till Bonnier osv, med deras agendor).

Målet är att de ska kunna censurera internet så att MSM kan bibehålla sin ställning och fortsätta med sitt konstanta ljugande som utan Flashback hade fått gå ostört.
Citera
2015-02-09, 21:02
Medlem
cateatdogs avatar
inte läst så mycket i tråden men killen får ju vara totalt anonym och tycker inget är särskilt vidrigt ...såklart så stötte man på en gång på drevets floskler om "den förljugna jude/gammel-media" här.

lustigt att människor som är rädda för förljugna medier ofta använder få megafonen för att skapa en "sanningens" bild.

och det är ju faktiskt patetiskt att folk verkar ha som hobbie att sitta å hata på ett forum ...jag ger fan i det, förstår bara inte värdet i att gotta ner sig i att hata hur jävla illa det än är.
dagspressen skriver massa skit och detta var avsolut inte det värsta - klartvsom fan det kommer högst upp när så många ömma tår finns i landet.
Citera
2015-02-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Dom skyddar och gör allt för sin egen politiska vinning, vafan de nu är för vinning me det, t.ex artikeln om våldtäkten på Finlandsbåten, , det var somalier, istället väljer man att skriva om "Svenska män"

Varenda äckliga hjärntvättad journalist på dessa tidningar förtjänar en kula i pannan

Det MINSTA vi kan göra är att iaf försöka att hålla oss städade?

Hjärntvättad journalist = Check! (Det existerar inga riktiga journalister längre, dessa pappskallar skriver och följer bara det de blir tillsagda)

Kulor i pannan och äckel = Uncheck!

Varför inte lite mer städat, men lika sanningsenligt:

-Dessa hjärntvättade människor som tror sig vara journalister i dagens samhälle är ett Allvarligt hot mot vår yttrandefrihet och frihet att ta in vilket flöde av information som vi vill. Upplevelsen att läsa artiklarna på Aftonbladet är skrämmande och gör mig, på riktigt, illamående.
Senast redigerad av eyecreate 2015-02-09 kl. 21:05.
Citera
2015-02-09, 21:03
Medlem
Red Machines avatar
Jag tror inte det största problemet är att han bryter tystnadsplikten med tanke att han inte nämner namn även om det naturligtvis är ett försvårande faktum för honom att han är och nosar där. Dock så står det i hälso och sjukvårdslagen att alla vårdtagare skall mötas med humanistiskt synsätt. En av de viktigaste delarna i hälso och sjukvårdslagen faktiskt och lever man inte upp till det finns det givetvis skäl till avsked. Nu kommer förmodligen inte hans identitet röjas för arbetsgivarna men kanske ett varnande finger för alla som är så idiotiska att de inte förstår att man inte är hundra procent anonym på nätet.
Citera
2015-02-09, 21:04
Medlem
Guy Incognitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det påstås i artikeln att han uttrycker sig rasistiskt men exemplen de nämner är ju bara fakta och sanning?

Jag reagerade också på det, HMF kan det vara pga våra sjuka lagar, men inte rasistiskt i sig.
Citera
2015-02-09, 21:05
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Därför att en patient inte skall behöva utsättas för den här sortens förnedring och baktalande på anonyma forum. Han har inte bara framfört en generell åsikt, men kränkande skrivit om specifika fall och specifika patienter.

Nej, problemet är snarare att han tagit med sig jobbet till flashback.

Men som sagt, jag stödjer bestämt inte dessa "grävare".

Nu var det ju inte så att han hängde ut någon specifik individ, han återberättade bara en typisk situation på arbetet och delgav sin personlig åsikt om det hela. Det är sånt som gör Flashback intressant.
Citera
2015-02-09, 21:06
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Nej, lika lite som användarna på Flashback står över lagen så gör inte journalister det heller. Ifall olagligheter har begåtts när man hämtat hem uppgifterna så ska givetvis journalisterna stå till svars för det, lika mycket som användare som begår brott ska göra.

Ändamålen helgar inte medlen för journalister, så tillvida de inte utför polisiärt arbete eller underrättelsearbete där lag helt plötsligt blir en gråzon... vilket de givetvis inte gör.

Journalistik är en gråzon. Att staten skulle vara den enda som har inofficiellt men principiellt företräde att begå brott låter, i brist på bättre ord, auktoritärt.

Journalister gör ett visst sorts "underrättelsearbete" i den mening att man förmedlar information som samhället sedan får ta ställning till. Om en läkare har misskött sitt jobb är det också relevant för allmänheten att veta.
Citera
2015-02-09, 21:06
Medlem
remixutoheavens avatar
Vi kan ju fråga oss vad Aftonbladet vill åstadkomma med det hela?

Okej, en läkare har skrivit lite "hatiska" inlägg, vaddå? Synonymen på Flashback har alltid varit att det har varit en "hård" och "hatiska" sida. Under ytan är den helt något annat.
Citera
2015-02-09, 21:07
Medlem
askaplaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamsunk
Huh? Hur det vara fult av aftonbladet att avslöja en läkare som jobbar för en av sveriges största sjukhus där han gång på gång berättar om sina patienter och skriver grova saker om dom? Du tänker med hat och ilska istället för logiken.

Han har ju ändå skött sitt jobb, så länge han inte namnger patienterna gör han ju inget fel.
Visst, han borde knipa käft. Jag skulle inte vilja ha en sådan läkare och jag är dessutom inte
av svenskt ursprung så han kanske to.m skulle skriva om mig här.

Men att lägga det som toppnyhet när vi har IS-svenskar som slaktar hejvilt i Irak tex.
Heja aftonbladet, jaga yttrandrefirhet är viktigare tydligen. Varför inte ha prio på att granska
dessa grabbar. Bara som ett exempel.

Är jag då förresten lika ond när jag gnäller och ventilerar om jobbiga kunder och möten för min sambo?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Jag tror inte det största problemet är att han bryter tystnadsplikten med tanke att han inte nämner namn även om det naturligtvis är ett försvårande faktum för honom att han är och nosar där. Dock så står det i hälso och sjukvårdslagen att alla vårdtagare skall mötas med humanistiskt synsätt. En av de viktigaste delarna i hälso och sjukvårdslagen faktiskt och lever man inte upp till det finns det givetvis skäl till avsked. Nu kommer förmodligen inte hans identitet röjas för arbetsgivarna men kanske ett varnande finger för alla som är så idiotiska att de inte förstår att man inte är hundra procent anonym på nätet.

Var har det framkommit att han inte har gjort det? Naturligtvis borde han ha varit diskretare, eller kanske inte ha nämnt egna patienter alls, men vi vet ingenting om hur han bemött dem.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
En läkare har ett förtroendeuppdrag. Denne har uppenbarligen missbrukat det genom att skriva nedsättande om sina patienter. Aftonbladet skriver om det, men röjer inga identiteter - varken läkarens eller patienterna. [...]

Kan du beskriva exakt vad läkaren har skrivit för nedsättande om sina patienter?

”Kan också bidra med en anedokt från vården....Det är en 22-årig kvinna med ursprung i främre orienten", skriver han och redogör för att kvinnan är gift med en släkting och att de har fått utvecklingsstörda och blinda barn.

"Söker nu då hon är gravid för tredje gången och har fått svår ångest över detta. Under samtalet framkommer att även hennes äldre syster under liknande omständigheter har fött 2 st blinda och utvecklingsstörda barn.

Vill inte tänka på vad bara denna familj innebär i form av samhällskostnader."

"Jag vill inte ens tänka på hur många gamlingar från arabvärlden som dyker upp på akuten, direkt från Arlanda, för att läggas in på svenska sjukhus." http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Jag finner inget nedsättande alls; däremot en motvilja över mänskligt lidande (svår ångest) pga inavel och de samhällskostnader som det medför, samt de ekonomiska konsekvenserna av att svårt sjuka personer från arabvärlden kommer till Sverige.

Kan du utläsa något annat?
Senast redigerad av Passepartout 2015-02-09 kl. 21:12.
Citera
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamsunk
Huh? Hur det vara fult av aftonbladet att avslöja en läkare som jobbar för en av sveriges största sjukhus där han gång på gång berättar om sina patienter och skriver grova saker om dom? Du tänker med hat och ilska istället för logiken.

Bara jag som inte bryr sig vad yrkespersonen tycker om en på fritiden? Bara han/hon gör sitt bästa i sin yrkesroll och uppför sig som sig bör så bryr jag mig inte ett piss.

Tror du inte folk på kundsupporten rullar med ögonen och skrattar åt dig efter att du ringt in med efterblivna frågor eller varit otrevlig/arg/omöjlig?

Tror du hantverkare inte snackar om stället/personerna de just var hos?

Get real jävla tönt, pluggar du till socionom eller? Loser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in