2015-02-09, 21:08
Medlem
Bättre dom granskar sej själva o sina AFA vänner som mordhotar folk som inte tycker som dom. o hotar familjer m.m .

Parasit tidning
Citera
2015-02-09, 21:09
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Länge leve Flashback!

Aftonbladets Jan Helin hade varit en fin agent, hade Sverige haft en hemlig polis som registrerade otillåtna åsikter. Han är finfin på att leta upp folk med åsikter som strider mot den officiella värdegrunden. Att leta upp och skrämma och bestraffa vanliga svenskar och andra som bor i dagens Sverige, som inte riktigt känner sig bekväma med den nu och här rådande värdegrunden.

Jag vet inte, och hittar naturligtvis bara på, men jag tror att Jan Helin och faktiskt alla andra i ledande positioner inom all etablerad svensk massmedia. från SVT och SR, till Svd och DN, har svurit en ed med ungefär ett sånt här innehåll.

"Jag lovar dig mångkluturen, som ledstjärna och sanningsbärare i Sverige, lojalitet och mod. Jag jounarlist lovar och svär dig mångkluturen, absolut trohet om det så leder till döden för mig. Och ja, jag tror på mångkulturen, så hjälpe mig svenskhatets Gud. Länge leve avskaffandet av Sverige och svenskarna! Länge leve mångkulturen och det Nya Sverige! Död åt alla otrogna, Allahu Multikultibar (saw)!"

Förtycket är sig alltid likt. De mäktiga, oavsett var deras makt kommer från och oavsett vad dessa maktens män har för ideologi och övertygelse, är sig alltid lika. Förtrycket är alltid detsamma. Tar sig alltid samma uttryck. Till en början gör maktens män sitt bästa för att undertrycka åsikter som de anser hota deras världsbild och övertygelse. Spelar ingen roll om de som har makten säger sig vara nazister, liberaler eller kommunister eller kapitalister. Till och med svenska socialdemokrater beter sig exakt likadant. Tillvägagångssättet är alltid det samma. Alla förtryckare går att känna igen på den gemensamma nämnare de alltid har haft, oavsett när i historien de agerat. Den gemensamma nämnaren är att man bara ger sig på, för förtryckaren ofarliga personer. Förtryckaren ger sig aldrig på nån som kan bjuda effektivt motstånd.

På så sätt känner man igen att Aftonbaldet och Researchgruppen, tidigare Expressen och Researchgruppen är bara simpla och usla mobbare och förtrycka, när de bara ger sig på små och obetydliga personer. Man ger sig bara på personer som inte har nåt att sätta emot. Att ge sig på personer med verklig makt, det skulle Aftonbladet, Expressen eller Researchgruppen aldrig våga göra. Hellre lierar man sig med verkliga makthavare. Helt naturligt,. eftersopm i egenskap av förtryckare, så identifierar man sig just med makten. Och blundar för dessas oegentligheter. Kanske rentav själva deltar i dess oegenligheter. Sådanan är de, det Nya Sveriges tidningar och annan media. De är förtryckare, som slår ner på småfolket. Man är maktens handgångne män, precis som alla förtryckare alltid genom historien varit.

I dag ger man sig på en sketen läkare. Utsätter honom för ett slags sovjetisk skådeprocess, där han erbjuds förmånen att offentligen få erkänna sina synder, sina brott mot värdegrunden. Att bara lämna läkarens synnerligen dumma och inte minst oetiska outande av sina patienter till rättvisan för erforderlig behandling, det gör man inte. Det är skådeprocessen förtryckaren är intresseerad av. Som ett varnande exempel för alla svenskar och andra här i Sverige, som inte känner sig helt bekväma med Jan Helins & Co:s värdegrund. Jan Helin och hans medarbetare på Aftonbladet, är ett slags värdegrundspoliser, ett slags värdegrundskommissarier, med en sjålvpåtagen rätt att skipa värdegrundsrättvisa, med en självpåtagen rätt att förtrycka, slå ner på, förgöra och klämma åt och mobba, alla oss som inte delar Jan Helin & Co:s infernaliska och vitriolliknande värdegrund.

Ideologier och idéer, relgion och övertygelse, må som sagt skifta från tid till annan, men förtrycket är sig alltid likt. Förtyckaren har alltid sagt sig stå för något gott, för något fint och ärbart. Och genom att hänvisa till detta goda och fina, som i ena stunden kan vara kommunism, för att i nästa stund vara nazism, till att i dag vara mångkulturalism, så är och har alltid dessa förtryckare varit beredda att gå över lik, bokstavligt talat. Aftonbladets Jan Helin är en sådan person. En liten nazist helt enkelt. Han är Aftonbladetkommandots Öbersturmbahnführer och Swedin och Lindberg är hans Untershcharführern. Rickard Aschberg är deras eget Sonderkommando. Att de säger sig står för det rätta och goda, är det som allra mest och tydligast avslöjar dem som de hatiska förtryckare de är. Ingen normal människa springer runt och berättar för allt och alla att de är goda och fina. Det gör bara den som inte är just god och fin, och som dessutom vet om det. Och visst minns vi, att bara för någon dag sen, sa man att 8 svenskar gruppvåldtagit en kvinna på en Finlandsfärja, trots att de jag nämnt faktiskt visste att det inte var svenskar som deltagit i gruppvåldtäkten. Men det är helt i linnje med det uppdrag man anser sig ha, att det gäller att klämma åt och tysta, förtycka och förgöra, svensken. Det är det uppdrag Jan Helin & Co anser sig ha. Som de maktens handgångne män man är. Förtryckare av vanligt fok. Förtryckare av oss svenskar.

Så klart jag överdriver. Det gör jag alltid. Men det måste man göra ibland, särksilt som svensk massmeida alltid överdriver ännu mer än vad jag gör. Men man ska faktiskt inte låta sig luras av det som våra kära makthavare säger sig stå för, inte låta sig luras av det de säger sig tycka. Inte tro på Aftonbladets och Expressens och dess medarbetare ständiga försäkran om att de gillar yttrandefrihet, rättvisa och att de är goda och fina. Ingen svensk massnmeduia är för yttrandefrihet, annat än för sig själva. Har mnan umgåtts och arbetat med dem, vet man vilka ärkesvin och pultroner de är. De ljuger, för att lura dig och mig. Ljuger får att kunna förtrycka dig och mig. Nej, man ska istället se på hur de agerar. Och agerar man mot oliktänkare på samma sätt som inkvisitorerna gjorde, som franska revolutionens representanter gjorde, som kommunisterna gjorde och gör, och som nazisterna gjorde, då är man likadan själv. Och i dag, här i dag i det Nya Sverige, har vi inte aktiva nazister, kommunister eller katolska inkvisitorer. Här i det Nya Sverige har vi månkulturalisterna. Här i det NYa Sverige har vi Jan Helin och Aftonbladet, Expressen och Mattsso med flera. Och enda sättet at få bort dem, det är att inte tystna, trots deras hot. Att inte låta sig kuvas, trots deras lögner och hot. Att fortsätta att bland annat här på Flashback, säga vad vi tycker och tänker, utan att se oss över axeln.

I övrigt undrar jag ibland när jag läser svenska tidningar, om man ens gåt ut grundksolan, de som skriver där. Att de mobbat sig fram genom grundskolan. Att de lagt krokben, förtalat, skvallrat på och frusit ut sina klasskamrater, det tar jag för givet att de gjort, men att de lärt sig läsa och skriva, det betvivlar jag starkt. I vart fall inte med godkända betyg i just läsning och skrivning.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-02-09 kl. 21:12.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Det är allvarligt att personer outas som har viktiga samhällsfunktioner. Jag anser att vi ska ha total yttrandefrihet och där ingår att skriva saker som är känsliga på forum som fb. Jag är mera skeptiskt till att folk jagas med "högaffel" för de har åsikter som inte stämmer överens med den egna gruppen, värdegrunden. En liten grupp som Researchgruppen har alldeles för stort inflytande och de ska inte tillåtas tysta debatten.

Saken med dagens samhällsklimat är att folk måste tillåtas ha diversifierade åsikter eftersom människor nuförtiden är sina åsikter. Jag tolererar Researchgruppes åsikter men inte deras metoder.
Jag vill ha ett samhälle där rasister, främlingsfientliga, judar, muslimer, vänsteraktivister, kommunister och vilken grupp som helst tillåts stå bakom och uttrycka sina åsikter.

Lägg till Adblock så tjänar Aftonbladet inga pengar på reklamintäkter:
https://adblockplus.org/
Senast redigerad av Hegamon 2015-02-09 kl. 21:31.
Citera
Medlem
kuddprutte68s avatar
Vad avses med "hat" i detta sammanhng? och var går gränsen, som någon skrev. Är det här hat? Hatar jag nu:

Dilemma: www.honor1778.com.php54-3.ord1-1.websitetestlink.com/wp-content/uploads/2013/08/CBrown.png

Synen på fredens religion...
www.atheistmemebase.com/wp-content/uploads/2013/12/083-Religion-of-peace.jpeg

Sharialagarna är på gång t.o.m i England där det vuxit fram parallella "domstolar":
www.barenakedislam.com/wp-content/uploads/2013/07/sharia-controlled-zone-e13738732718631.jpg

Usa är inte lika förtjusta:
1-ps.googleusercontent.com/h/www.powerlineblog.com/admin/ed-assets/2014/06/323x228xBorder-Sign-copy.jpg.pagespeed.ic.KSpV0hkQma.jpg
Citera
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Journalistik är en gråzon. Att staten skulle vara den enda som har inofficiellt men principiellt företräde att begå brott låter, i brist på bättre ord, auktoritärt.

Journalister gör ett visst sorts "underrättelsearbete" i den mening att man förmedlar information som samhället sedan får ta ställning till. Om en läkare har misskött sitt jobb är det också relevant för allmänheten att veta.
De rapporterar inte att läkaren misskött sitt jobb
Citera
2015-02-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
I rest my case.

så vi kan kalla folk neger men inte svagbegåvade svenska män som inte kan uttala sig utan att vara i "affekt" i rest my case.. dumfan.
Citera
2015-02-09, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vi kan ju fråga oss vad Aftonbladet vill åstadkomma med det hela?

Okej, en läkare har skrivit lite "hatiska" inlägg, vaddå? Synonymen på Flashback har alltid varit att det har varit en "hård" och "hatiska" sida. Under ytan är den helt något annat.

De vill givetvis skrämma folk till tystnad.
Citera
2015-02-09, 21:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vi kan ju fråga oss vad Aftonbladet vill åstadkomma med det hela?

Okej, en läkare har skrivit lite "hatiska" inlägg, vaddå? Synonymen på Flashback har alltid varit att det har varit en "hård" och "hatiska" sida. Under ytan är den helt något annat.

Det är väl ganska lätt att kura ut? Min tes är att Aftonbladet förstås dels vill sälja tidningar men samtidigt skrämma alla som inte delar deras s.k. "värdegrund" till tystnad. Att de (nästan) hänger ut en läkare innebär samtidigt att de sår tvivel hos andra medlemmar här på Flashback. Yppar man något som inte uppskattas av redaktionen på Aftonbladet ska man veta att man kan få hembesök och hamna på morgondagens löpsedel när som helst.
Senast redigerad av Vintergrisen 2015-02-09 kl. 21:16.
Citera
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kan du beskriva exakt vad läkaren har skrivit för nedsättande om sina patienter?

”Kan också bidra med en anedokt från vården....Det är en 22-årig kvinna med ursprung i främre orienten", skriver han och redogör för att kvinnan är gift med en släkting och att de har fått utvecklingsstörda och blinda barn.

"Söker nu då hon är gravid för tredje gången och har fått svår ångest över detta. Under samtalet framkommer att även hennes äldre syster under liknande omständigheter har fött 2 st blinda och utvecklingsstörda barn.

Vill inte tänka på vad bara denna familj innebär i form av samhällskostnader."

"Jag vill inte ens tänka på hur många gamlingar från arabvärlden som dyker upp på akuten, direkt från Arlanda, för att läggas in på svenska sjukhus." http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Jag finner inget nedsättande alls; däremot en motvilja över mänskligt lidande (svår ångest) pga inavel och de samhällskostnader som det medför; samt de ekonomiska konsekvenserna av att svårt sjuka personer från arabvärlden kommer till Sverige.

Kan du utläsa något annat?

Att spekulera om sina patienter i termer av samhällskostnader är givetvis oerhört nedsättande.

Men oavsett vad läkaren sagt: är man just läkare ska man aldrig skriva offentligt om sina patienter. Aldrig!

I övrigt är i princip allt du säger grovt nedsättande. Men det är en annan historia.
Citera
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy Incognito
Jag reagerade också på det, HMF kan det vara pga våra sjuka lagar, men inte rasistiskt i sig.
De flesta svenska journalister har stereotypa föreställningar om alla som skriver något på flashback som inte är kommunistiskt.
Citera
2015-02-09, 21:14
Medlem
HanMedHornens avatar
Det är kul att journalister; som är en väldigt lågutbildad grupp, klankat ned på en speciallistläkare, som i sitt extremt välutbildade fält är extremt högt utbildad. Jag skulle ta hans ord över journalisternas varje dag i veckan.

Journalistkåren borde ge fan i att ge sig i kamp med överklassen i detta land. För där kommer det skära sig något brutalt då även "Svenssons" har högre förtroende för hjärnkirurger än ett gäng sopor som aldrig kom in på den högskolelinje de önskade, vilket ledde till att de fick bli "journalister" istället.
Citera
2015-02-09, 21:15
Medlem
Repatrierings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Man tar alltså i med hårdhandskarna och granskar några Flashbackare för något trams som skrivits på internet och inte "svenskarna" som åker till Syrien och strider för IS.

Kan någon förklara för mig hur vi har kunnat hamna så jävla snett i detta landet?

Är du elak på flashback så hängs du ut på aftonbladets första sida.

Om du torterar, mördar och våldtar så får du terapi och sysselsättning i Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in