Länge leve Flashback!
Aftonbladets Jan Helin hade varit en fin agent, hade Sverige haft en hemlig polis som registrerade otillåtna åsikter. Han är finfin på att leta upp folk med åsikter som strider mot den officiella värdegrunden. Att leta upp och skrämma och bestraffa vanliga svenskar och andra som bor i dagens Sverige, som inte riktigt känner sig bekväma med den nu och här rådande värdegrunden.
Jag vet inte, och hittar naturligtvis bara på, men jag tror att Jan Helin och faktiskt alla andra i ledande positioner inom all etablerad svensk massmedia. från SVT och SR, till Svd och DN, har svurit en ed med ungefär ett sånt här innehåll.
"Jag lovar dig mångkluturen, som ledstjärna och sanningsbärare i Sverige, lojalitet och mod. Jag jounarlist lovar och svär dig mångkluturen, absolut trohet om det så leder till döden för mig. Och ja, jag tror på mångkulturen, så hjälpe mig svenskhatets Gud. Länge leve avskaffandet av Sverige och svenskarna! Länge leve mångkulturen och det Nya Sverige! Död åt alla otrogna, Allahu Multikultibar (saw)!"
Förtycket är sig alltid likt. De mäktiga, oavsett var deras makt kommer från och oavsett vad dessa maktens män har för ideologi och övertygelse, är sig alltid lika. Förtrycket är alltid detsamma. Tar sig alltid samma uttryck. Till en början gör maktens män sitt bästa för att undertrycka åsikter som de anser hota deras världsbild och övertygelse. Spelar ingen roll om de som har makten säger sig vara nazister, liberaler eller kommunister eller kapitalister. Till och med svenska socialdemokrater beter sig exakt likadant. Tillvägagångssättet är alltid det samma. Alla förtryckare går att känna igen på den gemensamma nämnare de alltid har haft, oavsett när i historien de agerat. Den gemensamma nämnaren är att man bara ger sig på, för förtryckaren ofarliga personer. Förtryckaren ger sig aldrig på nån som kan bjuda effektivt motstånd.
På så sätt känner man igen att Aftonbaldet och Researchgruppen, tidigare Expressen och Researchgruppen är bara simpla och usla mobbare och förtrycka, när de bara ger sig på små och obetydliga personer. Man ger sig bara på personer som inte har nåt att sätta emot. Att ge sig på personer med verklig makt, det skulle Aftonbladet, Expressen eller Researchgruppen aldrig våga göra. Hellre lierar man sig med verkliga makthavare. Helt naturligt,. eftersopm i egenskap av förtryckare, så identifierar man sig just med makten. Och blundar för dessas oegentligheter. Kanske rentav själva deltar i dess oegenligheter. Sådanan är de, det Nya Sveriges tidningar och annan media. De är förtryckare, som slår ner på småfolket. Man är maktens handgångne män, precis som alla förtryckare alltid genom historien varit.
I dag ger man sig på en sketen läkare. Utsätter honom för ett slags sovjetisk skådeprocess, där han erbjuds förmånen att offentligen få erkänna sina synder, sina brott mot värdegrunden. Att bara lämna läkarens synnerligen dumma och inte minst oetiska outande av sina patienter till rättvisan för erforderlig behandling, det gör man inte. Det är skådeprocessen förtryckaren är intresseerad av. Som ett varnande exempel för alla svenskar och andra här i Sverige, som inte känner sig helt bekväma med Jan Helins & Co:s värdegrund. Jan Helin och hans medarbetare på Aftonbladet, är ett slags värdegrundspoliser, ett slags värdegrundskommissarier, med en sjålvpåtagen rätt att skipa värdegrundsrättvisa, med en självpåtagen rätt att förtrycka, slå ner på, förgöra och klämma åt och mobba, alla oss som inte delar Jan Helin & Co:s infernaliska och vitriolliknande värdegrund.
Ideologier och idéer, relgion och övertygelse, må som sagt skifta från tid till annan, men förtrycket är sig alltid likt. Förtyckaren har alltid sagt sig stå för något gott, för något fint och ärbart. Och genom att hänvisa till detta goda och fina, som i ena stunden kan vara kommunism, för att i nästa stund vara nazism, till att i dag vara mångkulturalism, så är och har alltid dessa förtryckare varit beredda att gå över lik, bokstavligt talat. Aftonbladets Jan Helin är en sådan person. En liten nazist helt enkelt. Han är Aftonbladetkommandots Öbersturmbahnführer och Swedin och Lindberg är hans Untershcharführern. Rickard Aschberg är deras eget Sonderkommando. Att de säger sig står för det rätta och goda, är det som allra mest och tydligast avslöjar dem som de hatiska förtryckare de är. Ingen normal människa springer runt och berättar för allt och alla att de är goda och fina. Det gör bara den som inte är just god och fin, och som dessutom vet om det. Och visst minns vi, att bara för någon dag sen, sa man att 8 svenskar gruppvåldtagit en kvinna på en Finlandsfärja, trots att de jag nämnt faktiskt visste att det inte var svenskar som deltagit i gruppvåldtäkten. Men det är helt i linnje med det uppdrag man anser sig ha, att det gäller att klämma åt och tysta, förtycka och förgöra, svensken. Det är det uppdrag Jan Helin & Co anser sig ha. Som de maktens handgångne män man är. Förtryckare av vanligt fok. Förtryckare av oss svenskar.
Så klart jag överdriver. Det gör jag alltid. Men det måste man göra ibland, särksilt som svensk massmeida alltid överdriver ännu mer än vad jag gör. Men man ska faktiskt inte låta sig luras av det som våra kära makthavare säger sig stå för, inte låta sig luras av det de säger sig tycka. Inte tro på Aftonbladets och Expressens och dess medarbetare ständiga försäkran om att de gillar yttrandefrihet, rättvisa och att de är goda och fina. Ingen svensk massnmeduia är för yttrandefrihet, annat än för sig själva. Har mnan umgåtts och arbetat med dem, vet man vilka ärkesvin och pultroner de är. De ljuger, för att lura dig och mig. Ljuger får att kunna förtrycka dig och mig. Nej, man ska istället se på hur de agerar. Och agerar man mot oliktänkare på samma sätt som inkvisitorerna gjorde, som franska revolutionens representanter gjorde, som kommunisterna gjorde och gör, och som nazisterna gjorde, då är man likadan själv. Och i dag, här i dag i det Nya Sverige, har vi inte aktiva nazister, kommunister eller katolska inkvisitorer. Här i det Nya Sverige har vi månkulturalisterna. Här i det NYa Sverige har vi Jan Helin och Aftonbladet, Expressen och Mattsso med flera. Och enda sättet at få bort dem, det är att inte tystna, trots deras hot. Att inte låta sig kuvas, trots deras lögner och hot. Att fortsätta att bland annat här på Flashback, säga vad vi tycker och tänker, utan att se oss över axeln.
I övrigt undrar jag ibland när jag läser svenska tidningar, om man ens gåt ut grundksolan, de som skriver där. Att de mobbat sig fram genom grundskolan. Att de lagt krokben, förtalat, skvallrat på och frusit ut sina klasskamrater, det tar jag för givet att de gjort, men att de lärt sig läsa och skriva, det betvivlar jag starkt. I vart fall inte med godkända betyg i just läsning och skrivning.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-02-09 kl. 21:12.