2015-02-09, 00:41
Medlem
Hörde att ni åkte på ett par skador mot ryssarna. Vilka spelare rör det sig om och hur pass allvarligt?

Imorgon lirar vi sista matchen på La Manga mot danska Västsjälland som för närvarande ligger näst sist i Danska Superligan med hälften av serien spelad. På förhand det enda laget under det här matchlägret där vi ligger på samma nivå (eller rentav är bättre?).
Citera
2015-02-09, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hörde att ni åkte på ett par skador mot ryssarna. Vilka spelare rör det sig om och hur pass allvarligt?

Imorgon lirar vi sista matchen på La Manga mot danska Västsjälland som för närvarande ligger näst sist i Danska Superligan med hälften av serien spelad. På förhand det enda laget under det här matchlägret där vi ligger på samma nivå (eller rentav är bättre?).

Karlsson missar 2-3 veckor och är i bästa fall tillbaka till 1:a cupmatchen. Saletros fick man ingen uppdatering på så jag antar att han inte blev skadad på riktigt.
Citera
2015-02-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
AIK-PFC Krilya Sovetov 0-0. Saletros skadad. AIK det bättre laget enligt matchrapport då någon jävla shejk stoppade sändningen av matchen .

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Nja, matchen igår var mot Olimpik Donetsk. Krilya Sovetov mötte AIK tidigare under lägret, då det blev förlust med 2-1. Hela matchen ligger förresten uppe på AIKplay nu för de som vill se.
Citera
2015-02-09, 10:43
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Nja, matchen igår var mot Olimpik Donetsk. Krilya Sovetov mötte AIK tidigare under lägret, då det blev förlust med 2-1. Hela matchen ligger förresten uppe på AIKplay nu för de som vill se.
Se där ja, vilken jävla tankevurpa av mig. Ha ha

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2015-02-09, 11:22
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Disco på Expressen sätter betyg på samtliga Bajenspelare. Kommer det liknande genomgångar för samtliga storlag tro? När är Pileby med vänner tillbaka? Fotbollsabstinensen går i vågor.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2015/02/genomgang-av-bajen-2015/
Jävlar vad han överskattar Superetta-spelare.
Citera
2015-02-09, 11:39
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Jävlar vad han överskattar Superetta-spelare.
Alla dessa "Superetta-spelare" är ju mycket bättre än era spelarköp från S1.
Dessutom har 16 av 22 spelare i Bajens trupp erfarenhet från AS, Tippeligan eller danska ligan.

Med det sagt så är Daniel Kristoffersson helt fel ute med sin genomgång av Bajen i mitt tycke.
Citera
2015-02-09, 12:37
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Alla dessa "Superetta-spelare" är ju mycket bättre än era spelarköp från S1.
Dessutom har 16 av 22 spelare i Bajens trupp erfarenhet från AS, Tippeligan eller danska ligan.

Med det sagt så är Daniel Kristoffersson helt fel ute med sin genomgång av Bajen i mitt tycke.
Vad vill du säga med detta?

Och är du på Daniel Kristofferssons sida eller inte?
Citera
2015-02-09, 12:46
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Vad vill du säga med detta?

Och är du på Daniel Kristofferssons sida eller inte?
Det jag vill säga är att när du kallar våra spelare för S1-spelare så ska man komma ihåg att dom flesta har erfarenhet från högre ligor. Det andra skrev jag mest för att påpeka att ni också har S1-spelare i eran trupp.

Jag brukar tycka Kristoffersson är helt okej men där är han helt fel (i mitt tycke givetvis) ute. En del ska höjas, andra sänkas.
Citera
2015-02-09, 13:10
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Det jag vill säga är att när du kallar våra spelare för S1-spelare så ska man komma ihåg att dom flesta har erfarenhet från högre ligor. Det andra skrev jag mest för att påpeka att ni också har S1-spelare i eran trupp.

Jag brukar tycka Kristoffersson är helt okej men där är han helt fel (i mitt tycke givetvis) ute. En del ska höjas, andra sänkas.
Okej då förstår jag. Det sista är lite det jag menar. Många spelare jag anser vara lite väl högt värderade.
Citera
2015-02-09, 13:32
Medlem
Citat:
Okej då förstår jag. Det sista är lite det jag menar. Många spelare jag anser vara lite väl högt värderade.
Vilka spelare och varför?
Citera
2015-02-09, 14:04
Avslutad
Citat:

Utan att du elaborerar vidare på detta så har du förståelse för att vi mer insatta utgår ifrån att du underskattar dessa spelare? Som sagt, det intressanta att diskutera är ju inte vad du tror utan VARFÖR du tror det.
Citera
2015-02-09, 15:26
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vilka spelare och varför?
Ser nästan all svensk fotboll jag hinner med och därför tycker jag att följande spelare är lite övervärderade (sett till hur man brukar betygsätta allsvenska spelare i diverse bilagor):

Johannes Hopf 3 | Visst kanske en trea i Superettan, men förtjänar han verkligen att ses som en habil allsvensk målvakt? Tveksamt om ni frågar mig.
Tim Markström 2 | Så han ska alltså vara en hyfsad allsvensk målvakt?

Birkir Már Sævarsson 2 | Snarare undervärderad. Imponerat mycket på mig i Norge, även om jag inte såg allt för mycket av honom under den föregående säsongen. Stabil värvning.
Jonathan Tamimi 2 | Är han verkligen en hyfsad allsvensk spelare?

Johan Persson 3 | Gillar hans spelartyp, men Superettan och Allsvenskan är två helt olika saker, vilket visades senast han var i Allsvenskan med Öster. Visst kanske de hade ett dåligt år, men att se han som en bra allsvensk spelare - det gör jag inte. En tvåa hade räckt.

Några saker jag direkt reagerade på. Sedan finns det lite mer tveksamheter i mitt tycke. Vad säger ni Bajensupportrar, eller neutrala som opartiskt sett mycket Bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in