2015-02-07, 13:08
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det glädjande mot Strömsgodset var att vi var det klart bättre laget i första halvlek, pressade högt och skapade målchanser. För att vara en träningsmatch i februari så var det mycket bra tempo och intensitet i matchen. Tråkigt att målen vi släpper till samtliga kommer till efter individuella misstag.

Vi var klart bättre i första halvlek mot Strömsgodset trots den snöpliga starten med baklängesmål innan första minuten passerat. Pablo och Nahir såg pigga ut och vi hade fint tempo och mycket bollinnehav. Med lite tur hade vi kunnat leda med en eller ett par bollar i halvtid men marginalerna var inte på vår sida (om du vill så kan du utläsa det som att vi var ineffektiva framför mål).

I andra halvlek blev vi dock utspelade. Det även innan lagen började göra sina byten. Inte mycket att säga mer än att Strömsgodset gör sina mål helt rättvist. Vi hade visserligen två vassa chanser men inte heller dessa lyckades hitta nätet.

Det man verkligen kunde dra som slutsats var att vi igr inte höll för 90-minuter samt att Tim Markström inte bara är ett utan flera snäpp under Johannes Hopf i målet. Han gjorde nog ingen glad igår tyvärr. Vi behöver nog en annan andremålvakt - alternativt en ny förstemålvakt där Hopf får agera andremålvakt.

Jag tror att vi kommer vara tämligen säkra i Allsvenskans mitt i år. Vi slipper strida för övelevnad men jag tror inte vi är med och slåss om topplaceringarna.
Citera
2015-02-07, 13:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
3 vinster är 3 vinster. Bajen tror ju på guld efter 1 lika match mot ett norskt lag.

Försäsongen handlar väl ändå en del om att sätta ett system och en tro på vad man kan. Så att redan slå 2 allsvenska lag och 1 vinst till ska man fan inte ta lätt på. Problemet för hif de senaste 2 åren var ju när man slutade tro på sig själv.

När cupen är klar så kan vi ta lite fler slutsatser.
Jo det ska man. Det är träningsmatcher i februari vi snackar om här.

Problemet för HIF de 2 senaste åren är att man inte trott på sig själva, jo visst, det vet alla som håller på med idrott att så länge självförtroendet är på topp kommer det gå bra. Att man säljer av sina bästa spelare (i det här fallet Mahlangu & Bedoya) har ingenting med saken å göra.

Helsingborg låg på kvalplats efter 18 omgångar i fjol, krävs mer än 3 segrar på försäsongen för att övertyga mig om kraftig förbättring.
Citera
2015-02-07, 14:09
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
I andra halvlek blev vi dock utspelade. Det även innan lagen började göra sina byten. Inte mycket att säga mer än att Strömsgodset gör sina mål helt rättvist. Vi hade visserligen två vassa chanser men inte heller dessa lyckades hitta nätet.
Håller inte riktigt med om att vi skulle blivit utspelade i andra. Båda deras mål kommer trots allt till av individuella misstag och vi skapar dessutom ett flertal riktigt bra lägen.
Citera
2015-02-07, 15:18
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Håller inte riktigt med om att vi skulle blivit utspelade i andra. Båda deras mål kommer trots allt till av individuella misstag och vi skapar dessutom ett flertal riktigt bra lägen.

Mjo, målen kommer av individuella misstag men jag tyckte inte alls vi var på samma nivå som Strömsgodset i andra halvlek. De förde och de attackterade. Vi hade några chanser men mest på kontring. Vi hade inte mycket eget spel.
Citera
2015-02-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vinner HeIF allsvenskan i år lovar jag att dela ut gratis rimjob till valfri helsingborgare..

Att vinna mot Öster, Häcken och Kalmar i tidigare försäsongsmatcher är knappast ett kvitto på att man är ett guldlag. Sen har HeIF tappat en del spetskompetens i och med Accam.

Jag tackar & bockar - ett rimjobb är mycket välkommet ZlatanMania. Boka in destination Gotland för överresa i slutet av oktober så särar jag godmodigt skinkorna
Citera
2015-02-07, 22:50
Medlem
Disco på Expressen sätter betyg på samtliga Bajenspelare. Kommer det liknande genomgångar för samtliga storlag tro? När är Pileby med vänner tillbaka? Fotbollsabstinensen går i vågor.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2015/02/genomgang-av-bajen-2015/
Citera
2015-02-07, 23:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Disco på Expressen sätter betyg på samtliga Bajenspelare. Kommer det liknande genomgångar för samtliga storlag tro? När är Pileby med vänner tillbaka? Fotbollsabstinensen går i vågor.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2015/02/genomgang-av-bajen-2015/

Hopf ska sänkas. Så även Hallenius och möjligtvis Söderqvist.

Saetra, Batan, Israelson och Torsten måste vara väldigt nära ett högre betyg. Jag tycker alla fyra skulle ha det. Möjligtvis även Pablo.
Citera
2015-02-08, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hopf ska sänkas. Så även Hallenius och möjligtvis Söderqvist.

Saetra, Batan, Israelson och Torsten måste vara väldigt nära ett högre betyg. Jag tycker alla fyra skulle ha det. Möjligtvis även Pablo.
Disco verkar inte ha stenkoll på laget direkt. Lars Saetra och Haglund kommer att vara det givna mittbacksparet när bägge är friska. Johan Persson bör ha en 2a och Israelsson en trea. Sen hur han kan anse att Birkir Saevarsson med över 150 matcher i tippeligan och en hel drös landskamper för Island (Där han just nu är ordinarie) är oprövad på allsvensk nivå är helg bortom mig. Han förtjänar också åtminstone en 3a.

Hallenius och Söderqvist bör som du säger bara ligga på en 3a, åtminstone hittills. Båda två kan mycket väl göra en kanonsäsong. Att Torsteinbö verkar gå helt under radarn är lite förvånande också. Han har så extremt mycket fotboll i sig och är den i vår trupp med högst potential.
Citera
2015-02-08, 13:44
Medlem
Vicious_s avatar
Örebro tvåa i Atlantic cup efter att förlorat med uddamålet mot Dynamo Moskva.
Ärligt talat är ÖSK bättre än Dynamo under långa perioder, men ryssen visar skärpa när ÖSK börjar stumna i benen.

Det blir en intressant säsong för oss Örebroare. Vi är riktigt bra iår!
Citera
2015-02-08, 16:30
Medlem
LT10s avatar
DIF - HJK Helsingfors 3-1.

Ingen bra match från vår sida spelmässigt. Offensiven känns så fantasilös, där finns det en hel del att jobba med. Hoppas verkligen vi kan få in spets där och inte Keene (som fick lira i Jawo och Anderssons frånvaro)

Sam Johnson är väldigt intessant. En Kennedy Igbonanike fast med bollkontroll som jag någon beskrev honom. Hade två riktigt vassa lägen där ett borde blivit mål i alla fall.

Försvarsspelet ser väldigt stabilt ut. Emil Bergström och Omar Colley gör det bra i mittlåset, blir inte förvånad om Stenman börjar på bänken mot Elfsborg i premiären.

Idol-Kevin skruvade in en riktigt schysst frispark och var överlag helt okej. Han har kommit in rätt på mittfältet och gjort det bra hittills. Han snackar otroligt mycket och visar att han vill ha bollen för att kunna sätta igång spelet framåt.
Citera
2015-02-08, 17:07
Medlem
a.e.gs avatar
AIK-PFC Krilya Sovetov 0-0. Saletros skadad. AIK det bättre laget enligt matchrapport då någon jävla shejk stoppade sändningen av matchen .

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2015-02-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
AIK-PFC Krilya Sovetov 0-0. Saletros skadad. AIK det bättre laget enligt matchrapport då någon jävla shejk stoppade sändningen av matchen .

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Matchen flyttades till en arena där wifi är avstängt om inte Shejken tillåter att man sätter igång skiten, känns ju väldigt stabilt. AIK spelade första 45min med en tilltänkt startelva i i Allsvenskan - Goitom Bahoui och Carlgren så det var bra att vi höll nollan. Ofori verkar ha varit bäst på plan, bra att vi värvade en ny kompis till honom och förlängde hans kontrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in