Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Det glädjande mot Strömsgodset var att vi var det klart bättre laget i första halvlek, pressade högt och skapade målchanser. För att vara en träningsmatch i februari så var det mycket bra tempo och intensitet i matchen. Tråkigt att målen vi släpper till samtliga kommer till efter individuella misstag.
Vi var klart bättre i första halvlek mot Strömsgodset trots den snöpliga starten med baklängesmål innan första minuten passerat. Pablo och Nahir såg pigga ut och vi hade fint tempo och mycket bollinnehav. Med lite tur hade vi kunnat leda med en eller ett par bollar i halvtid men marginalerna var inte på vår sida (om du vill så kan du utläsa det som att vi var ineffektiva framför mål).
I andra halvlek blev vi dock utspelade. Det även innan lagen började göra sina byten. Inte mycket att säga mer än att Strömsgodset gör sina mål helt rättvist. Vi hade visserligen två vassa chanser men inte heller dessa lyckades hitta nätet.
Det man verkligen kunde dra som slutsats var att vi igr inte höll för 90-minuter samt att Tim Markström inte bara är ett utan flera snäpp under Johannes Hopf i målet. Han gjorde nog ingen glad igår tyvärr. Vi behöver nog en annan andremålvakt - alternativt en ny förstemålvakt där Hopf får agera andremålvakt.
Jag tror att vi kommer vara tämligen säkra i Allsvenskans mitt i år. Vi slipper strida för övelevnad men jag tror inte vi är med och slåss om topplaceringarna.