Citat:
Ursprungligen postat av
Artsdoktor
Det var samma tid som smartphonen slog igenom. Den som vid det laget inte hade en smartphone emller snart skulle skaffa en ansågs vara en mupp. Jag kommer ihåg att jag själv skaffade en smartphone vid den tiden. Jag tror att om jag hade skaffat den tidigare hade den varit för otymplig med för låga batterier. Så ingenting sker av en slump. När teknologi för läsplattan inte bara används som ett sätt att övervaka sina barn istället för stationär dator, utan som ett sätt att läsa tidningen för gamla gubbar, då har det effekt. Det vände snabbt 2012. Folk övergav MSM. Den här tråden visar på att ekonomin arbetar hastigt.
Det finns ju en viss ironi här. Vem minns inte mediernas idoliserande av Steve Jobs och Apple för ett par år sedan. Nu har kanske den här Applehypen kommit av sig lite, men ett tag var det nästan extremt. Minns att Jan Helin fick frågor i stil med om Aftonbladet gjorde reklam för Apple eller nåt, på grund av att de skrev så mycket om dem och i så positiva ordalag. Sedan är det alltså samma företag som är en av de drivande krafterna bakom att driva samma tidningar mot konkurs...