2015-01-29, 22:55
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hos Unibet som faktiskt lever på att ligga rätt oddsmässigt rankas laget 8:a efter både Dif och Helsingborg. Fast vad vet väl dom jämfört med din och dessa andras skarpa fotbollshjärnor.
Spelbolagens oddssättning beror lika mycket, om inte mer, på hur de tror en majoritet av spelarna kommer spela. Om ett lag är över- eller underskattat bland de som spelar så kommer det även märkas på oddset.
Citera
2015-01-29, 22:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag skiter väl i vad folk trodde om Öster och Syrianska. Jag kan tala för vad jag själv tycker och har tyckt i tiden. Jag tyckte ingenting om varken Öster eller Syrianska. Det är aldrig hållbart att hänvisa till vad många tycker eller tyckte. Många är också osmarta och ser mindre fotboll än mig och många andra.

Vilket är det femte laget som är bättre då? Häcken? Och varför? Det centrala mittfältet är jämnstarkt, annars håller jag Bajen något högre både i bak och bland de mer offensiva positionerna.

Nanne är ju en tönt eller om han nu bara snackar skit utåt. Han vet mycket väl var Hammarby står. Och han mörkar. Han vill säkert också ge sig tid för lättlurade fans. Men jag köper det inte.
Öster hade 66 poäng vid avancemang och förstärkte truppen med bla Pavey och Pinones Arce, sistnämnde var en nyckelspelare spelare i Hammarby förra säsongen, i allsvenskan var han inte mer än okej i ett Öster som åkte ur och detsamma gäller Johan Persson.
Hammarby hade 61.
Syrianska hade 56.

Varken Öster eller Syrianska blev långvariga i denna serie, nu är jag medveten om att det är en viss skillnad gentemot Hammarby ur många avseenden men jag säger heller inte att man åker ur, bara de att jag inte tror man har med toppen att göra.

Kennedy är 34 år, Pablo är 33 och har blir knappast yngre med tiden (något jag skrev igår) samtidigt som de flesta allsvenska nyförvärven inte kommer från toppklubbar i Sverige (undantaget Haglund som mestadels nötte bänk i Göteborg). Truppen är det största bekymret.

En annan anledning jag tar upp Syrianska är för att snacket dom kom med då påminner mycket om det snacket som många kommer med nu, att man har ett nytänk inom fotbollen som kommer bli revolutionerande för andra svenska klubbar.
Citera
2015-01-29, 23:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Öster hade 66 poäng vid avancemang och förstärkte truppen med bla Pavey och Pinones Arce, sistnämnde var en nyckelspelare spelare i Hammarby förra säsongen, i allsvenskan var han inte mer än okej i ett Öster som åkte ur och detsamma gäller Johan Persson.
Hammarby hade 61.
Syrianska hade 56.

Varken Öster eller Syrianska blev långvariga i denna serie, nu är jag medveten om att det är en viss skillnad gentemot Hammarby ur många avseenden men jag säger heller inte att man åker ur, bara de att jag inte tror man har med toppen att göra.

Kennedy är 34 år, Pablo är 33 och har blir knappast yngre med tiden (något jag skrev igår) samtidigt som de flesta allsvenska nyförvärven inte kommer från toppklubbar i Sverige (undantaget Haglund som mestadels nötte bänk i Göteborg). Truppen är det största bekymret.

En annan anledning jag tar upp Syrianska är för att snacket dom kom med då påminner mycket om det snacket som många kommer med nu, att man har ett nytänk inom fotbollen som kommer bli revolutionerande för andra svenska klubbar.

Jag ser väldigt liten relevans till att kolla på inspelade poäng. Det är inte SE-lagen som ska lira i AS. Man förändrar, spelet har hunnit utvecklas. Och återigen får man göra en analys om resultatet ligger nära det faktiska normalutfallet eller inte. Jag vet var jag har Hammarby, utan att behöva jämföra med irrelevanta Öster eller Syrianska.

Samma sak med spelare. Pablo passar de facto ganska bra i ett bollskickligt lag. Att Öster som bottenlag däremot inte fick ut fullt av honom är inte särskilt konstigt. Han är en spelare för ett lag som verkligen för matcherna. Tittar vi på Persson så kan jag tro att han som motor på mitten fick väldigt mycket ansvar även offensivt för Öster - för det finns inte så mycket avlastning. I Bajen är han enbart en balanserande kraft. Det handlar lite om hur spelarna används.

Vi får väl se om Pablo och Kennedy ens är ordinarie när serien drar igång. Det i sig är ett styrketecken.
Citera
2015-01-29, 23:08
Medlem
xtroes avatar
Sundsvall spelade idag sin första träningsmatch, mot SJK och förlorade med 4-2. Försvarsspelet ser minst sagt skakigt och uselt ut om man kollar highlights.

https://www.youtube.com/watch?v=drCoeLo6vtQ

Tyvärr har det ju kommit fram att Marcus Danielssons knä måste opereras (som det även var problem med förra året) så han kommer nu missa inledningen av säsongen. Det är ju nästan så man hoppas på ett lån med någon som vi kan ha som backup istället, men samtidigt hoppas jag och tror att Nilsson får chansen och tar den. Absolut inte Ålander, hans dagar är förbi, han ryggade ju även fint in 1-0 till finnarna. Var dock en blandad elva som spelade idag, och det är ju fortfarande tidigt på försäsongen.

På lördag blir nästa träningsmatch mot VPS Vasa.
Citera
2015-01-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Spelbolagen har ett intresse av att sätta rätt odds på sina spel. Enligt dem hamnar Hammarby på en åttondeplats. Känns som en ganska rimlig gissning i mitt tycke.

Som nämnt är väl inte oddsen en tippat tabell. Kul ändå (och oväntat) att Sundsvall "klarar" sig. Vad har Gefle gjort för att alltid tippas i botten, de har ju ny arena. Blir det verkligen Djurgården och Häcken som utmanar the Big-4? Har de bredden om två-tre spelare faller? Kommer samtliga fotbollstrådar bara kladdas ner av Bajen? Var är Olympian?

Malmö FF 1.85
AIK 5.53
IFK Göteborg 6.25
Elfsborg 10.50
Häcken 16.79
Djurgården 19.57
Helsingborg 26.14
Hammarby 28.71
Kalmar FF 43,29
Örebro 57,57
Norrköping 81,86
Åtvidaberg 99,00
Sundsvall 119,00
——————————-
Halmstad 136,86
——————————-
Gefle 221,00
Falkenberg 236,14
Citera
2015-01-29, 23:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag ser väldigt liten relevans till att kolla på inspelade poäng. Det är inte SE-lagen som ska lira i AS. Man förändrar, spelet har hunnit utvecklas. Och återigen får man göra en analys om resultatet ligger nära det faktiska normalutfallet eller inte. Jag vet var jag har Hammarby, utan att behöva jämföra med irrelevanta Öster eller Syrianska.

Samma sak med spelare. Pablo passar de facto ganska bra i ett bollskickligt lag. Att Öster som bottenlag däremot inte fick ut fullt av honom är inte särskilt konstigt. Han är en spelare för ett lag som verkligen för matcherna. Tittar vi på Persson så kan jag tro att han som motor på mitten fick väldigt mycket ansvar även offensivt för Öster - för det finns inte så mycket avlastning. I Bajen är han enbart en balanserande kraft. Det handlar lite om hur spelarna används.

Vi får väl se om Pablo och Kennedy ens är ordinarie när serien drar igång. Det i sig är ett styrketecken.
Tycker inte Öster eller Syrianska är irrelevanta i diskussionen, bägge vann superettan och slog sig själva på bröstet inför allsvenskan vilket är vad många gör nu angående Hammarby.

Alla lag förändrar, allas spel utvecklas, ett vinnande koncept i superettan innebär inte per automatik framgång i allsvenskan. Att Nanne skulle häva ur rena lögner när han säger att han inte tror truppen är mogen för den uppgiften tror jag bara inte på. Han tar saker stegvis och har en långsiktig plan. En av anledningarna till att han ens tog över Hammarby var för tålamodet, han är medveten om att det inte bara är att gå in och slåss med dom stora fiskarna på en gång. Med tiden är det möjligt men jag ser det inte hända i år.
Citera
2015-01-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacoooop
Känns inte helt rättvist att jämföra oss (Bajen) med Ljungskile för att det endast skiljde 1 poäng i slutändan. Faktum är att vi redan from hösten spelade mycket bättre fotboll än Ljungskile medan de vann match efter match genom mål i 96'.

skön lögn. minns att jag kollade upp just detta någon gång runt omgång 26-27 när nån bajare satt och hävdade samma sak. bajen och ljungskile hade vunnit lika många poäng på övertid (och 85+ min). skulle gissa på att ljungskile max gjorde det i en match till efter detta, då det var väldigt sent i säsongen och det inte återstod många matcher, så troligtvis plockade dom högst 3p fler än er på övertid
Citera
2015-01-30, 00:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Du använder ju dig av en enkel debatteknik när inga av den andra sidans argument anses relevanta samtidigt som du påstår att folk är korkade och blinda för sanningen samt det högre vetandet.

Märker du inte att debatten inte fortgår? Inget intressant kommer ju fram från detta förutom att du kommer med konstiga anledningar till de enda argumenten och empirin man kan hänvisa till anses vara irrelevant, och istället menar att luddiga koncept som ett spelsystem som faktiskt inte mätts mot allsvenskt motstånd ses som ett bra argument.

Förstår inte vad du vill åt förutom att du leker väldigt mycket besserwisser atm.

Vi får väl se vart Bajen hamnar, jag tycker inte direkt man är korkad om man är skeptisk till att de når topp 5.

Känns mer troligt att de åker ur än att de vinner AS iallafall känner jag spontant. Men vad vet jag, jag är inte en del av "sharpsen" på spelsajter som du nämnde tidigare.
Citera
2015-01-30, 03:09
Medlem
LT10s avatar
Tror Bajen kommer överraska i början, därför man är extra nervös när vi ställs mot de redan i omgång 3. Kan väl tänka mig att Bajen kommer hålla till runt 5-6 platsen i början för att sedan sluta på en 9-11 plats

Vem tror ni vinner skytteligan? Spelade på Vibe förra säsongen. Tror dock inte han vinner i år eftersom att det är stor chans att han försvinner i sommar. Har funderat på någon av Rosenberg, Molins, Prodell, Goitom och möjligen Thorvaldson.
Citera
2015-01-30, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Tror Bajen kommer överraska i början, därför man är extra nervös när vi ställs mot de redan i omgång 3. Kan väl tänka mig att Bajen kommer hålla till runt 5-6 platsen i början för att sedan sluta på en 9-11 plats

Vem tror ni vinner skytteligan? Spelade på Vibe förra säsongen. Tror dock inte han vinner i år eftersom att det är stor chans att han försvinner i sommar. Har funderat på någon av Rosenberg, Molins, Prodell, Goitom och möjligen Thorvaldson.

MFFs Molins är väl ett bra tips om han är i form till starten. Engvall i IFK kanske?
Goitom känns väl inte som en målspruta även om han är duktig och säkert gör en del poäng.
Citera
2015-01-30, 04:07
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i vad folk trodde om Öster och Syrianska. Jag kan tala för vad jag själv tycker och har tyckt i tiden. Jag tyckte ingenting om varken Öster eller Syrianska. Det är aldrig hållbart att hänvisa till vad många tycker eller tyckte. Många är också osmarta och ser mindre fotboll än mig och många andra.

Vilket är det femte laget som är bättre då? Häcken? Och varför? Det centrala mittfältet är jämnstarkt, annars håller jag Bajen något högre både i bak och bland de mer offensiva positionerna.

Nanne är ju en tönt eller om han nu bara snackar skit utåt. Han vet mycket väl var Hammarby står. Och han mörkar. Han vill säkert också ge sig tid för lättlurade fans. Men jag köper det inte.

Skulle Häcken ha sämre trupp på förhand än Hammarby? Mittfältet som är bland allsvenskans bästa (Med Simon G) räknar du som jämförbart med Hammarby. Hur mycket har du sett Häcken egentligen?

Hammarby kan säkert göra en bra säsong men de har trots allt inte spelat i AS på några år. ÖSK var nere och vände liksom AIK ifall man ska ta några exempel. Visst Hammarby kan göra en bra säsong men de får lyfta sig rejält på många håll om de ska ta BKH och komma 4-5.

Det kan trots allt ta ett tag att ställa om sitt spel och är inte helt övertygad om vissa spelares förmåga att klara de bättre spelarna i AS, många var ju inte ordinarie i sina AS-lag. Jag tror ändå att Hammarby om de får en okej start mycket väl kan nå runt 6-9 plats någonstans, men det känns som om många lag efter fjolårets topp fyra kan hamna mellan 5-10 plats. Däremot tror jag att Hammarby troligtvis kan med god marginal klara sitt kontrakt.

Men vi kan ta IFK Norrköping som var borta i fem år 03-07 och var riktigt bra 2007, de kom ohjälpligt sist 2008, det trodde nog få efter 2007 års säsong.

Å andra sidan jag kan se vissa paralleller med IFK Göteborg 1977, lång bortavaro i flera år 71-76, sedan publikhausse i dåvarande tvåan och sedan en fin placering 1977 men ändå på klart avstånd från toppen. Hammarby kan nog klämma några platser på ren publikinspiration om de får medgång, men det kan låsa sig om det går dåligt.

Å andra sidan lär väl inte buropen komma en masse om man kommer 10:a.
Tror att Hammarby är på rätt spå , men antagligen kommer första året att bli en tillvänjning.

Många Hammarbyare ser säkert ned på lag som Åtvid och Gefle men de har trots allt rätt många AS-matcher i trupperna jämfört med Hammarby så spelarna får vara ödmjuka. Men supportrarna kan givetvis ha hybris.
Citera
2015-01-30, 05:42
Medlem
Kukmackas avatar
Hammarby är ett bättre lag än Djurgården, en stabil 6e placering kommer jag sätta mina pengar på.

Den åldershets som diskuteras här alltså,,,Kennedy är 34 men kommer ändå hålla toppklass i AS ett par år till tro mig.

AIK är det mest överskattade laget inför iår, tror dom kommer göra en katastrofsäsong i deras mått mätt. Inte top 5!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in