Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag skiter väl i vad folk trodde om Öster och Syrianska. Jag kan tala för vad jag själv tycker och har tyckt i tiden. Jag tyckte ingenting om varken Öster eller Syrianska. Det är aldrig hållbart att hänvisa till vad många tycker eller tyckte. Många är också osmarta och ser mindre fotboll än mig och många andra.
Vilket är det femte laget som är bättre då? Häcken? Och varför? Det centrala mittfältet är jämnstarkt, annars håller jag Bajen något högre både i bak och bland de mer offensiva positionerna.
Nanne är ju en tönt eller om han nu bara snackar skit utåt. Han vet mycket väl var Hammarby står. Och han mörkar. Han vill säkert också ge sig tid för lättlurade fans. Men jag köper det inte.
Skulle Häcken ha sämre trupp på förhand än Hammarby? Mittfältet som är bland allsvenskans bästa (Med Simon G) räknar du som jämförbart med Hammarby. Hur mycket har du sett Häcken egentligen?
Hammarby kan säkert göra en bra säsong men de har trots allt inte spelat i AS på några år. ÖSK var nere och vände liksom AIK ifall man ska ta några exempel. Visst Hammarby kan göra en bra säsong men de får lyfta sig rejält på många håll om de ska ta BKH och komma 4-5.
Det kan trots allt ta ett tag att ställa om sitt spel och är inte helt övertygad om vissa spelares förmåga att klara de bättre spelarna i AS, många var ju inte ordinarie i sina AS-lag. Jag tror ändå att Hammarby om de får en okej start mycket väl kan nå runt 6-9 plats någonstans, men det känns som om många lag efter fjolårets topp fyra kan hamna mellan 5-10 plats. Däremot tror jag att Hammarby troligtvis kan med god marginal klara sitt kontrakt.
Men vi kan ta IFK Norrköping som var borta i fem år 03-07 och var riktigt bra 2007, de kom ohjälpligt sist 2008, det trodde nog få efter 2007 års säsong.
Å andra sidan jag kan se vissa paralleller med IFK Göteborg 1977, lång bortavaro i flera år 71-76, sedan publikhausse i dåvarande tvåan och sedan en fin placering 1977 men ändå på klart avstånd från toppen. Hammarby kan nog klämma några platser på ren publikinspiration om de får medgång, men det kan låsa sig om det går dåligt.
Å andra sidan lär väl inte buropen komma en masse om man kommer 10:a.
Tror att Hammarby är på rätt spå , men antagligen kommer första året att bli en tillvänjning.
Många Hammarbyare ser säkert ned på lag som Åtvid och Gefle men de har trots allt rätt många AS-matcher i trupperna jämfört med Hammarby så spelarna får vara ödmjuka. Men supportrarna kan givetvis ha hybris.