2015-02-06, 15:39
Medlem
Jag kan vara snett på det, men var det inte snack om att 10 titlar skulle ge en guldstjärna och 5 en silverstjärna någon gång före millennieskiftet? Förslaget sågades med liknelser till Super Mario i diverse krönikor i kvällstidningarna?
Citera
2015-02-06, 23:26
Medlem
Supporter- och mediahypen gör Bajen svårbedömda, kommer de att hamna på övre halvan eller slåss för att slippa nedflyttning?
Torsk mot Strömgodset, norska fyran med 3-1. Strömgodset hade dock 21 poäng upp till Molde som vann och behövt 9poäng till tredje.
Citera
2015-02-06, 23:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Supporter- och mediahypen gör Bajen svårbedömda, kommer de att hamna på övre halvan eller slåss för att slippa nedflyttning?
Torsk mot Strömgodset, norska fyran med 3-1. Strömgodset hade dock 21 poäng upp till Molde som vann och behövt 9poäng till tredje.
Dra inte för stora växlar av en träningsmatch. Brukar va intetsägande att jämföra resultat i februari kontra resultat i AS. Vi får se, men som jag tidigare nämnt tror jag knappast att Bajen har nånting i toppen å göra.
Citera
2015-02-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Däremot så lirade vi 2-2 (där vi också var närmast segern) mot Mode 3 dagar tidigare. De bytte ju hela elva i paus dock.

Det glädjande mot Strömsgodset var att vi var det klart bättre laget i första halvlek, pressade högt och skapade målchanser. För att vara en träningsmatch i februari så var det mycket bra tempo och intensitet i matchen. Tråkigt att målen vi släpper till samtliga kommer till efter individuella misstag.

Vi kommer nog varken slåss i toppen eller botten nästa år. Matchen hemma mot Galax tror jag kommer vara en hyfsad indikation på hur vi ligger till. Bra motstånd i klass med åtminstone topplagen i Allsvenskan samt allt vad det innebär med att lira på hemmaplan (Tänker främst på underlag samt publik).
Citera
2015-02-07, 01:27
Medlem
Längre bak i tråden blev jag stämplad som ett troll när jag satte HIF etta i tabellen. Nu har de vunnit tre träningsmatcher i rad. Och då tog jag inte ens upp det som nu händer att Henke kommer lyfta Bojanic till en ny nivå. Talangen har han ju alltid haft. Anton Wede tror jag kommer bli årets komet. I år är det inte stjärnorna som tar guld utan ett starkt kollektiv med ett starkt försvar

Trollstämpeln hjälptes kanske upp av att jag satte Göteborg som sist i tabellen Dock hävdar jag att de kommer göra en katastrofsäsong. Nu ser det dock ut som om Wibe stannar, så måste nog höja de ett par snäpp till kanske 12 plats. Engvall ser för jäkla bra ut oxå.
Citera
2015-02-07, 02:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Längre bak i tråden blev jag stämplad som ett troll när jag satte HIF etta i tabellen. Nu har de vunnit tre träningsmatcher i rad. Och då tog jag inte ens upp det som nu händer att Henke kommer lyfta Bojanic till en ny nivå. Talangen har han ju alltid haft. Anton Wede tror jag kommer bli årets komet. I år är det inte stjärnorna som tar guld utan ett starkt kollektiv med ett starkt försvar

Trollstämpeln hjälptes kanske upp av att jag satte Göteborg som sist i tabellen Dock hävdar jag att de kommer göra en katastrofsäsong. Nu ser det dock ut som om Wibe stannar, så måste nog höja de ett par snäpp till kanske 12 plats. Engvall ser för jäkla bra ut oxå.
Vinner HeIF allsvenskan i år lovar jag att dela ut gratis rimjob till valfri helsingborgare..

Att vinna mot Öster, Häcken och Kalmar i tidigare försäsongsmatcher är knappast ett kvitto på att man är ett guldlag. Sen har HeIF tappat en del spetskompetens i och med Accam.
Citera
2015-02-07, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

Även i konkursboet Helsingborg känner man alltså guldvittring, kul med försäsong och stora förhoppningar men lite mer än tre träningsmatcher får ni allt vinna innan jag tar ditt tips seriöst, återkom om ni är med recet efter 20 spelade omgångar så kanske jag får revidare mitt tips där ni för närvarande ligger mellan plats 5 och 10.

MFF spelade för övrigt säsongens första träningsmatch ikväll mot DC United i Florida, 1-0 till Malmö efter mål av nyförvärvet Berget. Några individuella omdömen vågar jag inte ge då jag pysslade med annat samtidigt men MFF spelade ganska bra, riktigt bra ibland och jänkarna såg ganska mediokra ut.
Citera
2015-02-07, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
MFF spelade för övrigt säsongens första träningsmatch ikväll mot DC United i Florida, 1-0 till Malmö efter mål av nyförvärvet Berget. Några individuella omdömen vågar jag inte ge då jag pysslade med annat samtidigt men MFF spelade ganska bra, riktigt bra ibland och jänkarna såg ganska mediokra ut.

Såg hela matchen och det var många positiva tecken!

Svårt att säga hur bra DC United är men de bör på papper vara bättre än de flesta lag i Norden, ligan har ju höjt sig enormt och landslaget lika så.

Matchen visade att Malmö fortfarande kan pressa sönder ett lag. Dock besviken på utdelningen, mam borde satt fler chanser.
Citera
2015-02-07, 09:30
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Såg hela matchen och det var många positiva tecken!

Svårt att säga hur bra DC United är men de bör på papper vara bättre än de flesta lag i Norden, ligan har ju höjt sig enormt och landslaget lika så.

Matchen visade att Malmö fortfarande kan pressa sönder ett lag. Dock besviken på utdelningen, mam borde satt fler chanser.

Hur spelade Yoshi? Hur har Agon Mehemti sett ut under försäsongen?
Citera
2015-02-07, 10:04
Medlem
Bagdadkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom

Yoshi var väldigt bra offensivt men hade svårt att hitta skärpa i sina skott.
Defensivt var det väldigt skakigt, som redan sagt påminner han väldigt mycket om en ung Ricardiniho.
Agon var stabil utan att på något sätt visa något extra.
Citera
2015-02-07, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom

Instämmer med ovanstående, han låg väldigt högt upp.

DC United såg ut att ha det svårt att bygga upp ett anfall, Malmös mittfält låg riktigt jävla bra på. Men som sagt, det där sista med att sätta bollen var inte imponerande.

Men bäst var helt klart mitten vilket känns viktigast då vi tappat mycket där.
Citera
2015-02-07, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vinner HeIF allsvenskan i år lovar jag att dela ut gratis rimjob till valfri helsingborgare..

Att vinna mot Öster, Häcken och Kalmar i tidigare försäsongsmatcher är knappast ett kvitto på att man är ett guldlag. Sen har HeIF tappat en del spetskompetens i och med Accam.

3 vinster är 3 vinster. Bajen tror ju på guld efter 1 lika match mot ett norskt lag.

Försäsongen handlar väl ändå en del om att sätta ett system och en tro på vad man kan. Så att redan slå 2 allsvenska lag och 1 vinst till ska man fan inte ta lätt på. Problemet för hif de senaste 2 åren var ju när man slutade tro på sig själv.

När cupen är klar så kan vi ta lite fler slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in