Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-04, 20:22
Medlem
Intressant information du delger. Hur längde sedan var du i dina tonår och har du brukat/missbrukat MDMA efter din dipp? Isåfall på vilket sätt?
Citera
2015-02-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Intressant information du delger. Hur längde sedan var du i dina tonår och har du brukat/missbrukat MDMA efter din dipp? Isåfall på vilket sätt?

I mina tonår det är 10-15 år sedan, väldigt turbulent men också vackert och bra i omgångar. Ochså första gången på MDMA. fortsätt du snälla människa
, låt oss lämna alla FB mods åt sidan en sväng, åtminstonde i några timmmar till.
Citera
2015-02-08, 14:46
Medlem
Första gången på MDMA

Hej!
För 2 månader sedan var jag och 4 vänner på en nattklubb. Jag fick i mig ungefär 350 mg MDMA kristaller. Först en bomb på 150 mg vid 21-tiden och därefter ytterligare en bomb med 200 mg vid 23-tiden. Dessutom drack jag en del alkohol, 1 vinare och 3-4 starköl. Har ganska mycket minnesluckor från den här kvällen men minns att jag först mådde extremt bra (aldrig mått så bra i hela mitt liv) men att jag även någon gång under kvällen spydde blod och hade både syn och ljudhallucinationer. Dagen efter mådde jag bra men kände mig väldigt tom i huvudet.
Eftersom jag mådde bra så bestämde jag mig för att dricka lite alkohol med några vänner 2 dagar senare. När jag gick och la mig den kvällen somnade jag precis som vanligt. Natten efter detta vaknar jag av en mardröm då jag trodde att jag skulle dö. Nojjig som jag var började jag googla på bieffekter av MDMA och läste en massa om hjärnskador etc.
Jag har sedan dess haft rejäl ångest och haft grova sömnproblem. Sover ca 3-4 timmar/natt. Det har alltså gått 8 veckor sedan kvällen med MDMA.
Dum som jag var så läste jag inte på om MDMA innan. Jag hade ingen aning om vilken dos man skulle ta. Så här i efterhand vet jag att det var en överdos som nybörjare.
Jag har sedan dess känt mig apatisk, konstant trött, känns som att jag tappat all min iq, orkar inte ta tag i någonting alls, har fått sämre minne, har svårt att koncentrerar mig osv. Tidigare var jag kvick i huvudet. Jag var social och målmedveten. Allt detta är som bortblåst.
Jag ska även tillägga att jag är en person som ofta känner efter hur jag mår och ibland oroar mig för saker i onödan. Har även haft prestationsångest för många saker. Kan grubbla över saker.
Mina vänner fick i sig lika stor mängd MDMA men dom har inte känt av mina symptom. Dom mår som vanligt. Jag har varit hos läkaren och tagit blodprover som var helt normala för min ålder (20 år).
Nu undrar jag: Kommer jag att bli mig själv igen? Har jag fuckat upp mina serotonin-nivåer för alltid efter en kväll på MDMA? Jag kommer aldrig mer att röra några droger, den saken är säker. Skulle kunna sluta dricka alkohol också om jag bara blev mig själv igen.
Jag äter väldigt nyttigt, tränar 5 gånger i veckan och lever allmänt hälsosamt. Jag jobbar och umgås med vänner. Har inte rört några droger sedan dess (inte alkohol eller tobak heller).
Är detta psykiskt eller kan man förstöra hjärnan efter en kväll på 350 mg MDMA och en massa alkohol?
Hoppas att någon av er varit i liknande situation men blivit bra igen.
Mvh
Senast redigerad av zidane23 2015-02-08 kl. 15:17. Anledning: Bättre rubrik
Citera
2015-02-08, 14:48
Medlem
Jag har dragit 4 gram på en helg då jag saknar konsekvenstänk, det är ingen fara sov och ät, det släpper
Citera
2015-02-08, 15:18
Medlem
Du får inte hjärnskador av att ta det en gång. Du nojar bara efter det du läste.
Citera
2015-02-08, 15:26
Medlem
Mr.Livingstones avatar
För det första: styckeindelning! Det var skapligt svårt att ta sig igenom din text.

Som jag förstår det så började inte dina problem förrän du googlade på bieffekter. Dessutom i ett psykiskt tungt tillstånd (efter mardröm).
Min gissning är att allt ligger rent psykiskt, du har fått för dig att du är skadad och då upplever du det. Försök koppla bort det, jag kan med 99,9 procents säkerhet säga att det är lugnt.

Jag har dragit i mig över ett gram mdma på en helg och man mår ju inte kanon efter det men det släpper efter ett tag.

Väl mött,
Mvh Mr.Livingstone
Citera
2015-02-10, 10:44
Medlem
Brossys avatar
Är det något bäst-före datum på E om de ligger i en byrålåda, ej vakuumförpackade?
Citera
2015-02-10, 10:51
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zidane23
Hej!
För 2 månader sedan var jag och 4 vänner på en nattklubb. Jag fick i mig ungefär 350 mg MDMA kristaller. Först en bomb på 150 mg vid 21-tiden och därefter ytterligare en bomb med 200 mg vid 23-tiden. Dessutom drack jag en del alkohol, 1 vinare och 3-4 starköl. Har ganska mycket minnesluckor från den här kvällen men minns att jag först mådde extremt bra (aldrig mått så bra i hela mitt liv) men att jag även någon gång under kvällen spydde blod och hade både syn och ljudhallucinationer. Dagen efter mådde jag bra men kände mig väldigt tom i huvudet.
Eftersom jag mådde bra så bestämde jag mig för att dricka lite alkohol med några vänner 2 dagar senare. När jag gick och la mig den kvällen somnade jag precis som vanligt. Natten efter detta vaknar jag av en mardröm då jag trodde att jag skulle dö. Nojjig som jag var började jag googla på bieffekter av MDMA och läste en massa om hjärnskador etc.
Jag har sedan dess haft rejäl ångest och haft grova sömnproblem. Sover ca 3-4 timmar/natt. Det har alltså gått 8 veckor sedan kvällen med MDMA.
Dum som jag var så läste jag inte på om MDMA innan. Jag hade ingen aning om vilken dos man skulle ta. Så här i efterhand vet jag att det var en överdos som nybörjare.
Jag har sedan dess känt mig apatisk, konstant trött, känns som att jag tappat all min iq, orkar inte ta tag i någonting alls, har fått sämre minne, har svårt att koncentrerar mig osv. Tidigare var jag kvick i huvudet. Jag var social och målmedveten. Allt detta är som bortblåst.
Jag ska även tillägga att jag är en person som ofta känner efter hur jag mår och ibland oroar mig för saker i onödan. Har även haft prestationsångest för många saker. Kan grubbla över saker.
Mina vänner fick i sig lika stor mängd MDMA men dom har inte känt av mina symptom. Dom mår som vanligt. Jag har varit hos läkaren och tagit blodprover som var helt normala för min ålder (20 år).
Nu undrar jag: Kommer jag att bli mig själv igen? Har jag fuckat upp mina serotonin-nivåer för alltid efter en kväll på MDMA? Jag kommer aldrig mer att röra några droger, den saken är säker. Skulle kunna sluta dricka alkohol också om jag bara blev mig själv igen.
Jag äter väldigt nyttigt, tränar 5 gånger i veckan och lever allmänt hälsosamt. Jag jobbar och umgås med vänner. Har inte rört några droger sedan dess (inte alkohol eller tobak heller).
Är detta psykiskt eller kan man förstöra hjärnan efter en kväll på 350 mg MDMA och en massa alkohol?
Mvh
Du övernojjar nog mest. Absolut att du kan känna dig apatisk och sådär men du kommer sakta men säkert tillbaka. Du chockade hjärnan så mardrömmar är ganska vanligt då. Får själv mycket mardrömmar efter bara alkohol numera.

Har du tid över någon dag så kan du ju läsa lite om vad som hände mig och tro mig, du kommer att komma tillbaka.
(FB) MDMA-överdos IV
Citera
2015-02-10, 11:56
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Är det något bäst-före datum på E om de ligger i en byrålåda, ej vakuumförpackade?

MDMA är en väldigt stabil molekyl och det du har i din byrålåda kommer att hålla kvalité längre än resterande av ditt liv.
Citera
2015-02-13, 20:49
Medlem
fel
Citera
2015-02-13, 22:41
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zidane23
Hej!
Mvh

Det kan dröja många månader innan du återhämtar dig fullt ut, men du bör inte ha fått permanenta skador (jag är ingen läkare men statistiskt sett). Det du beskriver stämmer bra överens med vad många upplever efter lite mdma festande, jag brukar uppleva precis samma sak men det brukar gå över efter en till två veckor. Du borde gå till läkaren och få sömntabletter, självklart är det inte bra för varken hjärnan eller kroppen att bara sova 3-4 timmar per natt i 8 veckor. Sömnproblem är också en biverkning av mdma bruk men efter 8 veckor kan det vara din oro och ångest som gör att du inte kan sova och du hamnar i en ond cirkel. Ingen sömn -> trött -> koncentrationssvårigheter -> dåligt minne -> orkeslöshet ->apatisk -> oro och ångest (inför att inte kunna sova tex) och så fortsätter det. Läkaren har ju tystnadsplikt så du kan berätta vad som hänt, eller så kan du bara säga att du knappt har sovit på flera veckor. Som jag sa tidigare så är jag ingen läkare, men utan sömn fungerar de flest människorna dåligt.
Senast redigerad av lemon99 2015-02-13 kl. 22:49.
Citera
2015-02-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Det är någonting jag har diskuterat med neurologer, drogintresserade och andra forskare på internet under ett par år på åtskilda diskussionsforum, tyvärr så har det inte förts tillräckligt mycket forskning kring MDMA eftersom att det är illegalt, så mycket av den kunskap jag besitter är spekulationer och teorier. Vi önskar att det hade skett mer forskning så att vi hade kunnat följa upp mycket mer av den informationen som finns att ta del av, samtidigt som det hade blivit mer accepterat återigen att använda hos patienter med PTSD. Källor existerar inte, men många är enade om att signalen som skickas av drogen till hjärnan att utsöndra extrema mängder serotonin kan leda till temporära och permanenta skador på serotoninreceptorerna och reducera deras effektivitet, eftersom att hjärnan är plastisk och förändras ständigt - den är inte medveten om att du tar en drog för att uppnå effekten, utan kommer att reagera som om att receptorerna är för kraftfulla.

Att serotonin är en väsentlig signalsubstans som integrerar till stor del med hela hjärna är ingenting nytt däremot, därför ska man vara försiktig med att missbruka MDMA. Det som får mig att föra denna diskussion är att jag i en period av min tonår missbrukade denna drog, och jag blev deprimerad 2 månader efter sista intag - depressionen varade i 8 månader, och jag värnar enbart om användarnas hälsa på forumet och ansåg att det behövdes nyanserade tankar angående skadeverkningarna så att vi inte fäster oss alldeles för mycket vid 'brist på serotonin'.

Håll er till tre månaders regeln är det enda jag har att tillägga.
Försöker igen, missade att qouta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in