Citat:
Ursprungligen postat av
zuluwanker
Vad har ni för källor på det här då? Jag säger inte emot dig men är bara intresserad.
Det är någonting jag har diskuterat med neurologer, drogintresserade och andra forskare på internet under ett par år på åtskilda diskussionsforum, tyvärr så har det inte förts tillräckligt mycket forskning kring MDMA eftersom att det är illegalt, så mycket av den kunskap jag besitter är spekulationer och teorier. Vi önskar att det hade skett mer forskning så att vi hade kunnat följa upp mycket mer av den informationen som finns att ta del av, samtidigt som det hade blivit mer accepterat återigen att använda hos patienter med PTSD. Källor existerar inte, men många är enade om att signalen som skickas av drogen till hjärnan att utsöndra extrema mängder serotonin kan leda till temporära och permanenta skador på serotoninreceptorerna och reducera deras effektivitet, eftersom att hjärnan är plastisk och förändras ständigt - den är inte medveten om att du tar en drog för att uppnå effekten, utan kommer att reagera som om att receptorerna är för kraftfulla.
Att serotonin är en väsentlig signalsubstans som integrerar till stor del med hela hjärna är ingenting nytt däremot, därför ska man vara försiktig med att missbruka MDMA. Det som får mig att föra denna diskussion är att jag i en period av min tonår missbrukade denna drog, och jag blev deprimerad 2 månader efter sista intag - depressionen varade i 8 månader, och jag värnar enbart om användarnas hälsa på forumet och ansåg att det behövdes nyanserade tankar angående skadeverkningarna så att vi inte fäster oss alldeles för mycket vid 'brist på serotonin'.
Håll er till tre månaders regeln är det enda jag har att tillägga.