2015-02-04, 21:23
Medlem
Draftade en sån sjukt jävla bra lineup här om dagen. Ni som kollat lite D2AC vet att det är rätt inne med 2 cores nu, samt att SF och Jugger är flavor. Hur som helst, körde en pub (5k ranked) CM och tog captain som vanligt.

Det jag fick in var Jugger, Lion, Puck, SF och Ogre. För det första har man en galet stark trilane. Ogre med sin höga armor och högt HP ger en skön beefig presence på trissen samtidigt som han har 5000 stuns i teamfights och BL har sån sjuk synergy med Jugger, och SF ocskå för den delen. Samt Lion som imo är den bästa supporten just nu.

Sen har man SF i midlanen som alltid farmar bra. Puck som inte kan dö på offlanen samtidigt som hon är kapabel att vinna en 1v1. Och hennes nya Aghanim upgrade är ju helt sjuk! 4.5s stun som går igenom BKB om man går ut från den. Annars hoppar SF in och lägger en requiem

Jugger behöver man väl inte ens nämna, allmänt broken hjälte just nu. Alltså den där draften, bästa jag någonsin gjort tror jag. Kan inte komma på en svaghet. Man har starka lanes, starka ganks, stark teamfight, stark push och stark late. Finns ingen svaghet. Och alla heroes kompleterar varandra på bra sätt.

Vi fullkomligt körde över andra laget
Senast redigerad av thenarc 2015-02-04 kl. 21:31.
Citera
2015-02-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenarc
Draftade en sån sjukt jävla bra lineup här om dagen. Ni som kollat lite D2AC vet att det är rätt inne med 2 cores nu, samt att SF och Jugger är flavor. Hur som helst, körde en pub (5k ranked) CM och tog captain som vanligt.

Det jag fick in var Jugger, Lion, Puck, SF och Ogre. För det första har man en galet stark trilane. Ogre med sin höga armor och högt HP ger en skön beefig presence på trissen samtidigt som han har 5000 stuns i teamfights och BL har sån sjuk synergy med Jugger, och SF ocskå för den delen. Samt Lion som imo är den bästa supporten just nu.

Sen har man SF i midlanen som alltid farmar bra. Puck som inte kan dö på offlanen samtidigt som hon är kapabel att vinna en 1v1. Och hennes nya Aghanim upgrade är ju helt sjuk! 4.5s stun som går igenom BKB om man går ut från den. Annars hoppar SF in och lägger en requiem

Jugger behöver man väl inte ens nämna, allmänt broken hjälte just nu. Alltså den där draften, bästa jag någonsin gjort tror jag. Kan inte komma på en svaghet. Man har starka lanes, starka ganks, stark teamfight, stark push och stark late. Finns ingen svaghet. Och alla heroes kompleterar varandra på bra sätt.

inte för att vara den, men vilken lineup möte ni?
Citera
2015-02-04, 23:18
Medlem
Citat:

Puck är ingen "hon". Puck är "det"(?). Engelskans "it" är väl mer passande.
Citera
2015-02-05, 00:23
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Öva lasthits, om dina supports cirkulerar och du inte möter aggro-tri ska du få i princip alla lasthits.

När du väntar på att dina creeps blir låga, börja slå egna creeps under 50% hp för att få ner pushen.

Tp:a aldrig om det inte är garanterade kills. Även om supports/offlane dör är det värt om du freefarmat under tiden.

Pulla creeps du slår på när det är nära X:00 tidsmässigt så de dubbelstackas, rotera alltid så du timear creep spawns i jungeln.

Kolla minimap och lär dig värdera när det är säkert att farma.

Tror många i 2k-bracket (inte varit där tack o lov) underskattar värdet av en bkb. Allt handlar inte om damage. Kolla alltid aktivt vilka items motståndarna har, det påverkar ofta vilken build du ska gå.

Det där sista är en lärdom jag har gjort på senare tid. Såg ner på bkb och skaffade det nästan aldrig. Samma med Blink dagger. Jag var en ganska hård noob som inte klarade av aktiva items utan spelade mest right-click heroes med så mycket passiva spells och items som möjligt. Men det kan bara ta dig så långt. Försöker själv kravla mig ut ur sub 2500 mmr träsket och jag märker mer och mer att man måste skaffa de ovan nämnda items för att ha en chans att vinna matcherna. Önskar bara att jag hade lärt mig det tidigare.
Citera
2015-02-05, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
inte för att vara den, men vilken lineup möte ni?

Axe, VS, AA, Void och Phoenix. Dom hade mid Phoenix, safe Void och aggro triss om jag inte minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Puck är ingen "hon". Puck är "det"(?). Engelskans "it" är väl mer passande.

Äh vafan den är ju voicad av en brud
Senast redigerad av thenarc 2015-02-05 kl. 02:58.
Citera
2015-02-05, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Reddit?
Reddit var ett bra tips! Tack.
Citera
2015-02-05, 19:18
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Äh vafan den är ju voicad av en brud

Jävla patriark äckel, hur vet du att personen som voicat puck definierar sig själv som en kvinna?

Själv tror jag inte att feer har kön.
Citera
2015-02-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Jävla patriark äckel, hur vet du att personen som voicat puck definierar sig själv som en kvinna?

Såklart. Så fördomsfull som jag var är det väl bara att ställa sig i skamvrån
Citera
2015-02-07, 19:21
Medlem
confused...s avatar
Installerade dota efter att inte spelat på väldigt länge, runt ett år cirka. Tänkte jag ger det en ny chans.

5/5 matcher har minst en i laget vägrat teamplay, går och gråter och skriver gg efter 1min. Springer och trollar teamet och vägrar använda spells i teamfights, om dom ens är i närheten av en teamfight. Feedar medvetet. och blablabla

Blev väldigt fort påmind om varför jag sluta spela dota. Avinstallerade skiten igen. Seriöst 5/5 matcher = helt ospelbara för att minst en i laget är ett komplett jävla retard och försöker få teamet att förlora för han är butthurt av random jävla anledning.....

Så jävla kasst report system, på tok för lite blir gjort med såna barn, helt ospelbart om man inte spelar med 5vänner och mina vänner har gått över till andra spel. Måste ha ett system där barn uppenbart missköter sig och förstör för teamet = perma ban. Fram tills dess, aldrig mer dota.
Citera
2015-02-08, 10:54
Medlem
Cracys avatar
Haha, äntligen drog jag 5k i solo mmr.

cyka
Citera
2015-02-08, 16:32
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracy
Haha, äntligen drog jag 5k i solo mmr.

cyka

Använde du någon särskild strategi för att nå ditt mål, typ spelade support mest hela tiden eller?
Citera
2015-02-08, 16:57
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Installerade dota efter att inte spelat på väldigt länge, runt ett år cirka. Tänkte jag ger det en ny chans.

5/5 matcher har minst en i laget vägrat teamplay, går och gråter och skriver gg efter 1min. Springer och trollar teamet och vägrar använda spells i teamfights, om dom ens är i närheten av en teamfight. Feedar medvetet. och blablabla

Blev väldigt fort påmind om varför jag sluta spela dota. Avinstallerade skiten igen. Seriöst 5/5 matcher = helt ospelbara för att minst en i laget är ett komplett jävla retard och försöker få teamet att förlora för han är butthurt av random jävla anledning.....

Så jävla kasst report system, på tok för lite blir gjort med såna barn, helt ospelbart om man inte spelar med 5vänner och mina vänner har gått över till andra spel. Måste ha ett system där barn uppenbart missköter sig och förstör för teamet = perma ban. Fram tills dess, aldrig mer dota.

Fattar inte varför folk beter sig på detta vis, det är extra vanligt i moba spel med. Antar att det kommer pga att man har sånt stort beroende av alla andra i laget. I ranked är det numera för mig rätt lungt, men det kommer ju den där personen ibland som sitter och flamar konstant hela matchen från början till slut ist för att spela och försöka sitt bästa. Det är lite tråkigt att jag inte kan spela casual matcher längre om jag bara vill fula runt mig, för då är det direkt en person där som sitter och skriker att hitler borde dödat alla judar för då hade vi inte throwat gamet och sen fortsätter med att bara feeda sönder för att "hämnas".

Alldeles för många beter sig om ouppfostrade skitungar i detta spel. Har själv en kompis som jag gillar att umgås med, men det är fan omöjligt att spela dota med han då han förvandlas till skrikande cancer så fort han spelar dota. Tar bort allt det roliga med spelet.

De borde göra något ordentligt med report systemet som inte fungerar över huvud taget just nu. Och åker någon på reports så man får low prio så spelar man 3 games ardm och är tillbaka i ranked på 15minuter

Och folk som säger att man bara ska muta alla, då kan man likaväl spela något singleplayer spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in