2015-02-08, 18:36
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Fattar inte varför folk beter sig på detta vis, det är extra vanligt i moba spel med. Antar att det kommer pga att man har sånt stort beroende av alla andra i laget. I ranked är det numera för mig rätt lungt, men det kommer ju den där personen ibland som sitter och flamar konstant hela matchen från början till slut ist för att spela och försöka sitt bästa. Det är lite tråkigt att jag inte kan spela casual matcher längre om jag bara vill fula runt mig, för då är det direkt en person där som sitter och skriker att hitler borde dödat alla judar för då hade vi inte throwat gamet och sen fortsätter med att bara feeda sönder för att "hämnas".

Alldeles för många beter sig om ouppfostrade skitungar i detta spel. Har själv en kompis som jag gillar att umgås med, men det är fan omöjligt att spela dota med han då han förvandlas till skrikande cancer så fort han spelar dota. Tar bort allt det roliga med spelet.

De borde göra något ordentligt med report systemet som inte fungerar över huvud taget just nu. Och åker någon på reports så man får low prio så spelar man 3 games ardm och är tillbaka i ranked på 15minuter

Och folk som säger att man bara ska muta alla, då kan man likaväl spela något singleplayer spel.

Det är väl 16 games i low prio? eller är det andra gången de blir de? De har i alla fall ändrat så att det är mycket enklare att hamna i low prio om man redan varit där. Många som klagar sönder reddit för att de fått 16 LP-matcher till ganska direkt efter de gjort sina 16. Räcker tydligen med några få reports så åker man dit igen.
Citera
2015-02-08, 18:49
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Det är väl 16 games i low prio? eller är det andra gången de blir de? De har i alla fall ändrat så att det är mycket enklare att hamna i low prio om man redan varit där. Många som klagar sönder reddit för att de fått 16 LP-matcher till ganska direkt efter de gjort sina 16. Räcker tydligen med några få reports så åker man dit igen.

kanske är 16, vet bara att jag fick 3st efter jag bråkade med ryssar som vägrade spela .

Men hursom så kan du bara göra ett macro som autojoinar ardm games och sen flyttar runt din gubbe till 3 olika positioner på kartan så är du ute ur 16 lowprio games på 2-3timmar afk.
Citera
2015-02-09, 18:44
Medlem
SvenBures avatar
Någon här som vet vart man kan köra lite turneringar?
Citera
2015-02-09, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBure
Någon här som vet vart man kan köra lite turneringar?
ESL tror jag har olika ladders och turneringar för DotA 2 http://www.esl.eu/eu/dota2/

Även FACEIT tror jag har börjat med någon DotA 2 ladder/turneringar men vet inte hur stabilt det funkar då den är i beta. http://play.faceit.com/
Citera
2015-02-09, 22:26
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:

Åkte på två 3 matchers low prio med typ ett halvt dygn emellan. Rantade om att ryssar borde använda sina egna jävla servrar istället för att pissa ner våra. Var kanske itne sådär jättesmart när typ 8 av dom tio spelarna var ryssar, men jag kan iofs inte bry mig mindre.
Citera
2015-02-09, 23:43
Medlem
SvenBures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
ESL tror jag har olika ladders och turneringar för DotA 2 http://www.esl.eu/eu/dota2/

Även FACEIT tror jag har börjat med någon DotA 2 ladder/turneringar men vet inte hur stabilt det funkar då den är i beta. http://play.faceit.com/

Tack så mycket! Fick höra av en polare Keita-Gaming http://keita-gaming.com också håller Dota2-turneringar, så nu har man lite att välja mellan då!
Citera
2015-02-10, 17:45
Medlem
Skönt system. Två polare dcade de senaste dagarna, så fick "semi-abandon" eller vad man nu ska kalla det.
Nu var vi en fyrstack som spelade, helt plötsligt blev jag dc. Femte spelaren, kotl, bestämde sig för att summona min hjälte och döda mig. När jag kom tillbaka skrev jag att han var en idiot. Då ser jag att jag har 3 matcher i low priority direkt efter det.

En mute hade jag nästan kunnat förstå, hade varit lite hårt för att skälla på någon som dödade mig med anledning, men varför low priority av allt?

Senaste gången jag fick low priority var pga problem med bluescreens för att par år sedan. Då var det tidsbaserat så man kunde bara vänta ut det..
Citera
2015-02-11, 18:04
Medlem
PsycholicRaves avatar
Nu verkar äntligen Winter Wyvern vara på väg i alla fall, de har verkligen inte varit särskilt snabba med att få ut de sista saknade hjältarna. Nu är det väl dock bara två kvar, man kan ju hoppas att de rappar på med dem så kan de få fokusera på hattar efter det så mycket de önskar.
Citera
2015-02-11, 18:51
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Nu verkar äntligen Winter Wyvern vara på väg i alla fall, de har verkligen inte varit särskilt snabba med att få ut de sista saknade hjältarna. Nu är det väl dock bara två kvar, man kan ju hoppas att de rappar på med dem så kan de få fokusera på hattar efter det så mycket de önskar.

Kommer knappt ihåg om winter wyvern var bra, hans ulti är väll bra men svåranvänd

Sen har det har väll ryktas att pit lord skulle få en remake?
Citera
2015-02-11, 20:25
Medlem
När kommer uppdateringen? Imorgon?
Citera
2015-02-11, 21:41
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah

Sen har det har väll ryktas att pit lord skulle få en remake?

Bästa pushern i spelet och asbra ulti. Saknat honom.

Hade gärna köpt CM arcana, men 250 spänn. Vem fan lägger de?
Citera
2015-02-12, 02:25
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Bästa pushern i spelet och asbra ulti. Saknat honom.

Hade gärna köpt CM arcana, men 250 spänn. Vem fan lägger de?

Ska bli kul att testa Wyvern. Håller mes om priset på arcana sets. Alldeles för dyrt imo. Hade gärna köpt för typ ?10, men 25-30 är alldeles för dyrt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in