Vad tycker ni om morph support? 4.25s stun på 10s cd, efter nå prolag körde han som supp börjar folk nu spela hans om supp i pubs. Själv tycker jag att stunen inte är så amazing att man ska ta en hero med dålig basedmg och dålig range som support.
4.25 sec stun som inte är en skillshot är helt sjuk. Jag ser honom inte i pubs så ofta, men de gånger jag har, så har det stompts ganska hårt.
Senast redigerad av Dristigheten 2015-01-31 kl. 21:26.
Kör mest Ability Drafts nu för tiden och undrar om det är någon som har några bra kombos att rekommendera?
Shackles + Sticky napalm är en klassiker och man blir alltid counter pickad när man försöker ta den (av naturliga själ).
Kör mest Ability Drafts nu för tiden och undrar om det är någon som har några bra kombos att rekommendera?
Shackles + Sticky napalm är en klassiker och man blir alltid counter pickad när man försöker ta den (av naturliga själ).
Om man kan få till någon ability som går att spamma med Storm Spirits Overload eller ännu bättre Earthshakers Enchant Totem och/eller Aftershock och du är väldigt OP. Bristlebacks Quill spray exempelvis är guldcombo med dessa.
Spelar Invoker en hel del, men vill utvecklas lite mer. Någon duktig spelare som kan komma med några allmänna tips? Hur tidigt går ni från mid och gankar som Quas Exort? Antar att det bästa är att ganka med Sunstrike då man behöver alla levels som går från mid. Starting items? Null Talisman eller Blades of Attack?
Senast redigerad av blomodlaren 2015-02-02 kl. 13:06.
Efter en tid i sub-2500-MMR-träsket har jag observerat att jag är råkass på hjältar som kräver traditionellt lane-farmande. Snöbollande carrys som det är lätt att ströva fritt med (Clinkz exempelvis) är jag bättre på, men när det kommer till trögstartade hjältar som inte spelas i skogen (t.ex Chaos Knight) tar det otroligt långt tid för mig att få core items.
Hur blir man bättre på detta? Bara genom att öva last hitting?
Efter en tid i sub-2500-MMR-träsket har jag observerat att jag är råkass på hjältar som kräver traditionellt lane-farmande. Snöbollande carrys som det är lätt att ströva fritt med (Clinkz exempelvis) är jag bättre på, men när det kommer till trögstartade hjältar som inte spelas i skogen (t.ex Chaos Knight) tar det otroligt långt tid för mig att få core items.
Viktigaste för att kunna safelane-farma är ju att dina supports kan spela, sen kan du vara hur dålig som helst och endå vinna gamet när du blir fet. "supports vinner games, carrys avslutar dem". Om du vill avancera upp från 2,5k så rekommenderar jag inte att spela carry, då ofta 4/5 i ditt lag vill spela carry och den sista mid. Lär dig spela support eller roamer så kommer du mycket lättare ur träsket.
Annars är ju en viktigt regel att aldrig sluta farma, många dåligare carrys tappar ofta på farmen efter 25min marken för de slåss mycket ist. Gäller att få bra gamesence och veta när man måste röra på sig och när man kan ta några snabba lasthits
Senast redigerad av wastaah 2015-02-02 kl. 18:13.
Bah, råkade ut för en bug nyss. Spelade ability draft där en i motståndarlaget som valde Banes ulti även fick Banes Nightmare på köpet. Han fick alltså 5 abilitys till priset av 4. Nu spelade inte vårt lag så jättebra heller men de stompade oss ganska rejält. Surt när sånt händer men som tur är är det inte så vanligt.
Någon annan som råkat ut för minnesvärda bugs den senaste tiden?
Viktigaste för att kunna safelane-farma är ju att dina supports kan spela, sen kan du vara hur dålig som helst och endå vinna gamet när du blir fet. "supports vinner games, carrys avslutar dem". Om du vill avancera upp från 2,5k så rekommenderar jag inte att spela carry, då ofta 4/5 i ditt lag vill spela carry och den sista mid. Lär dig spela support eller roamer så kommer du mycket lättare ur träsket.
Annars är ju en viktigt regel att aldrig sluta farma, många dåligare carrys tappar ofta på farmen efter 25min marken för de slåss mycket ist. Gäller att få bra gamesence och veta när man måste röra på sig och när man kan ta några snabba lasthits
Ja, det är precis det där jag börjat fila på. Har också märkt att winraten går upp om man spelar hard support (om jag är väldigt skeptisk och det syns kyrilliska tecken i teamchatten blir det nog en support som kan gå semi-carry åtminstone). Det fetmarkerade är väl ett typiskt område jag borde fila på, roamande utan utdelning istället för att bara teleportera ner till den lane som är ledig.
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Bah, råkade ut för en bug nyss. Spelade ability draft där en i motståndarlaget som valde Banes ulti även fick Banes Nightmare på köpet. Han fick alltså 5 abilitys till priset av 4. Nu spelade inte vårt lag så jättebra heller men de stompade oss ganska rejält. Surt när sånt händer men som tur är är det inte så vanligt.
Någon annan som råkat ut för minnesvärda bugs den senaste tiden?
Weavers Geminite Attack fastnade på vårt lags Bristleback i ett game. Det slutade inte upp trots att Bristleback stod i vår fontän, utan försvann först när Weavern dog. Gjorde skada och triggade Quill Spray också. Tror det här var förra patchen, så det kanske fixades i det tysta.
Ja, det är precis det där jag börjat fila på. Har också märkt att winraten går upp om man spelar hard support (om jag är väldigt skeptisk och det syns kyrilliska tecken i teamchatten blir det nog en support som kan gå semi-carry åtminstone). Det fetmarkerade är väl ett typiskt område jag borde fila på, roamande utan utdelning istället för att bara teleportera ner till den lane som är ledig.
som wastaah sa,
jag tycker iof det ar kul med support. Jag sager detta nar picking phase borjar
"Hi guys, i dont mind playing any role but prefer hard support, ill do the last pick and adjust my role accordingly. Just as long as we communicate. thank you."
lite av en en bitch pudel, men funkar imo, folk sager: ok, thanks, nobody ever wants to play support, good initiative, cyka osv
jag tror det halper, om inte annat sa hjalper det med moralen i laget nar det finns communication
3.5k rating, 200 games ranked or something. still noob
Öva lasthits, om dina supports cirkulerar och du inte möter aggro-tri ska du få i princip alla lasthits.
När du väntar på att dina creeps blir låga, börja slå egna creeps under 50% hp för att få ner pushen.
Tp:a aldrig om det inte är garanterade kills. Även om supports/offlane dör är det värt om du freefarmat under tiden.
Pulla creeps du slår på när det är nära X:00 tidsmässigt så de dubbelstackas, rotera alltid så du timear creep spawns i jungeln.
Kolla minimap och lär dig värdera när det är säkert att farma.
Tror många i 2k-bracket (inte varit där tack o lov) underskattar värdet av en bkb. Allt handlar inte om damage. Kolla alltid aktivt vilka items motståndarna har, det påverkar ofta vilken build du ska gå.