2015-02-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Hur menar du i övrigt att de "ändå valde att följa med"? Var det så att nazisten knackade på hemma hos en judisk familj och lämnade dem alternativet att följa med dödstransporten (vetskapen fanns ju) eller att stanna hemma?

Skuggjag undrade:

Citat:
[...]varför interner som (haft vetskap) om detta ändå valde att följa med deras tilltänkta bödlar till Tyskland, istället för att invänta sina räddare i form av röda armén.

"...hemma hos en judisk familj" gällde då Auschwitz 1945, och "följa med" gällde den s k dödsmarschen till Tyskland.

http://sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6dsmarsch_%28F%C3%B6rintelsen%29

Elie Wiesel var en av dom som evakuerades:

Citat:
On January 18, 1945, shortly before the arrival of Soviet troops on January 27, 1945, the three Auschwitz camps were abandoned by the Germans and, according to Otto Frank, the father of Anne Frank, the 67,012 survivors of Auschwitz-Birkenau were given a choice between staying behind to be liberated by the Soviet Union, or marching 50-kilometers west to the border of Germany, along with the SS men.
Elie Wiesel was in a hospital at Monowitz, recovering from an operation on an infected foot, and his father had been allowed to stay with him in the hospital; both chose to join the 60,000 prisoners who followed the Germans on the march out of the camp. They ended up in the Buchenwald concentration camp where Elie's father died a short time later. Elie was among the 904 orphans who survived at Buchenwald.
http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/History/Articles/HungarianJews4.html

"...both chose to join the 60,000 prisoners who followed the Germans", eller "was later moved and ultimately freed"....

Citat:
The writer was later moved and ultimately freed from Buchenwald in 1945. Of his relatives, only he and two of his sisters survived.
[...]
http://amanpour.blogs.cnn.com/2015/01/27/had-we-been-warned-many-of-us-would-not-have-gone-to-auschwitz-says-survivor/

Take your pick...

Citat:
His two older sisters also survived, but he never saw his mother and younger sister again after he was separated from them upon arrival at Birkenau.
http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/History/Articles/HungarianJews4.html

Så här lät det senast:

Citat:
04:31 PM ET
By Madalena Araujo, CNN
On the day the world marked seventy years since the liberation of Auschwitz, survivor and Nobel Peace Laureate Elie Wiesel told CNN’s Christiane Amanpour that had many Hungarian Jews been warned about the death camp, they would never have gone there in the first place.

“[In] 1944 we didn’t know Auschwitz existed. Had we known, believe me, had Roosevelt, had Churchill, on the radio stations turned to Hungarian Jews saying ‘Hungarian Jews, don’t go to the train, because the trains will lead you to Auschwitz,’ people – many of us would not have gone.

“Many wouldn’t have believed, perhaps, but wouldn’t have gone, but nobody warned us, and nobody came to our help.”
http://amanpour.blogs.cnn.com/2015/01/27/had-we-been-warned-many-of-us-would-not-have-gone-to-auschwitz-says-survivor/

Det verkar som han "would never have gone there in the first place" (dvs till Auschwitz) om han vetat vad som väntade - och när han och hans far visste vad tyskarna gjorde med judarna verkar det inte ha utgjort nåt hinder för att följa med dom till Buchenwald.

Citat:
Hur vet vi att internerna hade vetskap och ändå följde med?

Just det - när Wiesel nu "visste" vad Auschwitz gick för....vad fick honom och hans far att tro att nåt bättre väntade i Buchenwald ?

Kanske han kommit underfund om nåt som han inte vill berätta idag?

.....................

Otto Frank och hans dotter följde också med till Tyskland (Bergen-Belsen), som sagt - blivande styvdottern Eva Schloss och hennes mor evakuerades österut av ryssarna.

Citat:
The Nazis captured all four family members on May 11, 1944, Eva’s 15th birthday.
The family was taken to the Auschwitz death camp, she said.
“We knew about Auschwitz. We knew it was a death camp, not a work camp, not a labor camp,” she said.
That’s where they saw Dr. Death. Only Eva and her mother survived.
They were evacuated by a Russian army in 1945, and taken east, as fighting was still going on in the west. Her mother went on to marry Otto Frank, the widowed father of Anna Frank in 1953, making Eva Anna’s stepsister.
https://furtherglory.wordpress.com/tag/eva-schloss/

De valde att inte följa med till Tyskland:

Citat:
Eva Schloss was saved because, apparently, she did not get typhus at Auschwitz. She was not transferred to Bergen-Belsen, like Anne Frank, because she was not sick. She was saved from the typhus epidemic at Bergen-Belsen which killed Anne Frank.

Citat:
Anne Frank's stepsister Eva Schloss has been describing how she survived the Auschwitz concentration camp, "The human spirit is amazing, hope is amazing - I was one of the few lucky ones".
http://www3.viterbo.edu/myvu/holocaust-survivor-eva-schloss-will-present-%E2%80%9Chiding-betrayal-survival-life-and-times-anne-fr ank

Tur eller skicklighet? :

Citat:
He [Dr. Josef Mengele] was the man who went through the lines of men and women, pulling the weak from the strong. He was the one at the Auschwitz concentration camp who decided who would live and who would die.
Eva Schloss remembered how she wore her mother’s coat on the day she got there. It covered part of her face, hiding her youth, which if discovered by Dr. Death, would have sent her straight to the gas chambers.
“It saved my life,” she said of her mother’s coat.
https://furtherglory.wordpress.com/tag/eva-schloss/

Kanske tur den gången - men senare använde den skickliga mamman kontakter (en kusin) för att undkomma sin egen gasning:

Citat:
Your story is remarkable, the part that moved me the most was when you thought your mother was dead only to be reunited just before the end of the war. How did she survive?

My mother and I were together in Auschwitz as workers, and then she was selected for the gas chambers. I assumed she was dead but she managed to contact a cousin who was working for the camp’s physician Josef Mengele [an SS officer notorious for selecting victims for the gas chambers]. This cousin took her off the list of those selected, and she was released but then another officer came and fetched her back again. She thought that was it. As she was walking towards the truck to be transported to the gas chambers, she told the officer in charge that it was a mistake and she didn’t belong there. He checked the list and luckily her number wasn’t on there. They let her go and we were reunited just before the Russians liberated Auschwitz in January 1945.
http://www.prospectmagazine.co.uk/features/anne-franks-stepsister-eva-schloss-is-anti-semitism-on-the-rise

Det måste ha skett före november 1944:

Citat:
In November Himmler ordered gassings to stop, and a 'cleanup' operation was inaugurated to conceal traces of the mass murder.

http://www.jewishgen.org/ForgottenCamps/Camps/AuschwitzEng.html

Citat:
My mother and I were together in Auschwitz as workers[...]

Har nån läst hennes bok? Kan hon berätta nåt om vad hon gjorde i Auschwitz mellan nov -44 och jan -45?

Obs vad hon visste:

Citat:
“We knew about Auschwitz. We knew it was a death camp, not a work camp, not a labor camp,” she said.

Ändå arbetade hon med nåt:

Citat:
My mother and I were together in Auschwitz as workers,[...]

Crime Scene Cleaners?
Senast redigerad av Erleb 2015-02-07 kl. 01:06.
2015-02-07, 01:06
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Alltså slår man förintelseförnekare på wikipedia så är det kul hur du levnadsgör punkterna de sätter upp.

Förintelseförnekare brukar föra fram åtminstone ett av följande påståenden:
*Adolf Hitler och Nazitysklands regering skall inte ha haft någon plan eller ha utdelat någon order för att utrota Europas judar.

Du bockar alltså av den första punkten direkt, och bygger upp med nästa punkt. Metapedia är föresten en knaper informationsbas, det borde du veta.

Nästa punkt på wiki.

De flesta dödsfall skall inte ha varit systematiska massavrättningar utan i stället följder av svält eller farsoter.

Sedan kör du en sväng och talar om en förstorad fisk som de släppte tillbaka? Skillnaden är att bevisen inte försvinner enbart för att någon försöker förstora någonting eller för den delen förminska.

Men visst sedan går du tillbaka och försöker hinna med att bocka av alla punkter. B. .la. denna.

Användandet av gaskamrar som huvudsaklig avrättningsmetod skall ha varit en efterkrigskonstruktion.

Man skulle kunna lägga till ditt inlägg som källa på wikipedia ; ett skolboksexempel.

Min fetning.

Hur vet vi att internerna hade vetskap och ändå följde med? Du menar att detta var ett självbestämmande frihetsteg? De måste ju berättat för någon att de hade vetskap om vad som skulle ske, men nu bestämt att frivilligt gå ner och ta en pasersedel mot döden. Ja om inte annat måste judarna nedtecknat detta någonstans, kanske en dagbok? "Jag vet att följer jag med tyskarna kommer jag gå mot min död". Hur skall vi annars veta att de "haft vetskap".

Hur menar du i övrigt att de "ändå valde att följa med"? Var det så att nazisten knackade på hemma hos en judisk familj och lämnade dem alternativet att följa med dödstransporten (vetskapen fanns ju) eller att stanna hemma?

En sak till, vad tusan är det du ställer för krav på vittnen? Du menar att när någon vittnat om att det pågick avrättningar i stor skala skulle kunna svara på varför interner frivilligt följde med? Vad fan kan killen/tjejen svara tycker du?

Edit: Alltså, har du källa på att det å enda sidan fanns vittnen som visste om och berättade om massavrättningar, men inte kunnat svara på följdfrågan? Låter skummo.

Jaha, du listar några punkter över de vanligaste frågeställningar revisionister tar upp. Gott så. Bemöt dem om du tror du tror dig ha någon chans. Du undvek sist. Kan bemöta det med: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vidskepelse

Citat:
I begreppet vidskepelse kan även inbegripas misstro mot vetenskaplig rationalitet och vetenskaplig metod. Dessa förhållanden uppvisar stor regional variation och generella trender är inte givna. Begreppet undviks numera enligt Nationalencyklopedin i vetenskapliga diskurser eftersom det anses nedsättande.

Citat:
Vidskepelse har ofta ställts emot den i en viss kultur rådande religiösa uppfattningen, så att uppfattningar, vanor eller riter som inte har grund i den etablerade religionen i ett samhälle, alternativt som har grund i den etablerade religionen men som av omgivningen anses som "överdrivna", har kommit att klassas som vidskepelse. Att få etiketten vidskeplig betraktas därför i allmänhet som nedsättande.

From the almighty wikipedia!

Vilka bevis? För en massutrotning av judenheten enligt er definition? Börja med att visa på order från någon samlad auktoritet. Inte något felöversatt/förfalskat eller överspelat trams som den illitterata Laughlines gått på. Ge mig officiella dokument. Att grina och säga att nazisterna förstörde dessa, är av uppenbara skäl för alla normalbegåvade, inte ett svar på frågan.

Duger holo£au$t gurun Elie Wiesel som vittne?

Citat:
When Elie Wiesel and his father, as Auschwitz prisoners, had the choice of either leaving with their retreating German "executioners," or remaining behind in the camp to await the Soviet "liberators," the two decided to leave with their German captors.
http://www.ihr.org/leaflets/wiesel.shtml

Stod tidigare på Wikipedia, men någon liten vidskeplig jude har väl reviderat historietolkningen där. Står i hans "självbiografi" natten vill jag minnas. http://www.ihr.org/leaflets/wiesel.shtml

Tvärtom vill jag hävda att Metapedia har en ärligare historieskrivning än Wikipedia. Men eftersom du uppenbarligen är dum i huvudet och inte behärskar kritiskt tänkande, kan jag tala om för dig att Metapedia, låter inte vem som helst skriva där. Den är öppet och ärligt politiskt. Till skillnad från Wiki där vem som helst kan revidera innehållet och sortera bort för dennes åskådningen obehaglig fakta. Du får således arbeta med meta, medan skocken av vidskepliga vildar kan läsa av wiki rakt av.

Varför sköt inte nazisterna bara judarna på plats, istället för att ö.h.t sinka sin egen marsch tillbaka moderjorden? Hade det funnits en plan för utrotning, så tror jag knappast att partitoppen skulle börja gnälla om hur det slutfördes mot krigsslutet. När de hade större bekymmer än hur de internationellt såg ut.

Vadå vilka "krav"? Det är inte för mycket begärt att korsförhöra ett s.k vittne. Vilket aldrig gjordes, bör tilläggas. Jag menar... det är inte direkt ett stulet tuggummi det var frågan om...
2015-02-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
Jaha, du listar några punkter över de vanligaste frågeställningar revisionister tar upp. Gott så. Bemöt dem om du tror du tror dig ha någon chans. Du undvek sist. Kan bemöta det med: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vidskepelse

Du hittar svar på många av dina funderingar på sidor som den här.

http://www.hdot.org/en/learning/myth-fact.html#auschwitz

Citat:
Vilka bevis? För en massutrotning av judenheten enligt er definition? Börja med att visa på order från någon samlad auktoritet. Inte något felöversatt/förfalskat eller överspelat trams som den illitterata Laughlines gått på. Ge mig officiella dokument. Att grina och säga att nazisterna förstörde dessa, är av uppenbara skäl för alla normalbegåvade, inte ett svar på frågan.

Det är lustigt att ni inte kan riktigt bestämma er för om talen är felöversatta eller förfalskade. Eftersom de påståenden rakt motsätter varandra.

Era försök att få Himmler att mena något annat än det han sade är skrattretande det också.
Särskilt då hans uttalande styrks av rapporter, vittnen, fotografier och erkännanden.

Dokument? Det finns t.ex. en rapport skickad från Himmler till Hitler som berättar om 363,211 dödade judar. Googla själv.

Sedan så finns rapporterna från Einsatzgruppen. Något ni brukar bemöta med "Förfalskade av Sovjet!" Men där tar era argument också slut.

Det kan också vara intressant att höra vad du har för bortförklaringar till att Höss skrev om massgasning av judar i sina memoarer.
Ett tips. Att han skrev boken under tortyr är inget bra argument.
Senast redigerad av Laughlines 2015-02-07 kl. 01:52.
2015-02-07, 07:57
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:

Revisionister? Näe, jag sökte på ordet förintelseförnekele. Menar du att du gått och blivit revisionist? Vilken vetenskaplig metod använder du dig utav? Popper? Vidskepelse?

Citat:
Vilka bevis? För en massutrotning av judenheten enligt er definition? Börja med att visa på order från någon samlad auktoritet.
Kul att du återanvänder en sådan gammal klassiker. Jag skulle säga att Himmlers tal var ganska tydlig.

Citat:
Jag ansåg mig nämligen inte ha rätt att utrota männen – det vill säga, döda eller låta döda – och låta hämnare i form av barn växa upp för våra söner och sonsöner. Det svåra beslutet att låta detta folk försvinna från jorden måste fattas. För den organisation som måste fullgöra uppgiften var det den tyngsta vi någonsin haft.

Skröplig solidaritetsförklaring av Himmler må jag säga.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Posentalen

Citat:
Inte något felöversatt/förfalskat eller överspelat trams som den illitterata Laughlines gått på. Ge mig officiella dokument. Att grina och säga att nazisterna förstörde dessa, är av uppenbara skäl för alla normalbegåvade, inte ett svar på frågan.

Nazisternas förbrytelser hör till de mest dokumenterade i mänsklighetens historia. Det finns flera tusen dokument som nazisterna inte lyckats förstöra. Ska vi gå igenom dem alla?

Citat:
Tvärtom vill jag hävda att Metapedia har en ärligare historieskrivning än Wikipedia. Men eftersom du uppenbarligen är dum i huvudet och inte behärskar kritiskt tänkande, kan jag tala om för dig att Metapedia, låter inte vem som helst skriva där.Den är öppet och ärligt politiskt.

Kritiskt tänkande? Öppen och ärlig politisk? Tjo-flöjt,

Citat:

Varför sköt inte nazisterna bara judarna på plats, istället för att ö.h.t sinka sin egen marsch tillbaka moderjorden? Hade det funnits en plan för utrotning, så tror jag knappast att partitoppen skulle börja gnälla om hur det slutfördes mot krigsslutet. När de hade större bekymmer än hur de internationellt såg ut.

Det förekom det också. Einsatzgrupper mördade män, kvinnor och barn mer eller mindre öppet.Obegripligt, men inte mindre sant för det.

Citat:

Vadå vilka "krav"? Det är inte för mycket begärt att korsförhöra ett s.k vittne. Vilket aldrig gjordes, bör tilläggas. Jag menar... det är inte direkt ett stulet tuggummi det var frågan om...

Korsförhöra? Du menar ett förhör där frågeställaren ska ställa sådana frågor som om utgångspunkten är att hen ljuger? -Är det sant?

Hur många sjuka vittnesmål behöver du Skuggjag för att bli mätt?

Edit; ser nu att Laughlines också har hänvisat till Himmlers tal.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-02-07 kl. 08:26.
2015-02-07, 09:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

From the almighty wikipedia!

Duger holo£au$t gurun Elie Wiesel som vittne?

http://www.ihr.org/leaflets/wiesel.shtml

Stod tidigare på Wikipedia, men någon liten vidskeplig jude har väl reviderat historietolkningen där. Står i hans "självbiografi" natten vill jag minnas. http://www.ihr.org/leaflets/wiesel.shtml

Tvärtom vill jag hävda att Metapedia har en ärligare historieskrivning än Wikipedia. Men eftersom du uppenbarligen är dum i huvudet och inte behärskar kritiskt tänkande, kan jag tala om för dig att Metapedia, låter inte vem som helst skriva där. Den är öppet och ärligt politiskt. Till skillnad från Wiki där vem som helst kan revidera innehållet och sortera bort för dennes åskådningen obehaglig fakta. Du får således arbeta med meta, medan skocken av vidskepliga vildar kan läsa av wiki rakt av.

Hur vet du att de inte beordrade muntligt order?? Det är tämligen vanligt vid den tiden. Det var tydligt att Hitler oftast bara svara typ ja eller nej på sina underordnande förfrågan. Det märks tydligt med Arthur Greiser, Hans Frank , Albert Forster diskussion sins mellan. De utförde sina uppdrag på 3 olika sätt, det med Hitlers godkännande. De kivades sinsemellan vem som hade rätt och gjorde sitt uppdrag rätt. Därför kan lätt förstå Hitler gav order mest muntligt. Så hur vet du att han inte gav ordern muntlig??

Goebbels i sin dagbok den 8 maj 1943, angående mötet med Horthy som Hitler o Ribbentrop hade med honom

Citat:
"Judefrågan har lösts allra sämst av ungrarna. Den ungerska staten är helt genomsyrad av judar och der Führer lyckades inte under sitt samtal med Horty övertyga denne om nödvändigheten av strängare åtgärder. Horty...framför i den här frågan rent humanitära motargument som naturligtvis inte har någon betydelse i detta sammanhang. Gentemot judendomen får det inte vara tal om någon humanitet, judendomen måste kastas till marken. Führern gjorde sig mycket besvär med att övertyga Horty om sin ståndpunkt."

Så vad menar Goebbels? Gentemot judendomen får det inte vara tal om någon humanitet, judendomen måste kastas till marken.

Följande kan man läsa ur Stig Jonasson: Nazismen i dokument sid 65-66.

Ur ett protokoll över ett samtal mellan Hitler, tyske utrikesministern Joachim von Ribbentrop och ungerske riksföreståndaren Horthy på slottet Klessheim den 17 april 1943:

Citat:
Citat:
På en motfråga av Horthy vad han då borde göra med judarna sedan han hade berövat dem så gott som alla möjligheter att nära sig — han kunde ju inte slå ihjäl dem — förklarade utrikesministern att judarna måste antingen tillintetgöras eller placeras i koncentrationsläger. Någon annan möjlighet fanns inte.

På en anmärkning av Horthy att Tyskland i detta fall hade det lättare, då där inte hade funnits så många judar, meddelade Führern siffror av vilka framgick hur ofantligt "förjudade" vissa yrken varit.

Horthy svarade att det hade han inte haft någon aning om. I anslutning härtill kom führern att tala om staden Nürnberg som i fyrahundra år inte hade tålt några judar inom sina murar medan Fürth å andra sidan hade upptagit judarna. Resultatet blev en stor uppblomstring för Nürnberg och en total nedgång för Führt. Judarna hade inte ens något organisatoriskt värde. Trots de farhågor som han (der Führer) ofta hade hört även i Tyskland gick allting sin gilla gång även utan judarna. Där judarna lämnade åt sig själva, vilket exempelvis hade varit fallet i Polen rådde det ohyggligaste förfall och elände. De var i själva verket rena parasiter. Med dessa förhållanden hade man gjort rent hus i Polen. Om judarna inte ville arbeta sköt man dem. Om de inte kunde arbeta måste de gå under. De måste behandlas som tuberkelbaciller som en sund kropp kunde dra på sig. Detta var inte grymt med hänsyn till att även oskyldiga naturvarelser som harar och rådjur måste dödas för att inga skador skulle uppstå.
Vad menar Hitler här? Om judarna inte ville arbeta sköt man dem. Om de inte kunde arbeta måste de gå under. Det kan man kalla för en muntlig order, som sedan skrevs ner av herr Goebbels i sin dagbok.. ....

Det finns fler sådan muntliga order, som är nedskrivna. Typ Hans Frank
Sedan Från Frank på ett regeringsammanträde i Polen den 16 DEC 1941
Citat:
Judarna måste man på ett eller annat sätt göra slut på - det säger jag helt öppet. Der Fuhrer sa en gång det avgörande ordet: Om det återigen lyckas de förenade judenheten att släppa lös ett världskrig. Då är det inte bara de till krig hetsade folken som kommer att få offra sitt blod, utan även juden i Europa kommer att uppleva sin ändalykt. Jag vet att det har rest kritik mot många åtgärder.....

.. Men vad ska ske med judarna? Tro ni att de de ska placeras i nyodlingsområden i OSTLAND? Vi har fått höra från Berlin: Vartill allt detta krångel; Vi har ingen användning för dessa vare sig Ostland eller i rikskommissariatet Ukraina, bättre vi likvidera dem. Lidandessynpunkter. Vi måste tillintetgöra judarna varhelst vi träffar på dem....

Judarna är även ytterst skadliga storätare. För närvarande finns det 2 ½ miljoner judar eller 3½ miljoner om man medräknar deras anhöriga. Dessa 3½ miljoner judar kan inte skjuta och inte förgifta, men vi kan vidta åtgärder som på ett eller annat sätt framgångsrikt leder till förintelse.

Samme Himmler som i ett direktiv från den 2 oktober 1942 utfärdade att:

3) De judiska arbetarna ska ersättas av polacker, medan några stora verkstäder i koncentrationsläger i gengeralguvernementet tills vidare får fortsätta. Med tiden kommer emellertid även dessa judar, i enlighet med Führerns instruktioner, också att försvinna.
[uppgift hämtad ur Gitta Serenys bok om "Albert Speer och sanningen", sid 399]*

Citat:
On October 2, 1942, he [Himmler] wrote to Pohl, Kruger, Globocnik, and Wolff about his determination to extract the Jews from their protected status within important arms factories in Poland too. “It will then be our aim to replace these Jewish workers by Poles and to merge most of these Jewish concentration-camp workshops into a very few big Jewish concentration-camp factories, as far as practicable in the east of the Generalgouvernement. But there too the Jews must one day, in accordance with the Führer’s wish, disappear [verschwinden]"

osv...
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-02-07 kl. 09:36.
2015-02-07, 14:30
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Du hittar svar på många av dina funderingar på sidor som den här.

http://www.hdot.org/en/learning/myth-fact.html#auschwitz

Det är lustigt att ni inte kan riktigt bestämma er för om talen är felöversatta eller förfalskade. Eftersom de påståenden rakt motsätter varandra.

Era försök att få Himmler att mena något annat än det han sade är skrattretande det också.
Särskilt då hans uttalande styrks av rapporter, vittnen, fotografier och erkännanden.

Dokument? Det finns t.ex. en rapport skickad från Himmler till Hitler som berättar om 363,211 dödade judar. Googla själv.

Sedan så finns rapporterna från Einsatzgruppen. Något ni brukar bemöta med "Förfalskade av Sovjet!" Men där tar era argument också slut.

Det kan också vara intressant att höra vad du har för bortförklaringar till att Höss skrev om massgasning av judar i sina memoarer.
Ett tips. Att han skrev boken under tortyr är inget bra argument.

Är du gravt autistisk? Var skriver jag ordagrant att texter skulle vara förfalskade och felöversatta samtidigt?

Haha, ja. "Först gjorde jag så. Det är inget jag medger, det får inte medges. Men så var det. Sieg Heil!" Det låter väääääldigt trovärdigt...

Einsatzgruppen är föga imponerande.
Citat:
"the total number...of those executed included, in addition to a relatively small number of political functionaries, active communists, people guilty of sabotage, etc., above all Jews....".
Sid 5. Browning expert evidence.

Vilket i sig bara betyder att den överhängande majoriteten var judar från olika av dessa grupper. Det är inte svårt att förvränga statistisk och få den att framställas som något den inte är. Det beror på hur frågor formuleras och hur man läser av den. Det behöver dock inte ske medvetet ska tilläggas. Det räcker med att den som sammanställt statistiken, utgått från en felaktig tes när den sammanställdes. I det här fallet utgår man från att judar ska ha varit en egen grupp. (Vilket de var.) Dock missar man (medvetet?) att nämna att judar ingick i andra grupper medan de sammanställdes till den egna gruppen. Det rapporten sammanställer är att judar tillhörde majoriteten av de som avrättades.

Ska vi gå igenom Höss igen?
Citat:
Av det första slaget är det mest framträdande exemplet Comeendant of Auschwitz av Rudolf Hoess (London" 1960), som ursprungligen publicerades på polska av den kommunistiska regimen. Hoess, en ung man, som arresterades först av britterna och hölls i fängsligt förvar i Flensburg. Han överlämnades snart till de polska, kommunistiska myndigheterna, som dömde honom till döden 1947 och avrättade honom omedelbart. De s.k. Hoess' memoarer är utan tvivel en förfalskning, som utgavs på anvisning av kommunisterna, som vi skall visa, fastän kommunisterna själva hävdar, att Hoess "tvangs skriva sitt livs historia". Ett handskrivet original lär finnas men ingen har någonsin sett det. Hoess underkastades tortyr och hjärntvätt av kommunisterna under fängelsetiden. Hans vittnesmål i Nürnberg avgav man själlöst och monotomt med stirrande blick. Till och med Reitlinger tillbakavisar detta vittnesmål som hopplöst otrovärdigt. Det är verkligen anmärkningsvärt, hur många av dessa "bevis" om de sex miljonerna som härrör från kommunistiska källor. Detta innefattar huvuddokumenten sådana som Wislicenys förklaring och Hoess' "memoarer", som otvivelaktigt är de två mest citerade verken i förintelselitteraturen såväl som all information om de s.k. "dödslägren" som Auschwitz. Denna kommer emellertid från Judiska historiekommissionen i Polen, Centralkommissionen för undersökning av krigsförbrytelser, Warschava, och Ryska statens krigsförbrytelsekommission, Moskva.

Citat:
Det avgörande beviset, att Hoess' memoarer är en förfalskning, ligger i en otrolig lapsus av de kommunistiska utgivarna. Hoess påstods säga, att Jehovas vittnen i Auschwitz gillade morden på judarna, eftersom judarna var fiender till Kristus. Det är välkänt, att kommunisterna för en bitter undertryckningskampanj mot Jehovas vittnen i Ryssland idag och i alla satelitstater i Östeuropa, ty dessa betraktas som den farligaste religiösa sekten enligt kommunistisk uppfattning. Att denna sekt förtalas avsiktligt och grovt i Hoess' memoarer bevisar otvivelaktigt dokumentets kommunistiska ursprung.

http://www.radioislam.org/historia/harwood/07.htm
2015-02-07, 16:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Citat:
Av det första slaget är det mest framträdande exemplet Comeendant of Auschwitz av Rudolf Hoess (London" 1960), som ursprungligen publicerades på polska av den kommunistiska regimen. Hoess, en ung man, som arresterades först av britterna och hölls i fängsligt förvar i Flensburg. Han överlämnades snart till de polska, kommunistiska myndigheterna, som dömde honom till döden 1947 och avrättade honom omedelbart. De s.k. Hoess' memoarer är utan tvivel en förfalskning, som utgavs på anvisning av kommunisterna, som vi skall visa, fastän kommunisterna själva hävdar, att Hoess "tvangs skriva sitt livs historia". Ett handskrivet original lär finnas men ingen har någonsin sett det. Hoess underkastades tortyr och hjärntvätt av kommunisterna under fängelsetiden. Hans vittnesmål i Nürnberg avgav man själlöst och monotomt med stirrande blick. Till och med Reitlinger tillbakavisar detta vittnesmål som hopplöst otrovärdigt. Det är verkligen anmärkningsvärt, hur många av dessa "bevis" om de sex miljonerna som härrör från kommunistiska källor. Detta innefattar huvuddokumenten sådana som Wislicenys förklaring och Hoess' "memoarer", som otvivelaktigt är de två mest citerade verken i förintelselitteraturen såväl som all information om de s.k. "dödslägren" som Auschwitz. Denna kommer emellertid från Judiska historiekommissionen i Polen, Centralkommissionen för undersökning av krigsförbrytelser, Warschava, och Ryska statens krigsförbrytelsekommission, Moskva.

Citat:
Det avgörande beviset, att Hoess' memoarer är en förfalskning, ligger i en otrolig lapsus av de kommunistiska utgivarna. Hoess påstods säga, att Jehovas vittnen i Auschwitz gillade morden på judarna, eftersom judarna var fiender till Kristus. Det är välkänt, att kommunisterna för en bitter undertryckningskampanj mot Jehovas vittnen i Ryssland idag och i alla satelitstater i Östeuropa, ty dessa betraktas som den farligaste religiösa sekten enligt kommunistisk uppfattning. Att denna sekt förtalas avsiktligt och grovt i Hoess' memoarer bevisar otvivelaktigt dokumentets kommunistiska ursprung.

Detta vara dagens garv.... var kan jag hitta det avgörande beviset?? Du länkar till radio islam. Men där står inte vad grundkällan är ?? inga fotnot alls där....

Har du läst boken ??? Hade den varit "förfalskning" så hade de inte tillåtet han hade skönmålat sig själv. Med både negativa kritik och positiva kritik.
Han blide aldrig torterad till erkänna något. Finns inga bevis för det.
Däremot bankad engelsmännen skiten ur honom, när han blivit tillfångataganden på en bondgård. Han lämnade falska uppgifter om sitt namn, han erkände inte först att han var Rudolf Höss. Samband med den misshandeln, avråd läkaren som checkade det, att de skulle avsluta om de inte ville ha ett lik.
2015-02-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Detta vara dagens garv.... var kan jag hitta det avgörande beviset?? Du länkar till radio islam. Men där står inte vad grundkällan är ?? inga fotnot alls där....

Har du läst boken ??? Hade den varit "förfalskning" så hade de inte tillåtet han hade skönmålat sig själv. Med både negativa kritik och positiva kritik.
Han blide aldrig torterad till erkänna något. Finns inga bevis för det.
Däremot bankad engelsmännen skiten ur honom, när han blivit tillfångataganden på en bondgård. Han lämnade falska uppgifter om sitt namn, han erkände inte först att han var Rudolf Höss. Samband med den misshandeln, avråd läkaren som checkade det, att de skulle avsluta om de inte ville ha ett lik.
Höss torterades nästan dagligen under sin fångenskap i Tyskland och i Polen. Det finns bildbevis på detta taget av Britterna och det finns bevis för det i litteratur och brev.
Att han inte skulle ha torterats något mera, än endast under gripandet på bondgården, är fel. Han berättade om den tortyr han genomgick i Minden- on-the Weser, av vilken han blev deprimerad och så vidare och led fysiskt av den också. Han tvingades erkänna "morden", antalet döda och alla andra brott man lade fram till honom som papper på bordet. De fick han underskrift och blev sedan bevis på att "förintelsen" skett.
Tortyren han genomled i Montelupic fängelset var en ung Judiska fångvaktare skyldig till.
Man kan tydligt läsa om detta i böcker som The Commandant av Ian Baxter. The Nuremberg Interviews och i brev som han skrev hem till Hedvig och barnen, om hur han kontinuerligt genom gick psykisk och fysisk tortyr.

Varför är det så svårt att erkänna att han blev torterad, då så gott som alla fd. SS män genomgick det samma i mindre och större skala, eller är det nu igen okunskapen som spökar?
2015-02-07, 17:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Höss torterades nästan dagligen under sin fångenskap i Tyskland och i Polen. Det finns bildbevis på detta taget av Britterna och det finns bevis för det i litteratur och brev.
Att han inte skulle ha torterats något mera, än endast under gripandet på bondgården, är fel. Han berättade om den tortyr han genomgick i Minden- on-the Weser, av vilken han blev deprimerad och så vidare och led fysiskt av den också. Han tvingades erkänna "morden", antalet döda och alla andra brott man lade fram till honom som papper på bordet. De fick han underskrift och blev sedan bevis på att "förintelsen" skett.
Tortyren han genomled i Montelupic fängelset var en ung Judiska fångvaktare skyldig till.
Man kan tydligt läsa om detta i böcker som The Commandant av Ian Baxter. The Nuremberg Interviews och i brev som han skrev hem till Hedvig och barnen, om hur han kontinuerligt genom gick psykisk och fysisk tortyr.

Varför är det så svårt att erkänna att han blev torterad, då så gott som alla fd. SS män genomgick det samma i mindre och större skala, eller är det nu igen okunskapen som spökar?
Ingen säger att han inte blide torterade. Det med engelsmännen är dokumenterad. Som du själv nämnde att det finns bildbevis

Men finns inga bevis om det med polen. Men kan du lägga fram de bevisen hade det önskvärt. Också fotnot från boken The Commandant av Ian Baxter. The Nuremberg Interviews

Det jag regerade på, är"skuggjag" påstående att boken skulle vara förfalskning.
2015-02-07, 19:03
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:

Hoess underkastades tortyr och hjärntvätt av kommunisterna under fängelsetiden. Hans vittnesmål i Nürnberg avgav man själlöst och monotomt med stirrande blick. Till och med Reitlinger tillbakavisar detta vittnesmål som hopplöst otrovärdigt. Det är verkligen anmärkningsvärt, hur många av dessa "bevis" om de sex miljonerna som härrör från kommunistiska källor.

Rappakalja. Det vanliga svamlet och lögnerna.

Höss blev inte det minsta misshandlad under vistelsen i fångenskap före rättegången. Man kan själv se hans vittnesmål i rätten på youtube. Han sitter upprätt, talar klart, tydligt och är välartikulerad. Det finns ingenting som tyder på at han skulle vara "en bruten man".

https://www.youtube.com/watch?v=ANEYUQ22VSE
2015-02-07, 20:15
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Rappakalja. Det vanliga svamlet och lögnerna.

Höss blev inte det minsta misshandlad under vistelsen i fångenskap före rättegången. Man kan själv se hans vittnesmål i rätten på youtube. Han sitter upprätt, talar klart, tydligt och är välartikulerad. Det finns ingenting som tyder på at han skulle vara "en bruten man".

https://www.youtube.com/watch?v=ANEYUQ22VSE

Förutom det faktum att han mer eller mindre är apatisk... Säger två till tre ord i taget som han memorerat... Blicken stirrar rakt fram och blinkar då och då... Istället för att vändas mot publiken som han talar till i en naturlig ställning. Vidare visar han inget som helst antydan till känslouttryck. Varken för det straff han kommer få eller av ånger.

Vidare är det märkligt om man ser på vilka ord och begrepp han använder. "metodologiska fysiska övergrepp", "misskötsel", "He said something like this..." Han använder ord och begrepp med klara associationer. Anledningen är att säkerställa att det inte ska finnas något tvivel bakom "massmord". Tråkigt att vi inte fick höra om det "16.000" döda per dag, i klippet. Hans vittnesmål bedömdes inte vara allt för pålitligt av rätten... av någon outgrundlig anledning.

Men ni sjuka judar gillar ju tortyr... Så varför blir man förvånad? Bättre att bara tortera och plantera bevis, så slipper man den jobbiga bevisbördan. Känner verkligen sympati med palestinierna. Fy satan, att tvingas leva under er regim och på era villkor...
2015-02-07, 20:36
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Förutom det faktum att han mer eller mindre är apatisk... Säger två till tre ord i taget som han memorerat... Blicken stirrar rakt fram och blinkar då och då... Istället för att vändas mot publiken som han talar till i en naturlig ställning. Vidare visar han inget som helst antydan till känslouttryck. Varken för det straff han kommer få eller av ånger. ... tråkigt att vi inte fick höra om det "16.000" döda per dag, i klippet.

Höss har fortfarande inte blivit misshandlad innan rättegången. Det papper han skrev under tortyr är daterat många veckor innan rättegången och Höss har aldrig heller påstått att han blev torterad efter den vistelsen på annan plats.

Apatisk? Det är något du har fått för dig. Det finns även fler klipp på Höss och hela vittnesmålet finns även på print. Det är bara att ta för sig...
... som om du skulle det...

Citat:
Vidare är det märkligt om man ser på vilka ord och begrepp han använder. "metodologiska fysiska övergrepp", "misskötsel",

Ett annat språk, en annan tid. Ja, folk uttryckte sig annorlunda förr tiden. Konstigt?

Citat:
Hans vittnesmål bedömdes inte vara allt för pålitligt av rätten... av någon outgrundlig anledning.

Det där är något du själv hittar på.

Citat:
Men ni sjuka judar gillar ju tortyr... Så varför blir man förvånad?

Vem är jude? Vem gillar tortyr? På "a" kan jag inte svara. Men på "b" är nazisterna ett självklart val.
Senast redigerad av MasterBait 2015-02-07 kl. 20:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in