2014-11-04, 09:52
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja det är rätt! Men hur många är intresserad av "gulag" med mera , eller pohl pot, som lyckades utrota en 1/3 av sin befolkning på 70 talet. Vi kan nämna hur många så kallade "folkmord" som helst. Men det är bara judarna som nämns. Just pågrund av ny nationalisterna vill rentvå sin historia.
men de nämner inte de andra som typ kommunisterna, homosexuella, jehovas vittnen, med flera. Just pågrund att de (nynazisterna) är inte intresserad av det. Men de grupperna var också inblandad i det. hehehe

Exakt. Ej heller nämns någonting om svenska politiker som står bredvid och applåderar när "Viss Ohyra" tillåts att med övervåld lemlästa och råna försvarslösa svenska pensionärer, hetsa, stena och bespotta svenska poliser utan att sparkas ut ur landet. De få gånger det väcks åtal hålls rättegångarna bakom lykta dörrar så man ostört kan dalta med besluten. Rättegångskostnaderna på mångmiljonbelopp skrattar man åt som politiska dyngan anser att vi livegna svenska aboriginer skall och bör betala. Ingenting som en enda svensk bett om. Inte det heller.
Fredrik Reinfeldt väntade i tre månader efter förra valvinsten innan han presenterade 30 lagar som förtryckte oss svenskar att säga sannigar om invandringen, politikerna och SD. Hade han lagt in dessa förtryckarlagar i valfläsket så hade ingen röstat på honom.

Det borde innebära att dessa lagar som fortfarande gäller borde ogiltigförklaras och bara kunna användas i fall där man kan se signerade godkännanden av minst 51 av svenska folket.

Men i diktaturländer frågar man inte folket.
2014-11-04, 09:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det enda du presenterat är ovetenskapligt svammel och fantasier som strider mot både fakta och termodynamiska lagar. Fast så har ju den här förintelseberättelsen sett ut hela tiden. De mytologiska skarvarna måste ju överbryggas på något vis och då får ni fokusera på diverse påhitt för att myten ska se trovärdig ut.

Nej du. kom inte med det Vilka av termodynamiska lagar skulle det gå emot?
Fakta har du vilken fysik lektion som helst.
Länkar har jag gett dig, de går lätt checka upp.
Detta är tecken du börja bli pressad i en hörna.
2014-11-04, 10:24
Avslutad
Citat:
Ja det är rätt! Men hur många är intresserad av "gulag" med mera , eller pohl pot, som lyckades utrota en 1/3 av sin befolkning på 70 talet. Vi kan nämna hur många så kallade "folkmord" som helst. Men det är bara judarna som nämns. Just pågrund av ny nationalisterna vill rentvå sin historia.
men de nämner inte de andra som typ kommunisterna, homosexuella, jehovas vittnen, med flera. Just pågrund att de (nynazisterna) är inte intresserad av det. Men de grupperna var också inblandad i det. hehehe

Det kan sticka i ögonen på folk att något folkmord "höjer sig" över andra folkmord. Som att judarna vore heliga på något sätt? Sen betér dem sig som svin nu för tiden nere i Israel med nya olagliga bosättningar som de själva tror ska skapa fred.
2014-11-04, 10:40
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Nej du. kom inte med det Vilka av termodynamiska lagar skulle det gå emot?
Fakta har du vilken fysik lektion som helst.
Länkar har jag gett dig, de går lätt checka upp.
Detta är tecken du börja bli pressad i en hörna.

Med dina kotletter? Knappast. Du har ingen aning vad du pratar om men jag återkommer i ämnet vid tillfälle.
2014-11-04, 12:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Med dina kotletter? Knappast. Du har ingen aning vad du pratar om men jag återkommer i ämnet vid tillfälle.
Ja gör du så! Sedan kan vi fortsätta mitt inlägg.
Men det är ju bra Dr E.W Jones är en levande person. Det borde inte vara svårt hitta han för dig, eller hur?.
Se där fel igen!! Hur många fel ska du göra?
Hur går det med besvara på min fråga! Varför skulle ett 30 ingenjörer utveckla något som redan fanns?? Om det är som du beskriver med en kropp en timme. Det liksom fanns redan sedan 1870 talet. Det är nog 6:e gången jag frågar dig

från inlägget: 5863

Jag har en känning av du inte vet vad termodynamiska lagar är för något!! Hur kan det komma sig ?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Termodynamik

Så jag frågade, vilken av dess lagar gäller inte vid bränningen av liken i A-B ? Som enligt alla andra funkar alldeles utmärkt.
2014-11-04, 12:10
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Nej vem snackar om att den finns fortfarande??

Vilke bevis har du för detta?? uppköpt av en judisk memorial organisation som numer bedriver holocaustpropaganda Sedan är det ett museum. Men det har inget med innehållet i museumet att göra. Det är ett försök från er sida. Så tyvärr grabben !! Hur går det med besvara på min fråga! Varför skulle ett 30 ingenjörer utveckla något som redan fanns?? Om det är som du beskriver med en kropp en timme. Det liksom fanns redan sedan 1870 talet. Det är nog 6:e gången jag frågar dig
Eftersom du inte kan svara, Vilket jag inte all förvånad. Så förmodar jag tar nästa steg. Detta skrev du:

- Didler Werke, successor of Topf & Sohne, in 1961 summoned Holocaustian William M. Shirer before court, because he wrote in The Rise and Fall of the Third Reich about “Millions cremated in the ovens of Topf & Söhne". On the basis of the expert opinion of mechanical engineer Prof. Dr. Trastel, Shirer was forced to correct this (in a footnote placed in the German version only!) for "the size of the ovens in Auschwitz were normal for a modest old-fashioned crematory for small cemeteries and unfit for mass-incineration.” Do you know better, Hans/Neander?

Ingenstans i Topf & Söhne historia anges det att Didier-Werke (observera stavningen!) var det efterträdare. Efterföljaren var "Nagema Topfwerke Erfurt VEB", sedan "VEB Maschinenfabrik Nikos BelojannisIn", sedan "VEB EMS" i Östtyskland. I Västtyskland var företaget skapas och fortfarande existerade 1961. Se där fel igen!! Hur många fel ska du göra?

Didier-Werke var en av Topf konkurrenten, och även om de gjorde konstruktions ugnar för koncentrationsläger,har de aldrig levererat något till Auschwitz. Du kommer också att märka att i den ursprungliga artikeln av Fields, där denna ansökan görs (med samma fel stavning!), gör varken nämner Topf eller Auschwitz i detta sammanhang.

Därför var troligen den patentet till Auswtihz, eftersom Topf & Sohne var huvudansvarig på A-B.
Men som jag sade det endast patent, den kom aldrig i verklighet. Sedan kan du hojja hur mycket som helst. Tills du bevisar att det är inte så.

Det finns gott om plats i insatsen i flera lik. Den Kori kadaver förbränningsugn av samma volym som Topf installerade i Birkenau den ugnen kunde ta upp 450 kg av kadaver, vilket motsvarar sex manliga kroppar.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=6160&start=45

Pruefer's minnesanteckningar från September 8, 1942.

I told Sander that I was present at a test run of the ovens in the crematorium in Auschwitz concentration camp; that I came to a conclusion that the crematoria [sic] do not cope with such an amount of corpses that were there for incineration, because the crematoria ovens were of low capacity.

With this I gave Sander an example - that in Auschwitz, in my presence, two-three corpses were being pushed into crematoria openings /muffles/ instead of one per opening, and even then the crematorium's ovens did not cope with that load, because there were too many corpses for incineration.

Sander, taken on March 13, 1946:
Pruefer then gave me an example that in his presence two-three corpses were being put into each muffle, and even then they did not cope with the load, because there were too many corpses for incineration in the concentration camp. (Emphasis mine - SR)
Följande meddelande från Fritz Sander September 14, 1942

The high demand of incineration ovens for concentration camps - which lately has shown especially in what concerns Auschwitz, and which according to Mr. Pruefer's report again led to an order of 7 three-muffle ovens - led me to examine the question whether the current oven system with muffle for the above-mentioned entities is the right thing. In my opinion things don't go fast enough in the muffle ovens to remove a huge number of corpses within a desirably short time. Thus one helps out with a multitude of ovens or muffles and by stuffing full the individual muffle with several corpses, without thereby solving the basic source [of the problem], i.e. the deficiencies of the muffle system.

http://www.topfundsoehne.de/media_de/abb_047.html

Så jag undra vem slår hål i vem här??

Ugnstemperaturen skall under kremering överstiga 700°C. Fr.o.m. den (visst angi-
vet datum) skall rökgaserna vid kremering passera en zon som håller en temperatur
av minst 800°C. Värdena skall gälla som riktvärden.
Kommentar: Tilläggen ovan med datum har tillämpats för befintliga krematorier medan för
nya krematorier har villkoren formulerats så att de gäller från det att ugnen tas i drift

http://www.emcoplate.se/bransch06.pdf

Som du ser så är temperaturen minst 800 °C. Alltså gäller det fortfarande 800 – 1250 .
Om du läser på hemsidan. Så står det sammanfattningsvis,varför de har så låg temperatur. Det är mycket för ”miljön” skull. Lägre tempratur innebär också längre tid. Det tar 90 min vid 800 °C. Alltså så stämmer allting hittills vi har beskrivit. Högre temperatur kortare tid, till en viss max.

Men det är ju bra Dr E.W Jones är en levande person. Det borde inte vara svårt hitta han för dig, eller hur?.

Om vi börjar med din länk Topf und söhne. Från hemsidan.

"1999
The Topf & Sons Society is founded in Erfurt. It calls for a research project on the company history of J. A. Topf & Sons and advocates the utilization of the former company administration building for exhibition and documentation purposes as well as educational activities."

...och vilka är inblandade i projektet? Jo...

"In connection with the Jewish Museum in Berlin and the Auschwitz State Museum, the Buchenwald and Mittelbau-Dora Memorials foundation developed the travelling exhibition “Engineers of the ‘Final Solution’: Topf & Sons"

Tydligen förstår du inte att krematorier byggs upp med sten. Det är inget som levererades i ett paket till Auschwitz. Det är stora byggen vi talar om så ditt argument om 30 ingenjörer är en riktig halmgubbe.

Texten du klippt in är INTE från några K.Pruifers minnesanteckningar 1942 utan från ett förhör som Kapten Morskoi höll den 19 mars 1946. Topfingenjörerna ändrade förstås sina vittnesmål efter några dagars "övertalning" från sovjetiska förhörsledare och sade det de ville höra. Intressant är ändå att K.Pruifers betonade att mufflarna inte höll för mer än ett lik åt gången, 70x70 cm som öppningen var.

"Question: What did you report to Sander about your trip to Auschwitz?
Answer: I reported to Sander, that I was present during the testing of the ovens in the crematorium of the concentration camp Auschwitz and came to the conclusion that the crematoriums could not handle such a large number of corpses, because the cremation ovens did not have sufficient capability. At this point I gave Sander an example, that in Auschwitz in my presence at the same time two corpses instead of one were placed into one muffle instead of a single one, and that the ovens of the crematorium could not stand the load, because there were many corpses to burn. At that time I also mentioned to Sander, that the corpses which I saw were from people who were before murdered in gas chambers."

Alltså var förhörsresultaten för Topfingenjörerna Pruifer och Sander synkroniserade vid förshörstillfället i sovjetisk fångenskap 1946 och INTE som du hävdar att Sander skulle ha bekräftat något som Pruifer skrivit 1942. Ett riktigt självmål gör du ju också eftersom både Sander och Pruifer säger att muffeln inte klarade av fler än ett lik åt gången.

Intressant meddelande du har där från 1942 från Sander. Man löste problemet att det gick för långsamt genom att "proppa mufflarna fulla med lik". Ett riktigt dåligt BULLSHIT-försök till förfalskning. Det är en termodynamisk omöjlighet att det hade gått fortare eftersom mufflarna var 70x70 cm i öppningen och liken hade fått staplas på varandra. Ingen ide att du försöker med sånt, du brytare av fysiska lagar.

Termobarriären ligger där jag sade, ca 800-900 grader, vilket också framgick av wikipedialänken jag gav. Även om viss variation säkert kan förekomma så är temperaturer på >1000 grader helt onödigt eftersom det inte går fortare utan bara kostar mer i bränsle. Din siffra om 1250 grader är väl en maxsiffra som på vilken konstruktion som helst.

Jag ska titta på detta med Didier Werke för som jag förstått det så köpte de Topf redan på 1940-talet. Sen får du lägga ned ditt mystiska Topfpatent, inte ens Pressac är på din sida vilket jag visat med ett utdrag från hans bok.
Senast redigerad av Iradeorum 2014-11-04 kl. 12:13.
2014-11-04, 14:29
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det är en termodynamisk omöjlighet att det hade gått fortare eftersom mufflarna var 70x70 cm i öppningen och liken hade fått staplas på varandra.

Vad har öppningens storlek med det hela att göra om innanmätet är tillräckligt stort?
Att det skulle vara en fysisk omöjlighet är det nog bara du, Erleb och felia som kan tro.
De andra två herrarna tror det är fysiskt omöjligt att leda varmluft sidledes och detta är ungefär lika dumt det.

/VV
2014-11-04, 17:31
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vad har öppningens storlek med det hela att göra om innanmätet är tillräckligt stort?
Att det skulle vara en fysisk omöjlighet är det nog bara du, Erleb och felia som kan tro.
De andra två herrarna tror det är fysiskt omöjligt att leda varmluft sidledes och detta är ungefär lika dumt det.

/VV

Innanmätet är alltså 70x70x200. Visst får det plats fler än en men kremeringen kommer inte att gå fortare. Så vad är då poängen?
2014-11-05, 03:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Om vi börjar med din länk Topf und söhne. Från hemsidan.

"1999
The Topf & Sons Society is founded in Erfurt. It calls for a research project on the company history of J. A. Topf & Sons and advocates the utilization of the former company administration building for exhibition and documentation purposes as well as educational activities."

...och vilka är inblandade i projektet? Jo...

"In connection with the Jewish Museum in Berlin and the Auschwitz State Museum, the Buchenwald and Mittelbau-Dora Memorials foundation developed the travelling exhibition “Engineers of the ‘Final Solution’: Topf & Sons"

Tydligen förstår du inte att krematorier byggs upp med sten. Det är inget som levererades i ett paket till Auschwitz. Det är stora byggen vi talar om så ditt argument om 30 ingenjörer är en riktig halmgubbe.

Texten du klippt in är INTE från några K.Pruifers minnesanteckningar 1942 utan från ett förhör som Kapten Morskoi höll den 19 mars 1946. Topfingenjörerna ändrade förstås sina vittnesmål efter några dagars "övertalning" från sovjetiska förhörsledare och sade det de ville höra. Intressant är ändå att K.Pruifers betonade att mufflarna inte höll för mer än ett lik åt gången, 70x70 cm som öppningen var.

"Question: What did you report to Sander about your trip to Auschwitz?
Answer: I reported to Sander, that I was present during the testing of the ovens in the crematorium of the concentration camp Auschwitz and came to the conclusion that the crematoriums could not handle such a large number of corpses, because the cremation ovens did not have sufficient capability. At this point I gave Sander an example, that in Auschwitz in my presence at the same time two corpses instead of one were placed into one muffle instead of a single one, and that the ovens of the crematorium could not stand the load, because there were many corpses to burn. At that time I also mentioned to Sander, that the corpses which I saw were from people who were before murdered in gas chambers."

Alltså var förhörsresultaten för Topfingenjörerna Pruifer och Sander synkroniserade vid förshörstillfället i sovjetisk fångenskap 1946 och INTE som du hävdar att Sander skulle ha bekräftat något som Pruifer skrivit 1942. Ett riktigt självmål gör du ju också eftersom både Sander och Pruifer säger att muffeln inte klarade av fler än ett lik åt gången.

Intressant meddelande du har där från 1942 från Sander. Man löste problemet att det gick för långsamt genom att "proppa mufflarna fulla med lik". Ett riktigt dåligt BULLSHIT-försök till förfalskning. Det är en termodynamisk omöjlighet att det hade gått fortare eftersom mufflarna var 70x70 cm i öppningen och liken hade fått staplas på varandra. Ingen ide att du försöker med sånt, du brytare av fysiska lagar.

Termobarriären ligger där jag sade, ca 800-900 grader, vilket också framgick av wikipedialänken jag gav. Även om viss variation säkert kan förekomma så är temperaturer på >1000 grader helt onödigt eftersom det inte går fortare utan bara kostar mer i bränsle. Din siffra om 1250 grader är väl en maxsiffra som på vilken konstruktion som helst.

Jag ska titta på detta med Didier Werke för som jag förstått det så köpte de Topf redan på 1940-talet. Sen får du lägga ned ditt mystiska Topfpatent, inte ens Pressac är på din sida vilket jag visat med ett utdrag från hans bok.

Du är verkligen komisk. Vad har detta med de samarbetar med ett annat judisk museum. Var är konspirationen, att det skulle vara styrt av judar?? ??

Nu förstår jag hur du har blivit förd bakom ljuset, du läser som en kråka. Det är inget något inlägg, du inte har missuppfattat. Texten du klippt in är INTE från några K.Pruifers minnesanteckningar 1942 utan från ett förhör som Kapten Morskoi höll den 19 mars 1946. Jag har aldrig påstått det i heller det skulle vara K.Pruifers anteckningar.

OT igen. nej nej fel åter fel igen. Första var står det att de byggdes av stenar?? De byggdes av tegel!! Sedan när byggde ingenjörer ugnarna?? DE hade underleverantörer till det. Det var totalt 7 företag med 167 ingenjörer inblandad i hela projektet. Hur ska folk kunna ta dig på allvar?? Du vet väl, de hade inga datorer på den tiden ??
Så ditt argument håller inte, på långa vägar. Det är något du bara slänger ut pågrund du är pressad i en hörna. Så åter igen, varför satt 30 tal ingenjörer ritade något som redan fanns, om det är som du säger. En kropp / timmen. De har redan sådana ugnar.

"Topfingenjörerna ändrade förstås sina vittnesmål efter några dagars "övertalning" från sovjetiska förhörsledare och sade det de ville höra." Vad det allt du kunde komma med?? *suck* Med andra ord har du inga bevis , att de var gjorda och kunde bara bränna en kropp i timmen.

Så du kan inte förklara bort detta med bättre? : Pruefer then gave me an example that in his presence two-three corpses were being put into each muffle, and even then they did not cope with the load, because there were too many corpses for incineration in the concentration camp. (Emphasis mine - SR)

Alltså var förhörsresultaten för Topfingenjörerna Pruifer och Sander synkroniserade vid förshörstillfället i sovjetisk fångenskap 1946 och INTE som du hävdar att Sander skulle ha bekräftat något som Pruifer skrivit 1942 Oja ! i din värld, så är det säkert så. Men visst har du något, som du kan bekräfta den teorin. Att de skulle verkligen skulle hitta på allt med mera... Men i andras ögon gör du bara bort dig. Inte konstigt folk skattar åt er.

Jag frågade vilka av termodynamiska lagar, som det bröts emot?? Om du hade läst hemsidan. Så antänds kroppen vid runt 800 °C. Alltså den temperaturen som behövs för kroppen ska starta brännas upp. Så fortfarande gäller som står beskrivet in instruktionsboken och wiki länken. Med de använder 750 - 1250 °C. Ja det är max siffran, som används för att förbränna. Men det blir dyrare och miljön tar skada. Sedan ugnens hållbarhet minskas, vilket de hade stora problem med. De var ju under utveckling . Du har säkert läst, de hade stora problem med ugnarna. Varför tro du det satt 30 tal ingenjörer för??

Har du hittat Dr E.W Jones ?? Jag blide så glad, när du sade att han var livslevande.
2014-11-05, 08:09
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Du är verkligen komisk. Vad har detta med de samarbetar med ett annat judisk museum. Var är konspirationen, att det skulle vara styrt av judar?? ??

Nu förstår jag hur du har blivit förd bakom ljuset, du läser som en kråka. Det är inget något inlägg, du inte har missuppfattat. Texten du klippt in är INTE från några K.Pruifers minnesanteckningar 1942 utan från ett förhör som Kapten Morskoi höll den 19 mars 1946. Jag har aldrig påstått det i heller det skulle vara K.Pruifers anteckningar.

OT igen. nej nej fel åter fel igen. Första var står det att de byggdes av stenar?? De byggdes av tegel!! Sedan när byggde ingenjörer ugnarna?? DE hade underleverantörer till det. Det var totalt 7 företag med 167 ingenjörer inblandad i hela projektet. Hur ska folk kunna ta dig på allvar?? Du vet väl, de hade inga datorer på den tiden ??
Så ditt argument håller inte, på långa vägar. Det är något du bara slänger ut pågrund du är pressad i en hörna. Så åter igen, varför satt 30 tal ingenjörer ritade något som redan fanns, om det är som du säger. En kropp / timmen. De har redan sådana ugnar.

"Topfingenjörerna ändrade förstås sina vittnesmål efter några dagars "övertalning" från sovjetiska förhörsledare och sade det de ville höra." Vad det allt du kunde komma med?? *suck* Med andra ord har du inga bevis , att de var gjorda och kunde bara bränna en kropp i timmen.

Så du kan inte förklara bort detta med bättre? : Pruefer then gave me an example that in his presence two-three corpses were being put into each muffle, and even then they did not cope with the load, because there were too many corpses for incineration in the concentration camp. (Emphasis mine - SR)

Alltså var förhörsresultaten för Topfingenjörerna Pruifer och Sander synkroniserade vid förshörstillfället i sovjetisk fångenskap 1946 och INTE som du hävdar att Sander skulle ha bekräftat något som Pruifer skrivit 1942 Oja ! i din värld, så är det säkert så. Men visst har du något, som du kan bekräfta den teorin. Att de skulle verkligen skulle hitta på allt med mera... Men i andras ögon gör du bara bort dig. Inte konstigt folk skattar åt er.

Jag frågade vilka av termodynamiska lagar, som det bröts emot?? Om du hade läst hemsidan. Så antänds kroppen vid runt 800 °C. Alltså den temperaturen som behövs för kroppen ska starta brännas upp. Så fortfarande gäller som står beskrivet in instruktionsboken och wiki länken. Med de använder 750 - 1250 °C. Ja det är max siffran, som används för att förbränna. Men det blir dyrare och miljön tar skada. Sedan ugnens hållbarhet minskas, vilket de hade stora problem med. De var ju under utveckling . Du har säkert läst, de hade stora problem med ugnarna. Varför tro du det satt 30 tal ingenjörer för??

Har du hittat Dr E.W Jones ?? Jag blide så glad, när du sade att han var livslevande.

Men jisses. Jag hittade ju all information jag klippte in om Topf und Söhne Society på din egen länk. Det finns massor där förövrigt. Judiska intressen ligger bakom som det alltid gör vid alla dessa memorial-arrangemang. Judiska grupper bedriver lobbying och sen släpper politiker till med pengar och resurser.

Du uttryckte dig på nedanstående vis i inlägg 5863. Ingenstans har du skrivit att uppgifterna nedan är från ett förhör 1946, nej istället står det klart och tydligt "MINNESANTECKNINGAR FRÅN SEPTEMBER 8, 1942". Hur ska detta INTE kunna misstolkas?

"Pruefer's minnesanteckningar från September 8, 1942.

I told Sander that I was present at a test run of the ovens in the crematorium in Auschwitz concentration camp; that I came to a conclusion that the crematoria [sic] do not cope with such an amount of corpses that were there for incineration, because the crematoria ovens were of low capacity.

With this I gave Sander an example - that in Auschwitz, in my presence, two-three corpses were being pushed into crematoria openings /muffles/ instead of one per opening, and even then the crematorium's ovens did not cope with that load, because there were too many corpses for incineration."

Jaja, tegel då viktigpetter. Men principen är densamma för det är alltså murade konstruktioner vi talar om när det gäller krematorier och ingen leverans från NetonNet. Hur blev det 167 ingenjörer helt plötsligt? Och om nu 30 ingenjörer skulle ha varit inblandade i ritningarna över krematorierna, hur kommer det sig att endast en handfull förhördes av sovjetiska SMERSCH? Betänk nu också kapaciteten på Auschwitz efter utbyggnaden, upp till 200000 lägerfångar, med alla faciliteter som skulle till. Det är alltså en hyfsat stor stad vi talar om och du lipar övar att så många ingenjörer var inblandade? Det är snarare du som är pressad för du har nog inte tänkt igenom det här argumentet riktigt.

Jag tycker du ska titta igenom förhörsprotokollen med Prüifer och Sander så kan du se hur versionerna successivt ändrades efter tillräckligt många "förhör". Märkligt förresten att din sida aldrig tar upp Prüifers beskrivning av hur gaskamrarna var konstruerade? Kan det vara för att Prüifer sa att de var kopplade direkt till krematorierna? Sickna åsnor till ingenjörer tyskarna hade va?

Så wikipedialänken jag gav om vilken temperatur som används vid modern kremering är fel menar du? Den som bekräftar att termobarriären ligger där jag hela tiden hävdat? Du vet, bara för att du har en hastighetsmätare på bilen som är graderad till 280 så kan du inte anta att det är den hastighet som brukas. Du bör nog hålla dig till att steka kotletter.

Jag har angivit källhänvisningarna med konferensen som British Cremation Society höll i början av 1970-talet där E.W Jones uttalade sig utifrån rapporten med experiment. Gissningsvis är karln död idag. Kremerad får man förmoda.
2014-11-05, 09:32
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Men jisses. Jag hittade ju all information jag klippte in om Topf und Söhne Society på din egen länk. Det finns massor där förövrigt. Judiska intressen ligger bakom som det alltid gör vid alla dessa memorial-arrangemang. Judiska grupper bedriver lobbying och sen släpper politiker till med pengar och resurser.

Du uttryckte dig på nedanstående vis i inlägg 5863. Ingenstans har du skrivit att uppgifterna nedan är från ett förhör 1946, nej istället står det klart och tydligt "MINNESANTECKNINGAR FRÅN SEPTEMBER 8, 1942". Hur ska detta INTE kunna misstolkas?

"Pruefer's minnesanteckningar från September 8, 1942.

With this I gave Sander an example - that in Auschwitz, in my presence, two-three corpses were being pushed into crematoria openings /muffles/ instead of one per opening, and even then the crematorium's ovens did not cope with that load, because there were too many corpses for incineration."

Jaja, tegel då viktigpetter. Men principen är densamma för det är alltså murade konstruktioner vi talar om när det gäller krematorier och ingen leverans från NetonNet. Hur blev det 167 ingenjörer helt plötsligt? Och om nu 30 ingenjörer skulle ha varit inblandade i ritningarna över krematorierna, hur kommer det sig att endast en handfull förhördes av sovjetiska SMERSCH? Betänk nu också kapaciteten på Auschwitz efter utbyggnaden, upp till 200000 lägerfångar, med alla faciliteter som skulle till. Det är alltså en hyfsat stor stad vi talar om och du lipar övar att så många ingenjörer var inblandade? Det är snarare du som är pressad för du har nog inte tänkt igenom det här argumentet riktigt.

Jag tycker du ska titta igenom förhörsprotokollen med Prüifer och Sander så kan du se hur versionerna successivt ändrades efter tillräckligt många "förhör". Märkligt förresten att din sida aldrig tar upp Prüifers beskrivning av hur gaskamrarna var konstruerade? Kan det vara för att Prüifer sa att de var kopplade direkt till krematorierna? Sickna åsnor till ingenjörer tyskarna hade va?

Så wikipedialänken jag gav om vilken temperatur som används vid modern kremering är fel menar du? Den som bekräftar att termobarriären ligger där jag hela tiden hävdat? Du vet, bara för att du har en hastighetsmätare på bilen som är graderad till 280 så kan du inte anta att det är den hastighet som brukas. Du bör nog hålla dig till att steka kotletter.

Jag har angivit källhänvisningarna med konferensen som British Cremation Society höll i början av 1970-talet där E.W Jones uttalade sig utifrån rapporten med experiment. Gissningsvis är karln död idag. Kremerad får man förmoda.

Ja! Är det konstigt de sponsera museum ?? Har inget med innehållet att göra från ett företag. Om du läste vidare så var det flera sponsorer. De flesta museum har sponsor i dag, annars hade de inte funnits. Som typ ABBA museum i stockholm, vilka ligger bakom där om inte ABBA med sponsor?

Minnes anteckningarna står överst, japp men om det är ifrån en ett förhör är det inget står. Hur vet du det är från ett förhör?? Han måste fått det ifrån någonstans. Sedan finns det andra källor som säger samma sak. Så det irrelvant om det är från ett förhör. Det är minnesanteckningar.
Sander, taken on March 13, 1946:

Följande meddelande från Fritz Sander September 14, 1942

Sedan kan jag erkänna jag inte skrev det var ett förhörskontroll. Men det var utalande, och framför allt det är fortfarande minnesteckningar.

Jag nämnde det var 30 tal ingejöer i Topf & Söhne, som satt höll på med dessa problem och lösningar. Men till A-B hade de tydligen 7 st underleverantörer, med det totala blide 167 ingenjörer som sysselsattes med HELA lägret. Det var ingen sommarstuga de hade göra med. Hade du läst inläggen, så hade du sett jag har nämnt om dem innan för dig.

Vad SMERSCH sysslar jag med irrelevant i detta läge. Det får du fråga dem.

Nej då. Den skulle i nuvarande form innehålla, 115 000 fångar i de 3 lägerna Auschwitz I II III .
Men enligt ett par böcker man har läst, ville Himmler bygga det till en stad, men fick tjing. Han fick inga pengar, sedan skulle den omvandlas till arbets/Dödsläger. Det till hans besvikelse...
Ja 30 tal ingenjörer var inblandad i själva krementarium delen, men det med ventilation och hela den biten. Så åter igen frågar jag igen, för 7-8 :e gången, varför de skulle sitta utveckla något som redan fanns? det sedan 1870 talet, vilket du måste läst om på sidan.
Nej du får visa mig det hur det ändras?? Kanske de ville säga som ryssarna ville ?? Eller är anteckningarna fel som beskrevs 1942?

Menar du instruktionsboken o wiki länken är fel då, där står bland annat 750 - 1250 °C.?? Jag frågade vilken av termodynamiska lagar, du hänvisar till. Vilket gör du kan inte bränna högre. Jag berättade också varför det körs med i de temperaturerna. Det för miljön skull, det behövde knappast tyskarna tänka på då heller. Du undviker de frågorna.

Ja, det är jag väl medveten. Men jag frågade, om du kunde hitta denna E.W Jones, eller hans avhandling. Det eftersom det är ett expriment. Det borde finnas information om E.W Jones hos
British Cremation Society. Jag berättade, att jag hittade inget om E.W Jones hos dem. Så jag undrade om du kunde hjälpa mig!! . Kan du hjälpa mig nu då? eller du ska vänta, tills du står som ett frågetecken igen och upprepa samma saker igen
Senast redigerad av Herkulesbig 2014-11-05 kl. 09:36.
2014-11-05, 11:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
.. TEXT...

Här har du ett utdrag från googlesökning. Dessa resultat visar tydligt de bränner långt över de 800 °C även upp till 1250 °C

http://www.nuernberg.de/internet/krematorium/einaescherung_krematorium_nuernberg.html
Die Kremierung erfolgt bei Temperaturen bis 1.200 ° C. Sie dauert ca. 90 Minuten

http://www.krematoriummemmingen.de/haufig-gestellte-fragen
fen eine Temperatur von ungefähr 900 ºCelsius. Nach ungefähr 75 Minuten ist der Kremationsvorgang beendet und die Asche wird aus dem Ofen entfernt

http://ing.dk/artikel/krematorier-eksploderer-under-afbraending-af-overvaegtige-lig-130285

»Og når vi når over 1.200-1.300 grader i hovedbrændkammeret, så er vi på grænsen af, hvad den ildfaste udmuring i ovnen kan holde til. Men jeg har dog ikke hørt om smeltet murværk,« siger han.

http://sv.metapedia.org/wiki/Kremering även er egna så kallade wikisida, säger detta.

En kremeringugn arbetar vid en temperatur av 870 till 980° C. Vid denna temperatur är effektiviteten som bäst. Att kremera en normalstor människokropp tar i genomsnitt cirka 90 till 120 minuter vid effektiv förbränning.

http://www.krematorium-berlin.de/Baumschulenweg/technik.php
Här en text varför de håller så låg tempratuer, just pågrund av miljö aspekter

Vor dem Hintergrund der Zerstörung von umweltkritischen Schadstoffen, wie beispielsweise Dioxine und Furane, fordert der Gesetzgeber die Nachverbrennung der Rauchgase bei einer Temperatur von mindestens 850° C.

Samtliga tider ovanstående är med KISTOR, till fullständig aska. Detta är ett uttag vid första sidan med google sökning. Som visar tydligt de bränner över 800 °C upp till 1200 °C

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in