Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Men jisses. Jag hittade ju all information jag klippte in om Topf und Söhne Society på din egen länk. Det finns massor där förövrigt. Judiska intressen ligger bakom som det alltid gör vid alla dessa memorial-arrangemang. Judiska grupper bedriver lobbying och sen släpper politiker till med pengar och resurser.
Du uttryckte dig på nedanstående vis i inlägg 5863. Ingenstans har du skrivit att uppgifterna nedan är från ett förhör 1946, nej istället står det klart och tydligt "MINNESANTECKNINGAR FRÅN SEPTEMBER 8, 1942". Hur ska detta INTE kunna misstolkas?
"Pruefer's minnesanteckningar från September 8, 1942.
I told Sander that I was present at a test run of the ovens in the crematorium in Auschwitz concentration camp; that I came to a conclusion that the crematoria [sic] do not cope with such an amount of corpses that were there for incineration, because the crematoria ovens were of low capacity.
With this I gave Sander an example - that in Auschwitz, in my presence, two-three corpses were being pushed into crematoria openings /muffles/ instead of one per opening, and even then the crematorium's ovens did not cope with that load, because there were too many corpses for incineration."
Jaja, tegel då viktigpetter. Men principen är densamma för det är alltså murade konstruktioner vi talar om när det gäller krematorier och ingen leverans från NetonNet. Hur blev det 167 ingenjörer helt plötsligt? Och om nu 30 ingenjörer skulle ha varit inblandade i ritningarna över krematorierna, hur kommer det sig att endast en handfull förhördes av sovjetiska SMERSCH? Betänk nu också kapaciteten på Auschwitz efter utbyggnaden, upp till 200000 lägerfångar, med alla faciliteter som skulle till. Det är alltså en hyfsat stor stad vi talar om och du lipar övar att så många ingenjörer var inblandade? Det är snarare du som är pressad för du har nog inte tänkt igenom det här argumentet riktigt.
Jag tycker du ska titta igenom förhörsprotokollen med Prüifer och Sander så kan du se hur versionerna successivt ändrades efter tillräckligt många "förhör". Märkligt förresten att din sida aldrig tar upp Prüifers beskrivning av hur gaskamrarna var konstruerade? Kan det vara för att Prüifer sa att de var kopplade direkt till krematorierna? Sickna åsnor till ingenjörer tyskarna hade va?
Så wikipedialänken jag gav om vilken temperatur som används vid modern kremering är fel menar du? Den som bekräftar att termobarriären ligger där jag hela tiden hävdat? Du vet, bara för att du har en hastighetsmätare på bilen som är graderad till 280 så kan du inte anta att det är den hastighet som brukas. Du bör nog hålla dig till att steka kotletter.
Jag har angivit källhänvisningarna med konferensen som British Cremation Society höll i början av 1970-talet där E.W Jones uttalade sig utifrån rapporten med experiment. Gissningsvis är karln död idag. Kremerad får man förmoda.
Ja! Är det konstigt de sponsera museum ?? Har inget med innehållet att göra från ett företag. Om du läste vidare så var det flera sponsorer. De flesta museum har sponsor i dag, annars hade de inte funnits. Som typ ABBA museum i stockholm, vilka ligger bakom där om inte ABBA med sponsor?
Minnes anteckningarna står överst, japp men om det är ifrån en ett förhör är det inget står. Hur vet du det är från ett förhör?? Han måste fått det ifrån någonstans. Sedan finns det andra källor som säger samma sak. Så det irrelvant om det är från ett förhör. Det är minnesanteckningar.
Sander, taken on March 13, 1946:
Följande meddelande från Fritz Sander September 14, 1942
Sedan kan jag erkänna jag inte skrev det var ett förhörskontroll. Men det var utalande, och framför allt det är fortfarande minnesteckningar.
Jag nämnde det var
30 tal ingejöer i Topf & Söhne, som satt höll på med dessa problem och lösningar. Men till A-B hade de tydligen 7 st underleverantörer, med det totala blide 167 ingenjörer som sysselsattes med HELA lägret. Det var ingen sommarstuga de hade göra med. Hade du läst inläggen, så hade du sett jag har nämnt om dem innan för dig.
Vad SMERSCH sysslar jag med irrelevant i detta läge. Det får du fråga dem.
Nej då. Den skulle i nuvarande form innehålla, 115 000 fångar i de 3 lägerna Auschwitz I II III .
Men enligt ett par böcker man har läst, ville Himmler bygga det till en stad, men fick tjing. Han fick inga pengar, sedan skulle den omvandlas till arbets/Dödsläger. Det till hans besvikelse...
Ja
30 tal ingenjörer var inblandad i själva
krementarium delen, men det med ventilation och hela den biten. Så åter igen frågar jag igen, för 7-8 :e gången, varför de skulle sitta utveckla något som redan fanns? det sedan 1870 talet, vilket du måste läst om på sidan.
Nej du får visa mig det hur det ändras?? Kanske de ville säga som ryssarna ville ?? Eller är anteckningarna fel som beskrevs 1942?
Menar du instruktionsboken o wiki länken är fel då, där står bland annat 750 - 1250 °C.?? Jag frågade vilken av termodynamiska lagar, du hänvisar till. Vilket gör du kan inte bränna högre. Jag berättade också varför det körs med i de temperaturerna. Det för miljön skull, det behövde knappast tyskarna tänka på då heller. Du undviker de frågorna.
Ja, det är jag väl medveten. Men jag frågade, om du kunde hitta denna E.W Jones, eller hans avhandling. Det eftersom det är ett expriment. Det borde finnas information om E.W Jones hos
British Cremation Society. Jag berättade, att jag hittade inget om E.W Jones hos dem. Så jag undrade om du kunde hjälpa mig!! . Kan du hjälpa mig nu då? eller du ska vänta, tills du står som ett frågetecken igen och upprepa samma saker igen