2015-02-05, 13:31
Medlem
Calogeros avatar
Hej.

Lider utav insomnia av den grövre sorten, fick idag utskrivet stilnoct 10 mg samt theralen.

Har tidigare bara testat stilnoct med 5mg samt zolpidem med samma dos. Även kört propavan, circadin, atarax olika melatonintabletter och valerina forte. Propavan hjälper i början men slutade sedan att fungera. Ger dessutom en grov eftereffekt, man känner sig som en zombie i flera timmar. Atarax var helt fruktansvärt, vaknade upp efter 2 timmar helt svettig efter den kanske läskigaste mardrömmen jag varit med om. Och sedan vågade jag inte somna om men trodde ändå att drömmen var verklig i flera timmar. Usch...

Hoppas att stilnoct hjälper nu, det är ändå den tabletten som gett bäst effekt innan. Vad har ni att säga om theralen, påminner den om någon utav ovan nämnda mediciner?
Citera
2015-02-05, 13:40
Medlem
Imovane tycker jag fungerar perfekt för insomning i rätt mängd... propovan o theralen atarax o sån skit
hjälper icke mkt. nä imovane is da shit vid insomning , eller ett gäng riktig benzo.. nozinan e sjukt grymma me..starkare varianterna, eller minns inte namnet på dom men dom innehåller samma aktiva ämne som nozi
Citera
2015-02-05, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Hej.

Lider utav insomnia av den grövre sorten, fick idag utskrivet stilnoct 10 mg samt theralen.

Har tidigare bara testat stilnoct med 5mg samt zolpidem med samma dos. Även kört propavan, circadin, atarax olika melatonintabletter och valerina forte. Propavan hjälper i början men slutade sedan att fungera. Ger dessutom en grov eftereffekt, man känner sig som en zombie i flera timmar. Atarax var helt fruktansvärt, vaknade upp efter 2 timmar helt svettig efter den kanske läskigaste mardrömmen jag varit med om. Och sedan vågade jag inte somna om men trodde ändå att drömmen var verklig i flera timmar. Usch...

Hoppas att stilnoct hjälper nu, det är ändå den tabletten som gett bäst effekt innan. Vad har ni att säga om theralen, påminner den om någon utav ovan nämnda mediciner?

Theralen kommer ge dig zombiekänslan! Skippa det totalt. Räcker kanske med stilnoct som är samma sak som zolpidem.
Citera
2015-02-05, 13:54
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Theralen kommer ge dig zombiekänslan! Skippa det totalt. Räcker kanske med stilnoct som är samma sak som zolpidem.
Okej, ja den effekten undviker man ju gärna. Har tagit zolpidem två gånger nu senaste veckan och jag har inte kunnat somna alls på dem. Dock inte varit med om några hallucinationer eller andra konstigheter, men det kanske beror på att jag tagit så små doser? 1 tablett 5mg per natt.
Citera
2015-02-05, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Okej, ja den effekten undviker man ju gärna. Har tagit zolpidem två gånger nu senaste veckan och jag har inte kunnat somna alls på dem. Dock inte varit med om några hallucinationer eller andra konstigheter, men det kanske beror på att jag tagit så små doser? 1 tablett 5mg per natt.

Hallucinationer får man endast om man sitter vaken. Dock har jag personligen aldrig fått hallucinationer på zolpidem.
Citera
2015-02-05, 16:28
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Hallucinationer får man endast om man sitter vaken. Dock har jag personligen aldrig fått hallucinationer på zolpidem.
Jag har fått hörselhallucinationer någon gång Det lät som röster och "Chrrrrp! Chrrrrrp!"
Citera
2015-02-05, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula

Eller om man faktiskt inte kan somna på den. Kommer ihåg hur det var för mig första gångerna jag testade zolpidem. Sa till läkarn att jag måste byta tillbaka till zopiklon på engång! Nu dock flera år efter är zolpidem en av favoriterna.
Citera
2015-02-05, 19:18
Medlem
Går toleransen ner ngt på 1 och ½ månad tro eller ska jag fortsätta hålla mig ifrån ?
Citera
2015-02-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Går toleransen ner ngt på 1 och ½ månad tro eller ska jag fortsätta hålla mig ifrån ?
Vad för sorts tolerans talar vi om? För mig brukar det räcka med ett par dagar så får jag full effekt igen (på zopiklon).
Citera
2015-02-06, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Vad för sorts tolerans talar vi om? För mig brukar det räcka med ett par dagar så får jag full effekt igen (på zopiklon).

11.25-15 mg
Citera
2015-02-06, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
11.25-15 mg

Du har garanterat fått ner toleransen en hel del. Bra jobbat att hålla dig så länge, kan du hålla dig 1-2 veckor till så lär du vara nollställd.
Citera
2015-02-06, 20:42
Medlem
Nu har jag inte tagit imovane på typ 6 dagar,tog 6 st nu

Vi får se om jag k'nner npågoit
Senast redigerad av Sjukdom-1854 2015-02-06 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in