Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Kul att läsa dina genomgångar, Ferry. Jag kollade tidigare på gubbarnas respektive trupper och hur de valt att disponera budgeten. Hade inte en aning om hur utfallet skulle bli av min budgivning, men är positivt överraskad, inte minst av att det nog blev helt okej backar och mittfält med bara 75 fantamilioni totalt lagda där. Palacio och Denis är mycket riktigt kalla hitintills under säsongen men gjorde förra säsongen 17 resp. 13 mål i ligan. Här är det dock tre, förmodligen fyra anfallare som inledningsvis går före i kön. Stommen med Buffon, Lichtsteiner, Hamsik och Higuain är något att laborera kring. Hur det ser ut på papperet är som bekant en sak, i praktiken brukar skador och formsvackor ställa till det. Tror och hoppas på fjorton jämna omgångar med så många som möjligt inblandade i titelracet.
Ja, det är såklart enbart en genomgång efter vad vi har på pappret. Sen kommer säkert flera lag förstärka sin trupp allteftersom och skador och petningar kan ställa till det för de flesta. Enligt min analys sitter du, jag, anteri och Villon på de starkaste lagen, men varje säsong är det något bra lag som faller pga dåligt flyt och något lag kan absolut sticka upp.
* * *
Då laddar vi upp för nya säsongen. Precis som i vintercupen inleder jag återigen på hemmaplan mot Risorgimento. I den tävlingen kom jag undan med dubbla segrar, men kommer bli en annan sak nu när förutsättningarna är helt annorlunda.
Preliminär elva (4-5-1): Marchetti; Darmain, Danilo, Rossettini, Rugani; Brienza, Obiang, Moralez, Pogba, Vazquez; Dybala