2015-02-05, 00:07
Medlem
Ferry31s avatar
De 10 spelarna jag lagt högst bud på, utan någon speciell ordning:

Rugani
Vazquez
F.Anderson
Pogba
Moralez
Tevez
Higuain
Dybala
Eder
Zaza
Citera
2015-02-05, 00:28
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
De 10 spelarna jag lagt högst bud på, utan någon speciell ordning:

Rugani
Vazquez
F.Anderson
Pogba
Moralez
Tevez
Higuain
Dybala
Eder
Zaza

Buffon, Lichtstiener ,Pogba och Tevez var dem dyraste buden i varje lagdel för min del.
Citera
2015-02-05, 12:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Stillsamt glad över min trupp.

Buffon
Rafael
Brkic

Lichtsteiner
Tomovic
Cannavaro
Ranocchia
Burdisso
Widmer
Astori
Gastaldello

Hamsik
Fernandez
Pucciarelli
Falque
Medel
Vives
Christodoulopoulos
Fetfatzidis

Higuain
Toni
Eder
Sau
Palacio
Denis

Det lär bli en 3-4-3 som vanligt mot den svårstoppbare Ferry.
Citera
2015-02-05, 14:07
Medlem
Knugen37s avatar
Testade att buda på ett annat sätt och måste säga att jag är missnöjd med min trupp.
Citera
2015-02-05, 14:15
Medlem
Ferry31s avatar
Men jävla kuk också. Det står att det inte ger några minuspoäng för gula kort, återigen. Dock stod det -0,5 när jag gjorde ligan och jag var aldrig inne och ändrade något den här gången. Blir det något problem med decimalerna? Orkar inte med den där skitsidan ibland och det är för sent att ändra något nu.
Citera
2015-02-05, 14:22
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Testade att buda på ett annat sätt och måste säga att jag är missnöjd med min trupp.

Väldigt nöjd över att ha fått min personliga favorit, Thereau för tredje av tredje gången.
Citera
2015-02-05, 15:14
Medlem
Ferry31s avatar
Lägger upp min utvärdering av lagen, samt betyg på trupperna utifrån en 5-skala.

AC Alba Longa

Målvakt: 4/5
Försvar: 3/5
Mittfält: 3/5
Anfall: 4/5
Totalt: 14/20
Lagets styrka: Målvakter som kan dra in viktiga poäng
Lagets svaghet: För få kvalitetsspelare på mittfältet

Helt klart en godkänd mercato av Alba Longa. Målvaktsuppsättningen är stark och spännande att den består av tre målvakter från tre olika mittenlag. Kommer kunna gå att skifta runt där och välja bäst lämpliga målvakt efter match. Bra att få in Chiellini i backlinjen samt ett par potentiella målskyttar. Backlinjen är kanske lite tunn och behöver förstärkas, men en trebackslinje borde inte vara något problem att få ihop. Mittfältet ser jag som svagast i den här truppen. Valero är ett bra köp och Menez är alltid en potentiell målskytt, men och andra sidan blandar han alltid bra prestationer med riktigt dåliga också. Det känns i övrigt mediokert, men bredden är i och för sig rätt bra. Anfallet är starkt. Icardi och Zaza gör mycket mål, Ljajic har kommit igång den här säsongen och både Destro och Babacar är potentiella målskyttar om de får speltid.

AC Bosman

Målvakt: 2/5
Anfall: 2/5
Totalt: 10/20
Lagets styrka: Bra och intressanta köp i backlinjen som kan bli nyttiga
Lagets svaghet: Dålig bredd, vilket genomsyrar hela truppen

Jag vet inte om jag är lite för hård med min bedömning här, men känns som att något saknas på varje lagdel. Några riktigt bra köp har gjorts, som exempelvis Candreva, Allan, Di Natale, Antonelli och Glik, men samtidigt ser jag spelare som inte spelat på evigheter (Gilardino) och andra spelare som är iskalla (El Shaarawy). Spännande köp i backlinjen där jag ser flera potentiella målskyttar, i synnerhet Glik, men saknar en del stabilitet där också. AC Bosman vinstkort den här säsongen är om Di Natale gör en lika bra vår som förra året och ifall Morata kommer igång och får mer förtroende av Juventus.

Ale Viola

Målvakt: 3/5
Försvar: 2/5
Mittfält: 2/5
Anfall: 3/5
Totalt: 10/20
Lagets styrka: Carlitos. Kan döda matcher i det här spelet på egen hand
Lagets svaghet: Bredden saknas i försvar och på mittfältet.

Kommer alltid bli en farlig motståndare pga anfallet laget besitter. Har man lyckats med att få in Tevez är anfallet godkänt, så enkelt är det. Sen finns även Quagliarella, Thereau och Djordjevic som är bra spelare att växla mellan. Även om det saknas en tredje målvakt i truppen med regelbunden speltid, tycker jag det även här är godkänt med två rätt bra målvakter att kunna välja mellan. Anderson, Nainggolan, Joaquin och Heurtaux är troligtvis de bästa köpen i övrigt, men både på mittfältet och i backlinjen saknas det kvantitet.

Casteddu

Målvakt: 1/5
Mittfält: 2/5
Totalt: 7/20
Lagets styrka: Ett mittfält med bra grundkapacitet
Lagets svaghet: För många skadade eller petade spelare

Det här var tyvärr tämligen misslyckat, Brille. Målvakter saknas först och främst och sen har det i övrigt lagts bud på massor av spelare som inte är tillgängliga just nu eller knappt får speltid. Strootman, Rossi, Inler, Castan och Barzagli är de jag reagerade på. Mittfältet har annars flera rätt bra spelare dock, men kan inte se vilka som ska stå för målskyttet där. Marchisio, Montolivo, De Rossi och Kovacic ser väl ut att vara det bästa som går att klämma fram från mittfältet just nu, men känns trots det ganska slätstruket ändå. Hoppet för Brille68 blir att Gomez levererar och att det finns förstärkningar att hitta på den fria marknaden.

Fortsätter med övriga fyra senare.
Senast redigerad av Ferry31 2015-02-05 kl. 16:03.
Citera
2015-02-05, 15:41
Medlem
Knugen37s avatar
Hur många spelare ifrån den fria marknaden kan jag köpa per vecka?
Senast redigerad av Knugen37 2015-02-05 kl. 15:47.
Citera
2015-02-05, 15:46
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Hur många spelare ifrån den fria marknaden kan jag köpa per vecka?

Hur många du vill.
Citera
2015-02-05, 16:32
Medlem
Ferry31s avatar
Chelsea

Målvakt: 1/5
Totalt: 8/20
Lagets styrka: Enorm potential på mittfältet
Lagets svaghet: Frånvaron av målvakter med regelbunden speltid.

Återigen ett lag som inte har bredden riktigt. På målvaktssidan kommer det bli förödande om det inte rättas till, men i övriga lagdelar ingen katastrof. Försvaret börjar jävligt bra med Bonucci och Rodriguez, riktigt fina köp, men sen är det svagt där bakom. Behövs troligtvis någon förstärkning för att kunna vara säker på att kunna lira med 3-4 backar varje omgång. I anfallet står förtroendet till Callejon och Berardi. Ingen av dem har väl direkt vräkt in mål i år, men tror samtidigt att de kan ha en stark vår. Mittfältet är riktigt spännande. Tycker det har lagts överpriser på både Hernanes och Vidal, men finns några kap bland mittfältare också. Honda kan bli succé om han når samma nivå som i höstas, Shaqiri kan bli en injektion för Inter och sen brukar både Ekdal och Rigoni vara stabila.

Go Ahead Farmers

Mittfält: 4/5
Anfall: 4/5
Totalt: 15/20
Lagets styrka: Bredden genom hela truppen
Lagets svaghet: Beroende av Dybala

Jag är överlag nöjd med den här truppen. Viktigt att båda ha bredden, men också lyckas sno åt sig ett par triumfkort. Kan växla mellan tre målvakter vilket såklart är skönt. Backlinjen ser också bra ut, men har kanske lite för många mediokra spelare där och saknar de riktigt tunga pjäserna i leken. Mittfältet är riktigt starkt, där Pogba, Vazquez och Moralez alltid kommer utgöra stommen. Kul att även få in Missiroli och Soriano som jag hoppades på att kunna få in som truppförstärkare. Anfallet är också bra, men är väldigt beroende av att Dybala håller i sin fina form. Sansone är tänkt att användas som min andra striker om det behövs, och Paloschi, Bergessio och Defrel kan slängas in då och då, men primärt är de bänkade och förtroendet står hos Dybala. Eto'o är lite av en chansning.

Risorgimento

Målvakt: 5/5
Anfall: 5/5
Totalt: 16/20
Lagets styrka: Sylvasst anfall
Lagets svaghet: Tamt mittfält

Wow, jag är imponerad av jobbet i denna mercaton av Risorgimento. Planen var helt uppenbarligen att få bra målvakter, bra målskyttar och sedan värva backar och mittfältare efter en liten budget och bara hoppas på bredden här. Planen lyckades. Backlinjen och mittfältet är helt okej, trots att lite pengar spenderats här. Tre bra målvakter att välja mellan, varav en är Buffon och i anfallet finns det så otroligt många potentiella målskyttar. Okej, Denis och Palacio är ganska iskalla, men Sau är tillbaka igen och inget lag kommer gå säkert när de möter ett tremannaanfall bestående av Higuain, Eder och Toni.

anteri17

Mittfält: 4/5
Anfall: 3/5
Totalt: 14/20
Lagets styrka: Bra bredd, snott åt sig flera underskattade spelare till ett grymt bra pris
Lagets svaghet: Försvarets stabilitet

anteri lyckades med kort varsel få ihop en bra trupp. Ser bra ut på målvaktssidan, försvaret är okej, dock lite sämre än tidigare upplagor i Fantacalcio av anteri. Mittfältet känns jävligt solitt, men saknar kanske lite målskyttar. Anfallet är bra, men finns en risk där att spelarna börjar underprestera. De absolut säkraste korten saknas, men samtidigt finns kapaciteten, helt klart. Pinilla tror jag kan lyckas bra i Atalanta, Gervinho kommer snart tillbaka till Roma, Gabbiadini har nyligen gjort sitt första mål för Napoli och Klose är alltid oberäknelig.
Citera
2015-02-05, 16:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Kul att läsa dina genomgångar, Ferry. Jag kollade tidigare på gubbarnas respektive trupper och hur de valt att disponera budgeten. Hade inte en aning om hur utfallet skulle bli av min budgivning, men är positivt överraskad, inte minst av att det nog blev helt okej backar och mittfält med bara 75 fantamilioni totalt lagda där. Palacio och Denis är mycket riktigt kalla hitintills under säsongen men gjorde förra säsongen 17 resp. 13 mål i ligan. Här är det dock tre, förmodligen fyra anfallare som inledningsvis går före i kön. Stommen med Buffon, Lichtsteiner, Hamsik och Higuain är något att laborera kring. Hur det ser ut på papperet är som bekant en sak, i praktiken brukar skador och formsvackor ställa till det. Tror och hoppas på fjorton jämna omgångar med så många som möjligt inblandade i titelracet.
Citera
2015-02-05, 17:04
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kul att läsa dina genomgångar, Ferry. Jag kollade tidigare på gubbarnas respektive trupper och hur de valt att disponera budgeten. Hade inte en aning om hur utfallet skulle bli av min budgivning, men är positivt överraskad, inte minst av att det nog blev helt okej backar och mittfält med bara 75 fantamilioni totalt lagda där. Palacio och Denis är mycket riktigt kalla hitintills under säsongen men gjorde förra säsongen 17 resp. 13 mål i ligan. Här är det dock tre, förmodligen fyra anfallare som inledningsvis går före i kön. Stommen med Buffon, Lichtsteiner, Hamsik och Higuain är något att laborera kring. Hur det ser ut på papperet är som bekant en sak, i praktiken brukar skador och formsvackor ställa till det. Tror och hoppas på fjorton jämna omgångar med så många som möjligt inblandade i titelracet.

Ja, det är såklart enbart en genomgång efter vad vi har på pappret. Sen kommer säkert flera lag förstärka sin trupp allteftersom och skador och petningar kan ställa till det för de flesta. Enligt min analys sitter du, jag, anteri och Villon på de starkaste lagen, men varje säsong är det något bra lag som faller pga dåligt flyt och något lag kan absolut sticka upp.

* * *

Då laddar vi upp för nya säsongen. Precis som i vintercupen inleder jag återigen på hemmaplan mot Risorgimento. I den tävlingen kom jag undan med dubbla segrar, men kommer bli en annan sak nu när förutsättningarna är helt annorlunda.

Preliminär elva (4-5-1): Marchetti; Darmain, Danilo, Rossettini, Rugani; Brienza, Obiang, Moralez, Pogba, Vazquez; Dybala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in