2014-09-11, 09:19
Medlem
elems avatar
Blir spännande att se allas lag om några timmar. Med bara åtta lag brukar ändå de flesta kunna få en hyfsad trupp. Det var lite tuffare när vi körde full säsong med 20 lag och man fick klara sig med juniorspelare som man aldrig hört namnet på.
Citera
2014-09-11, 09:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Hade en dröm om att jag blev tilldelad 3 Cagliari spelare som kostade 48 fantamillion styck. Sen såg jag också att Pogba köptes för 125 fantamillion utav Pellebelle

Inte bra att göra det här innan man går o lägger sig.

Snart ska alla drömmar förverkligas.

Flashbackligan i Champions League kanske kan intressera herrarna. Föga tidskrävande, och med Juventus-och Romaspelare att plocka in i laget:

(FB) UEFA FANTASY Champions league 2014/15
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-11 kl. 09:26.
Citera
2014-09-11, 10:01
Medlem
STIAMO ELABORANDO L'ASTA
Citera
2014-09-11, 10:13
Medlem
Villons avatar
Fan, alltså, dålig känsla i år. Förkylning och stress vid deadline, fylla och lättja under perioden innan borgar för ett svagt lag. Föreställer mig särskilt att bredden kan bli rejält svag.
Citera
2014-09-11, 10:21
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
STIAMO ELABORANDO L'ASTA

Snart får vi reda på om mister Pellebelle kör vidare med det vinnande hipsterkonceptet. Vojne vojne.
Citera
2014-09-11, 11:11
Bannlyst
Nu när jag ser hur ni har budat så känns det ju som att man har gjort åt helvete fel

40 crediter på de Sanctis
Citera
2014-09-11, 11:15
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Nu när jag ser hur ni har budat så känns det ju som att man har gjort åt helvete fel

Ser inget konstigt med det. Jag har själv lagt höga bud (35-40 fantamilioni) på tre målvakter.
Citera
2014-09-11, 11:18
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Finns inget facit. De Sanctis var nog det bästa målvaktsvalet ifjol, kanske inte så mycket pga hans egna insatser som Romas defensiv som helhet. Hållna nollor kan vara mycket värt, i synnerhet för att omvandla förluster till enpoängare.
Citera
2014-09-11, 11:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ser inget konstigt med det. Jag har själv lagt höga bud (35-40 fantamilioni) på tre målvakter.

Lade 36 fantamilioni på de åtta målvakter jag helst ville ha, och prioriterade dem förstås i den ordningen. 2 fantamilioni vardera för återstående målvakter alltså, rätt noggrant prioriterade (målvaktsbudget 40, backar 70, mittfältare 70, anfallare 80). Vad gäller tidigare årgångars statistik (poängskörd för olika spelare) har jag använt mig av Fantasyfoots statistik, som sträcker sig fem år tillbaka. Det är likartade poängkriterier som för Fantacalcio. På Fantasyfoot finns förresten nu ett Champions League-spel (deadline 16:e september), som ger mycket större utrymme för att bygga en trupp (ungefär 22 spelare) och fullfölja sina önskningar än det "officiella" CL-spel som jag nyss länkade till (och även deltar i).
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-11 kl. 11:34.
Citera
2014-09-11, 11:53
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Lade 36 fantamilioni på de åtta målvakter jag helst ville ha, och prioriterade dem förstås i den ordningen. 2 fantamilioni vardera för återstående målvakter alltså, rätt noggrant prioriterade (målvaktsbudget 40, backar 70, mittfältare 70, anfallare 80). Vad gäller tidigare årgångars statistik (poängskörd för olika spelare) har jag använt mig av Fantasyfoots statistik, som sträcker sig fem år tillbaka. Det är likartade poängkriterier som för Fantacalcio. På Fantasyfoot finns förresten nu ett Champions League-spel (deadline 16:e september), som ger mycket större utrymme för att bygga en trupp (ungefär 22 spelare) och fullfölja sina önskningar än det "officiella" CL-spel som jag nyss länkade till (och även deltar i).

Kör Fantasyfoot även snittbetyg från de tre (?) största tidningarna i Italien? Det är en tung bas i det här upplägget, vilket jag gillar.
Citera
2014-09-11, 12:02
Medlem
Gantss avatar
404 när man trycker på ligan!

It's happening
Citera
2014-09-11, 12:05
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants