Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Alla som ogillar 13 90 är diskvalificerade för vidare diskussion! Det är fanimig den bästa vagnen som finns för sin tier. Jag formligen älskar den! Sen älskar jag även Cromwell, men avskyr Comet. Att det kan vara sådan skillnad på 2 vagnar som det bara skiljer 1 tier mellan? Jag har 64% wr tror jag i Cromwell medans jag ligger på typ 42% med Comet och jag spyr fan varje gång jag kör den.

Bäst vet jag inte men visst är den grymt bra och rolig. Laddar man dessutom guld går det ju att hävda sig i tier X fighter också! Senast igår körde jag en tier X fight där en (blå) AMX13 90 förare hade mest damage av alla. Det är den enda VIII som sånt händer med jämna mellanrum imo.
Håller helt med om Cromwell vs Comet. Mitt problem var bara att jag inte lärde mig köra Cromwell riktigt bra fören andra gången jag grindade förbi den.

Första gången tyckte jag den var trist, andra gången älskade jag den.
Citat:
Ursprungligen postat av
HeTZeR
Är på T29 och den är bra rolig, men jag känner inget sug efter att spela den iöht.
IS-3 är väl ok, men har oftast ruggit dåliga matcher då BL-9an tenderar att inte träffa alls. Förutom när man kör i full fart och snapshottar någon 300+ m bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amiron
Får tacka för tipset om den amerikanska heavy linjen. håller på att samla ihop till m6 + uppgraderingar, för tillfället.
T29 är BOSS(!) i sin tier! Det finns få andra VIIor som tar ut en duktig T29 förare. Och fullt utrustad (plus en del guldbulor) har du inga problem att slåss med tier IXor heller för den delen. Den är jäkligt skoj fortfarande imo.
Nu har jag en riktigt bra crew på min IS-3 (typ 4 skills) men den funkar riktigt bra så länge man inte möter tior. Armour måste ha blivit smygnerfad den senaste tiden för jag upplever den som lite mjukare nuförtiden men profilen, manöverdugligheten och kanonen räcker gott och väl till att avgöra matcher på egen hand.
Citat:
Ursprungligen postat av
HeTZeR
Jag förstår ditt tänk, men har man strax alla tier VIII så borde man strax kolla mot en tier X att plocka så småningom kan jag tycka.

Både E5 och IS-7 som kommer efter ovan två är helt klart värda besväret. Båda går att använda i alla lägen, på alla kartor. Det är de två största allround-kärrorna i liret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Har ingen av de nya lightsen, så rullar på i min 13 90 för stunden och jag har sällan en dålig match i den.
Kan reka Bulldogen med autoloadern. Faktiskt rätt kul.