2015-02-05, 00:38
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Den amerikanska heavylinjen funkar alltid. Från M6 med bästa kanonen och framåt är det mer eller mindre bara skoj. Annars är IS-7 linjen helt ok också.

Får tacka för tipset om den amerikanska heavy linjen. håller på att samla ihop till m6 + uppgraderingar, för tillfället.

Har försökt med de vagnarna tidigare och då fastnade jag inte riktigt för dem, men nu gillar jag åtminstone t1 skarpt, och är M6 som den fast bättre, ja då jäklar blir det riktigt kul.
Citera
2015-02-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
T29 är inte en dålig vagn och lågtier nog för att inte kosta skjortan så varför inte stanna där.
Jag förstår ditt tänk, men har man strax alla tier VIII så borde man strax kolla mot en tier X att plocka så småningom kan jag tycka.
Citera
2015-02-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
..../
Bästa vagnen tier för tier? Tycker RU251 är mycket vassare än 1390 just nu, om vi bara pratar LTs dvs.
Sen måste man hålla med om att Cometen kan dra åt helvete efter man lekt med Cromwell
/....

ru251 och de därringa nya amerikanska helvetena som kommit som kommit nu på slutet verkar var små tanks med en jävligt dopad pipa. Livsfarliga.. och jag har ingen av dem.

annars håller jag med om comet/Cromwell... älskar Cromwell, comet... erased from garage and memory.
13 90 är trevlig, dock ingen favvo för mig.
Citera
2015-02-05, 01:27
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Historiskt korrekt förresten, ELC gjorde i verkligheten 80 km/h.......
i terrängen ?
Citera
2015-02-05, 01:37
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Får tacka för tipset om den amerikanska heavy linjen. håller på att samla ihop till m6 + uppgraderingar, för tillfället.

Har försökt med de vagnarna tidigare och då fastnade jag inte riktigt för dem, men nu gillar jag åtminstone t1 skarpt, och är M6 som den fast bättre, ja då jäklar blir det riktigt kul.

får möta tier 8 i tier 6 :P
är väl hellcat pipan ? 160 pen 240 iskada på M6
och 7-8 skär igenom din armor som den är papper, I T1 heavy så kan man studsa en del om man vinklar
Citera
2015-02-05, 07:41
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
i terrängen ?

I viss terräng lär den göra det ja. Kanske inte i ett träsk, men hur ofta får du upp ELC i 80 i spelet?
Citera
2015-02-05, 08:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Körde cromwell igår och kändes som....den hade nerfats eller nånting, svag acceleration och dålig hastighet.

Pfffft franskt skräp duger som bäst till bojsänke har exakt 4% högre wr med bulldog 160 respektive 80 matcher, gissa vilken jag föredrar (lite förvånad över hur mycket bättre bulldogs autokanon är på pappret) som mest 2826 skada med bulldog.

amx 13-90
170 pen
240 skada = 1440 per magasin
6.47 rof
0.38 dispersion
3s aim time
dpm 1552

Bulldog med autogun
175 pen
150 skada = 1500 per magasin
12 rof
0.4 dispersion
2.1s aim time
dpm 2571

Har ingen av de nya lightsen, så rullar på i min 13 90 för stunden och jag har sällan en dålig match i den.

Edit: Fast å andra sidan kan det ha att göra med att jag har 3 skills och inne på den 4e i min 13 90, det gör en enorm skillnad, vet inte varför men på just den tanken känner man nästan skillnaden.
Citera
2015-02-05, 10:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Alla som ogillar 13 90 är diskvalificerade för vidare diskussion! Det är fanimig den bästa vagnen som finns för sin tier. Jag formligen älskar den! Sen älskar jag även Cromwell, men avskyr Comet. Att det kan vara sådan skillnad på 2 vagnar som det bara skiljer 1 tier mellan? Jag har 64% wr tror jag i Cromwell medans jag ligger på typ 42% med Comet och jag spyr fan varje gång jag kör den.

Bäst vet jag inte men visst är den grymt bra och rolig. Laddar man dessutom guld går det ju att hävda sig i tier X fighter också! Senast igår körde jag en tier X fight där en (blå) AMX13 90 förare hade mest damage av alla. Det är den enda VIII som sånt händer med jämna mellanrum imo.

Håller helt med om Cromwell vs Comet. Mitt problem var bara att jag inte lärde mig köra Cromwell riktigt bra fören andra gången jag grindade förbi den. Första gången tyckte jag den var trist, andra gången älskade jag den.

Citat:
Är på T29 och den är bra rolig, men jag känner inget sug efter att spela den iöht.
IS-3 är väl ok, men har oftast ruggit dåliga matcher då BL-9an tenderar att inte träffa alls. Förutom när man kör i full fart och snapshottar någon 300+ m bort.
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron

T29 är BOSS(!) i sin tier! Det finns få andra VIIor som tar ut en duktig T29 förare. Och fullt utrustad (plus en del guldbulor) har du inga problem att slåss med tier IXor heller för den delen. Den är jäkligt skoj fortfarande imo.

Nu har jag en riktigt bra crew på min IS-3 (typ 4 skills) men den funkar riktigt bra så länge man inte möter tior. Armour måste ha blivit smygnerfad den senaste tiden för jag upplever den som lite mjukare nuförtiden men profilen, manöverdugligheten och kanonen räcker gott och väl till att avgöra matcher på egen hand.

Citat:
Jag förstår ditt tänk, men har man strax alla tier VIII så borde man strax kolla mot en tier X att plocka så småningom kan jag tycka.

Både E5 och IS-7 som kommer efter ovan två är helt klart värda besväret. Båda går att använda i alla lägen, på alla kartor. Det är de två största allround-kärrorna i liret.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har ingen av de nya lightsen, så rullar på i min 13 90 för stunden och jag har sällan en dålig match i den.
Kan reka Bulldogen med autoloadern. Faktiskt rätt kul.
Citera
2015-02-05, 12:11
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
får möta tier 8 i tier 6 :P
är väl hellcat pipan ? 160 pen 240 iskada på M6
och 7-8 skär igenom din armor som den är papper, I T1 heavy så kan man studsa en del om man vinklar

Jodå, nog är det samma bössa alltid. och det går att få skotten att studsa rätt bra i M6an också, man behöver bara vara lite mer noggrann/försiktig när man vinklar.
Citera
2015-02-05, 12:15
Medlem
Citat:

T29 är BOSS(!) i sin tier! Det finns få andra VIIor som tar ut en duktig T29 förare. Och fullt utrustad (plus en del guldbulor) har du inga problem att slåss med tier IXor heller för den delen. Den är jäkligt skoj fortfarande imo.

Nu har jag en riktigt bra crew på min IS-3 (typ 4 skills) men den funkar riktigt bra så länge man inte möter tior. Armour måste ha blivit smygnerfad den senaste tiden för jag upplever den som lite mjukare nuförtiden men profilen, manöverdugligheten och kanonen räcker gott och väl till att avgöra matcher på egen hand.

Både E5 och IS-7 som kommer efter ovan två är helt klart värda besväret. Båda går att använda i alla lägen, på alla kartor. Det är de två största allround-kärrorna i liret.

Kan reka Bulldogen med autoloadern. Faktiskt rätt kul.

Det är väl det jag känner med min is3a, tier 10matcher

Hur står sig E100 mot IS7/E5?
Citera
2015-02-05, 13:13
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Det är väl det jag känner med min is3a, tier 10matcher

Hur står sig E100 mot IS7/E5?
E100 är grymt kul. Är du duktig och är på rätt karta kan du hålla en hel flank/lane helt själv. Även om du måste röra på dig en del. Vet inte vilka andra tior som klarar det egentligen? Inte många, om ens någon. Maus och E3 t.ex. är stentuffa men har inte samma rörlighet. Men jag skulle inte reka den som första tia. För mig krävdes det 100-150 matcher + en del CW spel (mer för taktikens skull, vi använde sällan E100 i matcherna) innan jag kom igång på allvar med den. Nu har jag ringar på röret och ligger kanske runt 60+% wr de sista 100 matcherna (52% overall) - men som sagt, det tog tid att komma dit. I alla fall för mig. Du lär dig nog tier X snabbare med IS-7/E5 skulle jag tro. Dessutom är E100 rätt kass på alla öppna banor. Då är den riktigt svårspelad. Ffa med arty mot dig.

Edit: Nu är inte det en heavy men Obj 140 (alt T-62a) är också en sån där kärra som funkar i alla väder. Det är en kul grind också.
Senast redigerad av Ace Ventura 2015-02-05 kl. 13:29.
Citera
2015-02-05, 13:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
E100 är grymt kul. Är du duktig och är på rätt karta kan du hålla en hel flank/lane helt själv. Även om du måste röra på dig en del. Vet inte vilka andra tior som klarar det egentligen? Inte många, om ens någon. Maus och E3 t.ex. är stentuffa men har inte samma rörlighet. Men jag skulle inte reka den som första tia. För mig krävdes det 100-150 matcher + en del CW spel (mer för taktikens skull, vi använde sällan E100 i matcherna) innan jag kom igång på allvar med den. Nu har jag ringar på röret och ligger kanske runt 60% wr de sista 100 matcherna (52% overall) - men som sagt, det tog tid att komma dit. I alla fall för mig. Du lär dig nog tier X snabbare med IS-7/E5 skulle jag tro. Dessutom är E100 rätt kass på alla öppna banor. Då är den riktigt svårspelad.

Jag hatar E5 nuförtiden. Den funkar inte som jag vill och satt och funderade om den där jävla tornluckan på taket alltid suttit där för den lyser fan i neonfärger när jag kör och tillomed snedskjutande polacker med adhd och epilepsi träffar det där jävla tornet hela tiden, fastän jag anser att jag rör mig hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in