2015-02-04, 02:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Helvete vad tråkigt det är att spela TD däremot, tycker man tappar allt inflytande över matchbilden.
Isu-152 är lite tråkig för den är immobil, testa Foch om du kan, kör den som attack-td i en del matcher och är mobil nog för frontlinje och snabb nog för att täcka upp luckor.

Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Till min fråga, vafan ska man koncentrera sig på?
Funderar på en heavy linje som man inte blir lack på..
Stick ut på testservern och prova dom olika vagnarna, kv-4 linjen är mer pansar och långsam, is-8 mindre pansar och hastighet.
Citera
2015-02-04, 03:10
Moderator
Amirons avatar
Har haft några ruggit täta och spännande matcher idag. De har varit av typen att man inte bryr sig om slutresultatet, bara man tar sig levande därifrån.

Den mest minnesvärda är en match på Mines kartan, då min ammo tog slut mitt under en tät drabbning mot två tier 5 heavytanks.

När matchen börjar så förflyttar jag min Hetzer från basen till K5 (se kartan)
Det tar en stund för scoutvagnarna att hitta några fiender, efter en stund så dyker de upp en efter en på kartan, och jag väljer ut ett offer (en medium) Det tar en stund innan jag får läge att dra iväg ett skott. Helvete... Jag gjorde inte tillräckligt med skada, så jag är tvungen att skjuta en gång till. Läget dyker upp nästan omgående, och fiende tanken är ett minne blott.

Tittar upp och ser hur någon spammar att de behöver hjälp, kikar på kartan och ser att det är våran kvarvarande arty, och beger mig i riktning mot J7. Artyn har gömt sig bakom huset, närmst basen (G8) med en heavy på varje sida kommande mot sig.

Jag placerar Hetzern så att jag står hyffsat skyddad bakom stenbumlingen (J7) Motståndaren på högersidan kikar fram tillräckligt mycket för att jag skall kunna få iväg ett skott som skadar, men inte mer. Här får artyspelaren tuppjuck och kör fram så mycket att han blir raderad. (Troligen så försökte spelaren få skottläge, utan att sikta)
Medans detta händer så kikar heavyn på vänstersidan fram och jag lyckas få iväg ett skott medan jag backar undan för att komma i säkerhet. Skottet missar...
Under tiden så har spelaren på högersidan fått stake nog att kika fram bakom husväggen.
Jag tar sikte mot tanken på högersidan och skjuter, skottet immobiliserar bara..
På vänstra sidan så har tanken börjat röra sig mot mig så jag lägger fokus på honom.
två av skotten jag skjuter, studsar och det tredje gör skada men inte tillräckligt.
Slänger ett öga mot högra sidan av huset, men ingen tank syns till där.
Ett skott som studsar mot min tank får mig att åter rikta uppmärksamheten mot tanken som rör sig mot mig.

Han har lyckats komma fram till den lilla backen vid stenbumlingen där jag står, och har placerat sig så att det är peekaboom som gäller. Jag börjar nu be om support, men ser att det är bara jag och en medium kvar av de gröna medans lede fi bara har heavyn kvar.

Vi kör några rundor Peekaboom, enda tills jag ser att min tank inte laddar något mer skott.
Jag börjar svära så det osar och förbannar spelet för diverse buggar och annat skit medans jag backar undan. Slänger en snabb blick mot kartan och ser att min medspelare närmar sig.
Fortsätter att backa och ser att ammon är slut, helvete...
Backar emot något som gör att det tar tvärstopp. lede fi kommer i skottläge, och jag hinner precis börja be min sista bön när jag ser hur motståndaren försvinner i en stor eldboll.

Tydligen så har både jag och lede fi varit så fokuserade på våran strid att ingen av oss har märkt att min medspelare har lyckats smyga upp bakom honom, och sätta de vinnande skotten.

Efter en sådan drabbning så känns det jävligt skönt att komma levande ur striden.

Kartan:
http://www.worldoftanksguide.com/maps-new/map-mines.jpg
Citera
2015-02-04, 08:19
Medlem
Grishnacs avatar
Historiskt korrekt förresten, ELC gjorde i verkligheten 80 km/h.......
Citera
2015-02-04, 09:24
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kanske skulle man ha delat upp WoT i två delar,

19XX - 1945, 1945 - 20XX?

Därtill skulle banorna också vara tidsenliga - kanske beroende på konflikter etc.

En sak jag stör mig på är att ha ww2 uniform crew i en leo.... angående historiskt korrekt.
Citera
2015-02-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kanske skulle man ha delat upp WoT i två delar,

19XX - 1945, 1945 - 20XX?

Därtill skulle banorna också vara tidsenliga - kanske beroende på konflikter etc.

En sak jag stör mig på är att ha ww2 uniform crew i en leo.... angående historiskt korrekt.
Ser inte anledningen. Handlar ju i så fall bara om att göra alla nöjda. Vilket är omöjligt ändå.
Nu va ju beskrivning för spelet; vagnar från WW2 tiden plus minus några år. Varför börja slunga in moderna fordon för? Finns ju andra spel för det. Vad blir det sen? raketer? APC, Hjulgående fordon?

Förhoppningsvis kommer armored warfare komplettera den biten. Ju bredare man gör ett spel blir det större risk är det att man floppar.
Citera
2015-02-04, 11:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Till min fråga, vafan ska man koncentrera sig på?
Funderar på en heavy linje som man inte blir lack på..
Den amerikanska heavylinjen funkar alltid. Från M6 med bästa kanonen och framåt är det mer eller mindre bara skoj. Annars är IS-7 linjen helt ok också.

Jag gillade franska heavylinjen skarpt men eftersom du inte är så förtjust i AMX13 90 kanske det inte är något för dig?
Citera
2015-02-04, 13:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Den amerikanska heavylinjen funkar alltid. Från M6 med bästa kanonen och framåt är det mer eller mindre bara skoj. Annars är IS-7 linjen helt ok också.

Jag gillade franska heavylinjen skarpt men eftersom du inte är så förtjust i AMX13 90 kanske det inte är något för dig?

Alla som ogillar 13 90 är diskvalificerade för vidare diskussion! Det är fanimig den bästa vagnen som finns för sin tier. Jag formligen älskar den! Sen älskar jag även Cromwell, men avskyr Comet. Att det kan vara sådan skillnad på 2 vagnar som det bara skiljer 1 tier mellan? Jag har 64% wr tror jag i Cromwell medans jag ligger på typ 42% med Comet och jag spyr fan varje gång jag kör den.
Citera
2015-02-04, 14:18
Medlem
Köpte tillbaka 13 90 häromdagen för att börja grinda mot 30B, och den är inte alls lika bra som jag minns den. Jag älskar min Batchat, så jag vet inte vad det är som inte klickar.

Citera
2015-02-04, 16:30
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag har 64% wr tror jag i Cromwell medans jag ligger på typ 42% med Comet och jag spyr fan varje gång jag kör den.

Helt olika tanks, försöker du spela Comet på samma sätt som Cromwell så kommer det inte funka alls. Comet är en "ridge line warrior" det vill säga du måste använda dess fantastisda gun depression och hyffsade tornpansar. Den är för långsam för att köra runt som ett skållat troll och flanka allting som man kan göra i Cromwell.
Citera
2015-02-04, 17:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Den är för långsam för att köra runt som ett skållat troll och flanka allting som man kan göra i Cromwell.
Körde cromwell igår och kändes som....den hade nerfats eller nånting, svag acceleration och dålig hastighet.

Citat:
Alla som ogillar 13 90 är diskvalificerade för vidare diskussion!
Pfffft franskt skräp duger som bäst till bojsänke har exakt 4% högre wr med bulldog 160 respektive 80 matcher, gissa vilken jag föredrar (lite förvånad över hur mycket bättre bulldogs autokanon är på pappret) som mest 2826 skada med bulldog.

amx 13-90
170 pen
240 skada = 1440 per magasin
6.47 rof
0.38 dispersion
3s aim time
dpm 1552

Bulldog med autogun
175 pen
150 skada = 1500 per magasin
12 rof
0.4 dispersion
2.1s aim time
dpm 2571
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-02-04 kl. 17:12.
Citera
2015-02-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Är på T29 och den är bra rolig, men jag känner inget sug efter att spela den iöht.
IS-3 är väl ok, men har oftast ruggit dåliga matcher då BL-9an tenderar att inte träffa alls. Förutom när man kör i full fart och snapshottar någon 300+ m bort.

Jag verkar vara en av de få som gillar AMX M4 45 mer än AMX 50 100.

Citat:
Alla som ogillar 13 90 är diskvalificerade för vidare diskussion! Det är fanimig den bästa vagnen som finns för sin tier. Jag formligen älskar den! Sen älskar jag även Cromwell, men avskyr Comet. Att det kan vara sådan skillnad på 2 vagnar som det bara skiljer 1 tier mellan? Jag har 64% wr tror jag i Cromwell medans jag ligger på typ 42% med Comet och jag spyr fan varje gång jag kör den.
Bästa vagnen tier för tier? Tycker RU251 är mycket vassare än 1390 just nu, om vi bara pratar LTs dvs.
Sen måste man hålla med om att Cometen kan dra åt helvete efter man lekt med Cromwell

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Körde cromwell igår och kändes som....den hade nerfats eller nånting, svag acceleration och dålig hastighet.

Pfffft franskt skräp duger som bäst till bojsänke har exakt 4% högre wr med bulldog 160 respektive 80 matcher, gissa vilken jag föredrar (lite förvånad över hur mycket bättre bulldogs autokanon är på pappret) som mest 2826 skada med bulldog.

Där sa du något!
Citera
2015-02-04, 23:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Är på T29 och den är bra rolig, men jag känner inget sug efter att spela den iöht.
T29 är inte en dålig vagn och lågtier nog för att inte kosta skjortan så varför inte stanna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in