Har haft några ruggit täta och spännande matcher idag. De har varit av typen att man inte bryr sig om slutresultatet, bara man tar sig levande därifrån.
Den mest minnesvärda är en match på Mines kartan, då min ammo tog slut mitt under en tät drabbning mot två tier 5 heavytanks.
När matchen börjar så förflyttar jag min Hetzer från basen till K5 (se kartan)
Det tar en stund för scoutvagnarna att hitta några fiender, efter en stund så dyker de upp en efter en på kartan, och jag väljer ut ett offer (en medium) Det tar en stund innan jag får läge att dra iväg ett skott. Helvete... Jag gjorde inte tillräckligt med skada, så jag är tvungen att skjuta en gång till. Läget dyker upp nästan omgående, och fiende tanken är ett minne blott.
Tittar upp och ser hur någon spammar att de behöver hjälp, kikar på kartan och ser att det är våran kvarvarande arty, och beger mig i riktning mot J7. Artyn har gömt sig bakom huset, närmst basen (G8) med en heavy på varje sida kommande mot sig.
Jag placerar Hetzern så att jag står hyffsat skyddad bakom stenbumlingen (J7) Motståndaren på högersidan kikar fram tillräckligt mycket för att jag skall kunna få iväg ett skott som skadar, men inte mer. Här får artyspelaren tuppjuck och kör fram så mycket att han blir raderad. (Troligen så försökte spelaren få skottläge, utan att sikta)
Medans detta händer så kikar heavyn på vänstersidan fram och jag lyckas få iväg ett skott medan jag backar undan för att komma i säkerhet. Skottet missar...
Under tiden så har spelaren på högersidan fått stake nog att kika fram bakom husväggen.
Jag tar sikte mot tanken på högersidan och skjuter, skottet immobiliserar bara..
På vänstra sidan så har tanken börjat röra sig mot mig så jag lägger fokus på honom.
två av skotten jag skjuter, studsar och det tredje gör skada men inte tillräckligt.
Slänger ett öga mot högra sidan av huset, men ingen tank syns till där.
Ett skott som studsar mot min tank får mig att åter rikta uppmärksamheten mot tanken som rör sig mot mig.
Han har lyckats komma fram till den lilla backen vid stenbumlingen där jag står, och har placerat sig så att det är peekaboom som gäller. Jag börjar nu be om support, men ser att det är bara jag och en medium kvar av de gröna medans lede fi bara har heavyn kvar.
Vi kör några rundor Peekaboom, enda tills jag ser att min tank inte laddar något mer skott.
Jag börjar svära så det osar och förbannar spelet för diverse buggar och annat skit medans jag backar undan. Slänger en snabb blick mot kartan och ser att min medspelare närmar sig.
Fortsätter att backa och ser att ammon är slut, helvete...
Backar emot något som gör att det tar tvärstopp. lede fi kommer i skottläge, och jag hinner precis börja be min sista bön när jag ser hur motståndaren försvinner i en stor eldboll.
Tydligen så har både jag och lede fi varit så fokuserade på våran strid att ingen av oss har märkt att min medspelare har lyckats smyga upp bakom honom, och sätta de vinnande skotten.
Efter en sådan drabbning så känns det jävligt skönt att komma levande ur striden.
Kartan:
http://www.worldoftanksguide.com/maps-new/map-mines.jpg