2015-02-01, 22:01
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
det säger att jag kan alla kartorna, på samma sätt som som jag vet att obj 261 inte kan skjuta här eller där om han står där eller om fv304 står där så kan jag inte stå säker där och där, men där e lugnt
samma sak med waffene100(för mig), nu vet jag inte om du har den, men samma med arty, spelar man dom så vet man var dom som oftast står

en sköt på mig igår, alla 10 bulor studsade(apcr), iofs så körde jag maus och han var dum nog att försöka penna mig när jag sidescrapa

jag är 100ggr mer rädd för batchat eller 50b som kan komma från var som helst än jag är för en förutsägbara waffen e100

ang mina skills, jag spelar(just nu) 106 tanks och bryr mig inte ett skit om stats, men ligger på 2k wn8

Tror nog det beror på hur man spelar om man hamnar i skottlinjen för WTE/artys osv.

Kör du väldigt aggressivt och fartfyllt (mycket mediums dvs) lär du få både td's och artys efter dig oavsett bana. Medan om man spelar mer tillbakadraget, mer td's och artys, samt ofta sitter i arty-säker position, lär det knappast vara dig de siktar på i första hand, utan det blir spelare som mig som tar smällarna. Och ja, de gör ont när du får 2k+ i nyllet med det intra reload clippet, sen spelar det ingen roll om tornet är gjort av papper, du vill inte stå i skottlinjen och ta emot det ändå för att göra ca 400 skada.

Sedan spelar dina stats roll också, sen jag slog över till grönt på XVM får jag en helvettes massa mer artys efter mig, även om de skulle kunna slå ut en toptier T30 och få ett rejält övertag i matchen, siktar de på min tier 6 lätta vagn istället som.
Citera
2015-02-01, 23:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
mmm alltid kul när n00bs kallar en noob :P
Det va inte bara noobs, det va +52% också som gnällde, blev ett djävla gnällande när jag stack efter E-75 som hade 700 hälsa medans jag hade full hälsa kvar, menar så djävla svårt är det inte att slå ut en e75 med cent 7/1 för den har en bra kanon, sluta med att jag skrev i chatten att håller dom inte käft kommer jag dö med vilje och då tystna det.

Efter matchen fick jag en inbjudan till klan, en som hade blivit riktigt imponerad, hade bla använt minikartan till det yttersta, jag och 13-90 slogs mot några vagnar ihop, teamspelande rentav, utan att tänka hade vi ett otroligt samspel och när han ladda om åkte jag fram och mota bort fienden för han inte skulle dö.
Mitt i fighten ser vi en scout och vi båda vänder om, kör lite bakåt och söderut, slår ut scouten slänger en blick på minikartan och ser en jagdpanther långt långt bort, vet att fienden är bakom mig men 13-90 har börjat åka tillbaka så jag drar iväg ett skott mot jagdpanther och slår ut den, vänder mig och poff slår ut en fiende till som 13-90 mjukat upp.
Tyvärr extremt sällan jag ser så bra samarbete, bara det att 13-90 inte rusade ut utan körde peekaboom gjorde stor skillnad för jag fick chansen att köra peekaboom utan att exponera hela chassi´t och sätta 3 skott i tiger1 som antingen studsade tornet eller träffade marken.

Citat:
är inte sista uppdraget på td 50 eller 60% av all skada ?
Hetzer och tier4 match skulle jag kunna sätta det på.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Fan vet vad man ska ersätta WTE med dock, finns ju inte så många andra tyska td's att välja mellan.
Sturmtiger har varit uppe.

Citat:
Kanonenjagdpanzer finns ju på riktigt, men känns inte som en tier X td, snabb, låg profil, men med en 90 mm kanon. Kunde även monterades på en 105 mm kanon enligt wikipedia. Tackar iofs inte nej till en tier X E-25.
Max 50mm pansar, perfekt mål för spg.

Citat:
Tror nog det beror på hur man spelar om man hamnar i skottlinjen för WTE/artys osv.
Kombination av flera faktorer skulle jag säga, vad för vagn, var man är, hur man kör etcetera, med tanke på kanonen är det inte långsökt att tro att wte spelare primärt söker vagnar dom kan sätta flera skott i än nån vagn dom kan sätta 1 skott i och sen bli upptäckt.
Gör det ibland med amx 50 120, bättre släppa nån liten scout och förbli gömd så man kan sätta 3-4 skott i en T30.

Citat:
sen spelar det ingen roll om tornet är gjort av papper, du vill inte stå i skottlinjen och ta emot det ändå för att göra ca 400 skada.
Det hjälper bara om laget går ihop och fokuserar eldgivningen, som ensam är man körd.

Citat:
Sedan spelar dina stats roll också, sen jag slog över till grönt på XVM får jag en helvettes massa mer artys efter mig, även om de skulle kunna slå ut en toptier T30 och få ett rejält övertag i matchen, siktar de på min tier 6 lätta vagn istället som.
Det gör jag i viss mån också, har många gånger sett småvagnar göra väldigt mycket skada så får jag chansen tar jag den men jag får inte tunnelseende av det och försöker aktivt att söka efter fiender jag har bäst chans att skada.
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-02-01 kl. 23:23.
Citera
2015-02-02, 08:47
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Orsaka minst 4000 i skada är det visst. Men du behöver inte köra i pluton.

nä det var mer än vad jag läste

- TD: deal 10000+ damage (secondary: destroy 5+ enemy tanks)
Citera
2015-02-02, 08:53
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hetzer och tier4 match skulle jag kunna sätta det på.

men får ej ha tier 4 sen, när du klarat första så är det från tier 5 som gäller och antar att det är från tier 6 efter den och tier 7 på sista ?

hittade resterande uppdrag för obj 260

- LT: deal 8000 spotting damage (secondary: get 5 spotting kills)
- HT: accumulate 20000 damage – either dealt yourself, or blocked by your armor, they add up (secondary: survive and win)
- MT: destroy 3+ enemy TD’s, that are at least one tier higher than you (secondary: survive, win and deal 3k+ damage)
- Arty: be on first place in XP and damage dealt (secondary: survive)

dom tre känns jobbigast
Citera
2015-02-02, 08:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
men får ej ha tier 4 sen, när du klarat första så är det från tier 5 som gäller och antar att det är från tier 6 efter den och tier 7 på sista ?

hittade resterande uppdrag för obj 260

- LT: deal 8000 spotting damage (secondary: get 5 spotting kills)
- HT: accumulate 20000 damage – either dealt yourself, or blocked by your armor, they add up (secondary: survive and win)
- MT: destroy 3+ enemy TD’s, that are at least one tier higher than you (secondary: survive, win and deal 3k+ damage)
- Arty: be on first place in XP and damage dealt (secondary: survive)

dom tre känns jobbigast

Att vara först i xp som arty är fan inte att fika med. Det är ingen lek ens att bli top 3 i dmg samt exp med dessa vagnar. Ett sätt kan vara att köra full TD mode efter första 5 minuterna och ha lite (mycket) tur så man inte blir ihjälskjuten.
Citera
2015-02-02, 09:00
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

Kör du väldigt aggressivt och fartfyllt (mycket mediums dvs) lär du få både td's och artys efter dig oavsett bana. Medan om man spelar mer tillbakadraget, mer td's och artys, samt ofta sitter i arty-säker position, lär det knappast vara dig de siktar på i första hand, utan det blir spelare som mig som tar smällarna. Och ja, de gör ont när du får 2k+ i nyllet med det intra reload clippet, sen spelar det ingen roll om tornet är gjort av papper, du vill inte stå i skottlinjen och ta emot det ändå för att göra ca 400 skada.

det är klart, ser jag embryonic journey i motståndarlaget så kan du ge dig fan på att om jag spelar arty som jag göra allt för att slå ut det hotet först, håller du inte med ? :P
det är det jag xvm till, kan vara missvisande ibland eftersom vissa bara paddar och vissa är bra spelare

varför bytar du inte spel stil då ?
spelar du hela tiden lika dant, dvs du vill dit för där kan du ligga hull down och vara odödlig etc... så måste du kanske passera öppen mark och bli one clippad av wte100
dom är faktiskt inte med I VARJE match, bara ändra din spel stil när dom är med.

av någon anledning så brukar det inte vara blå eller lila som kommer framför mitt sikte på ett öppet fält
Citera
2015-02-02, 09:06
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Att vara först i xp som arty är fan inte att fika med. Det är ingen lek ens att bli top 3 i dmg samt exp med dessa vagnar. Ett sätt kan vara att köra full TD mode efter första 5 minuterna och ha lite (mycket) tur så man inte blir ihjälskjuten.
I tier 4 är det inga problem om man har leffe, men eftersom det är tier 5 från t28 så är knappast den godkänd
I tier 6 har man oxå väldigt goda chanser att komma i top i båda med fv304, men inte heller ok tier där

sedan i högre tiers är där för många alpha kanoner som snor ens skada

tror nog heavy blir den svåraste, inte haft 30 000+ blocked sedan dom ändrade något i spelet, känns lite som om man vill göra det enklare så får man sitta med en hel klan online samtidigt och räkna ner över ts 3, 2, 1, och så trycker alla battle samtidigt så man får så många av klanen i matchen, sedan dödar man icke klan medlemmarna och börja bounca skott på varandra :P
Citera
2015-02-02, 14:30
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Japp! WG håller på att undan för undan plocka bort varje vagn som inte är historisk, som man nu snart gör med FV4202 och brittiska tier X heavyn. Samma öde lär waffenträgers gå till möte.

Fan vet vad man ska ersätta WTE med dock, finns ju inte så många andra tyska td's att välja mellan.

Kanonenjagdpanzer finns ju på riktigt, men känns inte som en tier X td, snabb, låg profil, men med en 90 mm kanon. Kunde även monterades på en 105 mm kanon enligt wikipedia. Tackar iofs inte nej till en tier X E-25.

Förresten, ni som spelat testservern, hur är de nya premium åttorna, AMX CDC och STA2?

Men alltså det finns ju en hel del precis lika ohistoriska vagnar som funnits längre än WTE, t.e.x fv215b och dess kamrat TD - dom skall inte försvinna då? Dessutom säger dom att det som ersätter är inget du hittar med ett par klick på youtube vilket innebär att sturmtiger är uesluten då. Jag menar att alla historiska tyska vagnar är väldigt enkla att hitta med några klick på internet så den ersättare dom hittat lär vara precis lika ohistorisk som WTE i så fall.

Bättre att balansera tanken än att ta bort den tycker jag.
Citera
2015-02-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men alltså det finns ju en hel del precis lika ohistoriska vagnar som funnits längre än WTE, t.e.x fv215b och dess kamrat TD - dom skall inte försvinna då? Dessutom säger dom att det som ersätter är inget du hittar med ett par klick på youtube vilket innebär att sturmtiger är uesluten då. Jag menar att alla historiska tyska vagnar är väldigt enkla att hitta med några klick på internet så den ersättare dom hittat lär vara precis lika ohistorisk som WTE i så fall.

Bättre att balansera tanken än att ta bort den tycker jag.
Förhoppningsvis! Nu hade jag dock ingen aning om att det faktiskt var det som var orsaken till att WTE skulle ryka. Men om det nu stämmer så skulle jag tro att det blir en ganska långdragen process.
Man skall hitta ersättare, om man inte gör det måste man dra om träden på något vis och man måste sedan komma på en vettig kompensation till dom som gillar att spela fantasivagnarna. Och som faktiskt lagt ner mycket tid och pengar på att få vagnen. Jävligt osmidigt att göra en sak, sedan ångra sig... Dom borde ju tänkt till lite från början och aldrig lagt in vagnarna. Så jävla svårt kan det väl inte vara att fatta ett enkelt beslut; antingen att spelet innehåller endast historiska vagnar, Eller spelet innehåller/fylls ut WG´s fantasivagnarna. Sen håller man sig efter det.

Eller då att man som jag påpekade tidigare i a f har en tydlig gräns, Tex att det fanns en fungerande prototyp för att vagnen skall få finnas i spelet. Något man skulle tänkt på för flera år sen. Ska man ta bort allt som är ohistoriskt nu så kommer man få slita röven av sig. Svårt att se att det ens är möjligt..

EDIT: OM WTE inte ryker av historiska skäl ser jag ingen anledning för att ta bort den helt. Då borde den som du påpekat bli en icke köpbar prem vagn eller nåt åt det hållet. Enda orsaken jag kan se att man raderar en vagn helt är ju av historiska skäl. Går ju som sagt att faktiskt nerfa den och göra den till prem endast tillgänglig för dom som har den i garaget. Dock har jag missat källa på hur, varför, om och när den skall ryka?
Senast redigerad av PekkaPojkka 2015-02-02 kl. 16:35.
Citera
2015-02-02, 17:58
Medlem
Kebabsugers avatar
Grishnac, dom gjorde det för avancerat, tier 10 heavy skulle stannat på tiger 2

skulle stannat i ww2 tiden
Senast redigerad av Kebabsuger 2015-02-02 kl. 18:11.
Citera
2015-02-02, 18:13
Medlem
Citat:

Håller jag med om!
Citera
2015-02-02, 18:38
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:

Ja allt över den är ju fantasi i det trädet, Maus undantaget då som faktiskt fanns i två exemplar, men E75 och E100 var ju bara pappersprodukter med undantag för ett stackars chassi, Jpz E100 inte ens det, den är ju lika illa som WTE.

Jag har inget mot att man kör historiskt korrekt - jag har pysslat med reenactment och historia i snart 25 år - men nu gör dom ju inte den grejen utan tänjer på gränserna och då tycker jag inte att man kan ändra sig "midway" och bara på ett par punkter liksom. Framförallt inte när många redan har vagnen.
Nu kör man ju inte wwII fullt ut när det finns vagnar som E110 serien och IS7 bland annat, men kör på det då och fortsätt på det spåret.

Waffenträgers är dock inte helt inkorrekta, Krupp tillverkade flera olika modeller men dom dubblade som artillerivagnar också.

Enligt notisen från WG så skulle WTE försvinna men jag tror inte det var någon direkt anledning given, bara en kryptisk notis om att dom inte avslöjade ersättaren ännu, mer än att det inte var något man skulle hitta på nätet med ett par klick. Ännu en fantasivagn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in