2015-01-31, 14:19
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Om man saknar klan för plutonuppdragen kan man gå in i öppna kanalen Academy, där hänger alltid folk från olika klaner som ställer upp för pluton, bara sök kanal med Academy och välj den som kommer upp, lösenordet är "proacademy".

Tack för tipset !

Fixa första TD platoonuppdraget inatt (det är två). Har addat flera stycken och många andra som addat mig. Inga problem att platoona i framtiden.
Citera
2015-01-31, 17:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Ett clip med 128mm kanonen har en genomsnittsskada på 2800.
Eller 0 skada för 18st 128mm APCR

Citat:
Jag kan köpa att mobiliteten skiljer sig åt, men den är fortfarande åt helvete för mobil. Att den toppar 40km/h och egentligen inte har några problem att ta sig dit är bara löjligt. Chassit var knappast tänkt för den typens mobilitet.
Det kan jag verkligen hålla med om, hade en match för ett tag sen med en våffla a'la dragracing och jag hade svårt att hänga med i en vagn som anses skapligt mobil, kommer inte ihåg vilken jag för tillfället hade men kan varit foch eller centurion 7/1.
Tror den hade blivit mycket sämre om den haft mer verklighetstrogen mobilitet för spelare hade varit tvungna att exponera sig mer vid attacker och ha svårare att köra iväg och hitta skydd.

Citat:
Foch 155 har knappast någon armor att skryta om längre. Massvis med weakspots som gör att alla T10-vagnar kan penna den framifrån. Den var fruktansvärt OP innan nerfen med 3x850 i sin autoloader men tycker den är rätt välbalanserad nu.
Sist jag tittade på den var sidorna och arslet 3 gigantiska veka punkter, verkade bara effektiv om fienden hindrades att flankera och med 40mm pansar behövs det inte mycket till vinkel för att penetrera och 40mm kommer man lätt igenom med högexplosiva skott.

Citat:
Säger inte att jag har speciellt mycket problem med WTE100 själv även om den ibland fuckar upp min rätt aggressiva spelstil men det är ju helt uppenbart att den övriga 14 nissarna i laget låter sig påverkas till den grad att de helt tappar anfallsviljan bara för att det råkar stå en WTE100 på en flank.
Ett stort problem är att många inte vågar ta ett skott för laget, jag har många gånger både med våfflan och andra vagnar stuckit ut och tagit ett skott för att sen se fiendevagnen förlora +2000Hp på under 1.5 sekunder för lagspelarna har läst striden och tagit chansen men ännu oftare sitter dom kvar och runkar buske istället för att skjuta på en fiende som är upptagen :/

Lite lattjo dock med winter-spelen, där är dom flesta mycket aggressivare i spelstilen så där fungerar det mycket bättre att sticka ut näsan.
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-01-31 kl. 17:22.
Citera
2015-01-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Eller 0 skada för 18st 128mm APCR

Det kan jag verkligen hålla med om, hade en match för ett tag sen med en våffla a'la dragracing och jag hade svårt att hänga med i en vagn som anses skapligt mobil, kommer inte ihåg vilken jag för tillfället hade men kan varit foch eller centurion 7/1.
Tror den hade blivit mycket sämre om den haft mer verklighetstrogen mobilitet för spelare hade varit tvungna att exponera sig mer vid attacker och ha svårare att köra iväg och hitta skydd.
Ja.. Dom hade ju kunnat ta samma motor e-100 chassit hade. runt 800 HP... Det hade blivit lite mer realistiskt om inte annat. Men låter man fantasin flöda och inte ens kan hålla sig till vagnar som faktiskt hade specs på papper så blir det ju såhär. En jävla tramsvagn!
Citera
2015-01-31, 19:31
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ett clip med 128mm kanonen har en genomsnittsskada på 2800. Även om man bara sätter fyra skott och får ut 2240 så är det betydligt mer skada än vad en genomrutten spelare hade fått ut i någon annan tier 10 vagn. Lägg där till hur obalanserade kanonens soft stats är. Normalt brukar autoloaders balanseras av att de har riktigt dåliga soft stats, kolla bara BC25t eller T57 efter nerfen, lång aim time, taskig acc.

Tja, som det rapporterades på FTR är det en signifikant andel av alla WTF100 spelare som aldrig hinner avlossa ens ett clip. Den dör så fort den är spottad och den har inget camo heller så.
En WTF100 är enbart ett hot i slutet av en match när den kan trada HP eller om man är oförsiktig nog att hamna framför den.
Ärligt talat är en Jagdzilla värre att möta.

Citat:
Foch 155 har knappast någon armor att skryta om längre. Massvis med weakspots som gör att alla T10-vagnar kan penna den framifrån. Den var fruktansvärt OP innan nerfen med 3x850 i sin autoloader men tycker den är rätt välbalanserad nu.

Foch155 är död på NA-servern, ser sällan någon i tier10 längre. Och nu med nerfen på S35 CA finns det överhuvudtaget ingen orsak att spela det franska TD-trädet.
Citera
2015-01-31, 21:07
Medlem
xyklopfs avatar
AMX CDC. Ny, kommande tier 8 premium tank:

https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&v=P1ZlDFR8hIM&x-yt-ts=1422579428

Annars är jag på sista TD personal mission nu. I uppdraget innan hamna jag i en pluton med en T25/2 på uppdraget "storviltsjakt - plutonen måste stå för minst 30% av den totala skadan laget orsakar".

Vi två slog ut 6 fiender och orsakade tillsammans över 6000 skada , jag själv stod för 3664.
Fanns en pluton till i laget med tre heavies, de fick ihop ca 4000 skada totalt.
Rolig match, och man fick än fler förfrågningar om att joina diverse plutoner efteråt.

Stridsvagnsess första graden, grovkalibrig, duelist, verkanseld, bombsäker.

35006 credits, 2282 exp (x1).
Citera
2015-02-01, 05:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Aaaaw älskar en del matcher, hade ett lag med spelare som lyssnade på varann, hade gott humör och samarbetade, motståndarna körde mest individuellt och spydde galla i chatten.
Jag kunde inte hålla mig utan va så där överdjävligt trevlig och beklagade, tyckte vi skulle kramas och så där, 2 medspelare hakade på lika sockersliskigt söta guuuu va motståndarna va förbannade
Citera
2015-02-01, 11:28
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ledsen i ögat lyckades bara göra 5475 skada och slå ut 6 vagnar i närstrid och det tyckte laget va "noob" kommer aldrig ha en så bra match igen med centurion 7/1, fullständigt sänker mina stats i normala fall men den här matchen va helt sinnessjuk, visst jag va på, siktade bra men när man står 100 meter från E-75 som måste kämpa HÅRT med stora kanonen för att få in en träff som skadar, 5-6 skott studsade

Varför är rng så fruktansvärt ojämn? känns lite som jag prioriterats för att ha en bra match så jag inte blir tråkad och slutar spela O.o

mmm alltid kul när n00bs kallar en noob :P
körde leffe och prioterade den sida som hade flest fiender och minst av våra egna vagnar, 3 andra som blev utslagna på andra sidan bölade vilken noob jag var, sedan var det jag kvar och en pc 38na medans fienden hade en kv1, t1heavy, 2 arty(kommer ej ihåg vilka) och sedan hade dom någon su TD

38na spottat t1 heavy, jag missar, blir kallad noob igen, träffar sen 6 ggr i rad och slår ut t1 heavy. 38na dör av kv1, han(kv1) blev spottad när han dödade scouten, bombar han, han blir osynlig, fortsätter sikta på röven där han stod och skotten går in och efter 4-5 skott är han död med

nu kommer su upp i vår bas, han ser inte mig, jag siktar in, skjuter och missar su ser mig och jag försöker stressa han, vilket lyckas och han missar, sedan skjuter jag igen och han dör(blev kallad reload haxor)

dodgar 2 arty skott
kör ner från basen och där kommer ett arty. jag bara höftar och rng ger mig fullträff och han dör, nu är det arty vs arty
går på höger sidan, och där kommer han körande mot mig, stannar siktar in halvt och skjuter, trackar bara han , han siktar in, jag räknar sekunderna och antar han tänker skjuta och rullar fram, skottet går då över mig, denna gången siktar jag in 100% och plockar han

2400 i skada och n00ben som kallade mig noob e borta
btw han hade 45% wr och 450 wn8 om man gillar titta på sånt

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
AMX CDC. Ny, kommande tier 8 premium tank:

https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&v=P1ZlDFR8hIM&x-yt-ts=1422579428

Annars är jag på sista TD personal mission nu. I uppdraget innan hamna jag i en pluton med en T25/2 på uppdraget "storviltsjakt - plutonen måste stå för minst 30% av den totala skadan laget orsakar".

Vi två slog ut 6 fiender och orsakade tillsammans över 6000 skada , jag själv stod för 3664.
Fanns en pluton till i laget med tre heavies, de fick ihop ca 4000 skada totalt.
Rolig match, och man fick än fler förfrågningar om att joina diverse plutoner efteråt.

Stridsvagnsess första graden, grovkalibrig, duelist, verkanseld, bombsäker.

35006 credits, 2282 exp (x1).

är inte sista uppdraget på td 50 eller 60% av all skada ?
ioifs så kommer jag inte gå efter obj260, inte testat stuggen än, men blir snart klar med t28(hoppas jag)
Senast redigerad av Kebabsuger 2015-02-01 kl. 11:31. Anledning: dyxlexi
Citera
2015-02-01, 11:43
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

Att du aldrig har dött av den säger väl ingenting? As far as we know kan du vara en buskcampande tomat med 400wn8 som inte ens lämnar basen. Det kan ju knappast vara en speciellt radikal åsikt att den förstör sättet som spelet spelas på? Säger inte att jag har speciellt mycket problem med WTE100 själv även om den ibland fuckar upp min rätt aggressiva spelstil men det är ju helt uppenbart att den övriga 14 nissarna i laget låter sig påverkas till den grad att de helt tappar anfallsviljan bara för att det råkar stå en WTE100 på en flank.
det säger att jag kan alla kartorna, på samma sätt som som jag vet att obj 261 inte kan skjuta här eller där om han står där eller om fv304 står där så kan jag inte stå säker där och där, men där e lugnt
samma sak med waffene100(för mig), nu vet jag inte om du har den, men samma med arty, spelar man dom så vet man var dom som oftast står

en sköt på mig igår, alla 10 bulor studsade(apcr), iofs så körde jag maus och han var dum nog att försöka penna mig när jag sidescrapa

jag är 100ggr mer rädd för batchat eller 50b som kan komma från var som helst än jag är för en förutsägbara waffen e100

ang mina skills, jag spelar(just nu) 106 tanks och bryr mig inte ett skit om stats, men ligger på 2k wn8
Citera
2015-02-01, 13:32
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
är inte sista uppdraget på td 50 eller 60% av all skada ?
ioifs så kommer jag inte gå efter obj260, inte testat stuggen än, men blir snart klar med t28(hoppas jag)

Orsaka minst 4000 i skada är det visst. Men du behöver inte köra i pluton.
Citera
2015-02-01, 13:39
Medlem
Fett kul! Nyss börjat
Citera
2015-02-01, 13:53
Moderator
Amirons avatar
Vad i h-e tänker WG med? är det inte meningen att speciella tanks skall vara just det? Hade väl inte sagt speciellt mycket om de bara hade haft erbjudandet över en helg, men en hel j-a månad?

http://worldoftanksxbox360edition.com/en/news/specials/feb-month-long-shop/
Citera
2015-02-01, 21:47
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Skall WTE bort alltså? Men bort som i att den inte går att köpas eller bort som att dom som redan har den blir av med den?

Var finns den infon förresten?

Japp! WG håller på att undan för undan plocka bort varje vagn som inte är historisk, som man nu snart gör med FV4202 och brittiska tier X heavyn. Samma öde lär waffenträgers gå till möte.

Fan vet vad man ska ersätta WTE med dock, finns ju inte så många andra tyska td's att välja mellan.

Kanonenjagdpanzer finns ju på riktigt, men känns inte som en tier X td, snabb, låg profil, men med en 90 mm kanon. Kunde även monterades på en 105 mm kanon enligt wikipedia. Tackar iofs inte nej till en tier X E-25.

Förresten, ni som spelat testservern, hur är de nya premium åttorna, AMX CDC och STA2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in