2014-10-16, 11:46
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är ingen som har fått en TOG genom det uppdraget än. Det tidigaste man kan bli klar med det uppdraget är den 23:e.
Wut!? Var det inte 15 dagar med 5 x topp 10 för en TOG? (Har inte jobbat på att få den och har inte satt mig in i förutsättningarna. Tyckte dock att det stod 15 x (5 topp 10 per dag) på något battle result häromdagen?). Då borde väl de första TOG-arna kunnat rullat ut igår redan alt. senast idag (dvs fr.o.m. den 15:e?)
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-10-16 kl. 12:02.
Citera
2014-10-16, 12:03
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Wut!? Var det inte 15 dagar med 5 x topp 10 för en TOG? (Har inte jobbat på att få den och har inte satt mig in i förutsättningarna. Tyckte dock att det stod 15 x (5 topp 10 på per dag) på något battle result häromdagen?)

Jo det är korrekt, den 16:e är första dagen som man kan få sin TOG alltså..

OM man nu inte hamnar i sådana svackor som i förrgår......2 timmars spelade för att klara dagens togtober.
Dels så förlorade vi i princip alla matcher, oavsett om man gjorde 4k skada med sin lilla borsig - eller så utvecklade dom sig som följer:

Rullar ut med T57.......hittar ett trevligt hörn.
Peekar ut - PANG!! tracked.
Repair, rullar tillbaka.
Åker runt för att flanka
Det gjorde motståndaren också...
PANG - Turret jammed.
KUKEN!!!!
Tillbaka, motståndarens polare dyker upp.
PANG, tracked.
Men för i H.....
Den första killen dammar ut bakom och börjar arbetet från röven.
Turret nästan reparerat nu....
KABADOOM!!!!
E100 råkade åka förbi och se spektaklet.

Eller....

Rullar ut med Borsig, visslar lite...
Möter en chaffe på kamikazekurs.
Smått överraskad, släpper korvmackan och torkar av händerna medans tornet försöker hänga med galenpannan....
Lyckas få in fanskapet i siktcirkeln.
Kabadoom, godnatt chaffe.
KABADOOMBABAAANG!!!!
Amoracked, G.W Tiger.
Godnatt.

Dessa två scenarion upprepade sig med viss variation på i princip alla matcher som faktiskt lyckades vinnas.
Citera
2014-10-16, 12:27
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Wut!? Var det inte 15 dagar med 5 x topp 10 för en TOG? (Har inte jobbat på att få den och har inte satt mig in i förutsättningarna. Tyckte dock att det stod 15 x (5 topp 10 per dag) på något battle result häromdagen?). Då borde väl de första TOG-arna kunnat rullat ut igår redan alt. senast idag (dvs fr.o.m. den 15:e?)

Togtober började den åttonde, men jag räknade fel på en dag. Den 22:a är första dagen man kan få en TOG.
Citera
2014-10-16, 13:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
OM man nu inte hamnar i sådana svackor som i förrgår......2 timmars spelade för att klara dagens togtober.
Dels så förlorade vi i princip alla matcher, oavsett om man gjorde 4k skada med sin lilla borsig - eller så utvecklade dom sig som följer:

Peekar ut - PANG!! tracked.
Repair, rullar tillbaka.
Åker runt för att flanka
Det gjorde motståndaren också...
PANG - Turret jammed.
KUKEN!!!!
Tillbaka, motståndarens polare dyker upp.
PANG, tracked.
Men för i H.....
Den första killen dammar ut bakom och börjar arbetet från röven.
Turret nästan reparerat nu....
KABADOOM!!!!
E100 råkade åka förbi och se spektaklet.

Eller....

Smått överraskad, släpper korvmackan och torkar av händerna medans tornet försöker hänga med galenpannan....
KABADOOMBABAAANG!!!!
Amoracked, G.W Tiger.
Godnatt.

Dessa två scenarion upprepade sig med viss variation på i princip alla matcher som faktiskt lyckades vinnas.

Såna där matcher har jag haft löjligt många nu de senaste dagarna.
Match 1 i E5:
Rullar ut, peakar och ser en E75 och en T-57 Heavy komma rullandes. Som den bouncande heavy man är lyckas man döda av båda utan några som helst problem. Krossar allt motstånd, får 4 kills och 6k+ i skada medans resten av klapphattarna i laget har kört kamikaze delux och dött som flugor i en fladdermusinvasion!

Match 2 i E5
Rullar ut, peekar lite lätt runt ett hörn.. BOOOOOOM, trackad av en WTF, tänker "helvetes jävlar, måste laga innan han drar resterande skott på mig!"
Lagar bandet, backar för att gå en annan väg där jag kanske kan göra mer nytta och peakar fram, BOOM, ammorackad.. Kan inte laga.. FITTHORA! Blir flankad och står helt utan hjälp, lyckas med bedriften att skjuta lowrolls också så dör efter att ha fått iväg 1300 dmg. Tror ni inte laghelvetet lyckas vinna matchen bara för det.
Citera
2014-10-16, 14:07
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Togtober började den åttonde, men jag räknade fel på en dag. Den 22:a är första dagen man kan få en TOG.
Ok. Nu blir jag helt förvirrad? Måste kolla igen. Tyckte jag hade 11-12 inteckningar redan? (Man tar ju en varje dag man spelar utan att ens anstränga sig, måste vara lättaste uppdraget någonsin. Men man kan ju inte ha fler än 7 inteckningar om det startade den 8:e?).

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac

PANG - Turret jammed.
KUKEN!!!!
PANG, tracked.
KABADOOM!!!!

Eller....

KABADOOMBABAAANG!!!!
Amoracked, G.W Tiger.
Godnatt.

Ha ha! Vissa dagar alltså...
Citera
2014-10-16, 20:13
Medlem
xyklopfs avatar
Nya kartan "Stalingrad":
https://www.youtube.com/watch?v=D7mcG3SW9zY
Citera
2014-10-17, 02:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Modden jag använt för carousel tanks är avslutad och nedstängd för funktionen finns inbyggd i spelet numera men hur slår man på den?
Citera
2014-10-17, 10:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Modden jag använt för carousel tanks är avslutad och nedstängd för funktionen finns inbyggd i spelet numera men hur slår man på den?

Va? Finns det i spelet nu? Jag har kvar carousel
Citera
2014-10-17, 15:59
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Nya kartan "Stalingrad":
https://www.youtube.com/watch?v=D7mcG3SW9zY
Skall inte vara lika entusiastisk som inför Kharkov (som fortfarande är den bana som ser bäst ut men som inte bjuder på några direkt underhållande strider) men visst tusan ser den riktigt intressant ut.
Citera
2014-10-17, 19:37
Medlem
Ace Venturas avatar
Äntligen fixar dom till 7vs7 (nästa uppdatering).

Alla strider blir assault, det kommer att finnas två baser där man får cappa en eller båda + att tier I skräpet åker väck. Nytt blir istället:

Two Permitted Tank Line-ups

Five Tier VIII tanks and two Tier VII tanks.
or Six Tier VIII tanks and one Tier VI tank.

Kan bli kanon!

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/team-battle-changes/
Citera
2014-10-17, 22:21
Medlem
Skelets avatar
Jaha statsb*garna gnäller igen. Faen spela spelet eller inte och håll käft. Lirat sedan beta så kom inte och gnäll statsgays.
Citera
2014-10-17, 22:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Mm hade verkligen kul igår, tier5 match med 7 tomater i ena laget, 8 tomater i andra laget och samtliga under 46% wr O.o annars var det mest denna typen av matcher, varför lägger wg aldrig in spelarskicklighet i matchmaking?

http://i60.tinypic.com/syxmox.jpg
http://i59.tinypic.com/who9y0.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in