Citat:
Ursprungligen postat av
Grishnac
Den är inte extremare än E100 eller många andra vagnar som bara fanns på ett projektstadium, nu finns vagnarna och spelet är inte särskilt historiskt varken i skadehantering eller vilka vagnar som är inkluderade och då tycker jag att det är fel att bara plocka bort en vagn för att plötsligt ändrat sig och inte vill ha kvar den. Bättre då att balansera den och kanske ta bort den från trädet men låta dom som redan har den fortsätta med den - som man gjort med andra vagnar.
Om WTE är fantasi så är det än mer fantasi att en Is3 kan köra vidare efter en direktträff av en jagdtiger, är inte det sci-fi?
Som sagt, hade jag fått välja hade det bara funnits riktiga vagnar som existerade i serieproduktion. på sin höjd prototyper.
Och där är det en skillnad ja... E-100 fanns det faktiskt en ritning på. Det fanns ett prototyp chassie. WT fanns det ingen plan på ens. Det är HELT ihopkokat av wargaming. Ingen ritning ingenting.
Jag förstår vad du menar med dina exempel men jag håller inte med. Det är som sagt ett arkardspel, det är ingen simulator. Men som jag redan sagt så betyder inte det att bara för att gameplay är mer åt arcard hållet än simulator; att man man inte kan få ha realistiska vagnsmodeller. Hela tanken med spelet är ju ett MMO med vagnar från och runt WW2. Så jo, Det är mer SCI-FI att ha med fantasivagnar än ett system där vagnar har hitpoints. Spelmekaniken och speltypen behöver knappast vara realistisk för att det ska vara kul för en entusiast. I din värld så kan man alltså slänga in lasergevär och teleporteringsmanicker i en WW2 eller Vietnam FPS bara för att dom spelen (oftast) saknar realism i form av kulbanor, osv osv...Eller? Eller varför inte lasergevär i CS? X-Wing i Wowp och warthunder?
För många är det visuella och modellerna viktigt. Jag gillar inte SCI-FI spel med hittepå grejer, bara för det betyder inte det att allt jag spelar är simulatorer som steelbeasts. Även om det nu är jävligt kul... WOT är vad det är... Men jag förväntade mig inte att det skulle innehålla så mycket låssasgrejer... Kan leva med prototyper men allt utöver det, dvs bara ritningar tycker jag är fel. Men i WT fallet snackar vi en ren och skär WG fantasi. Vagnsjäveln har inte ens blivit påtänkt av tyskarna, någonsin: Den fanns inte ens som en jävla skiss. Den är helt på låssas. Där blir det SCI-Fi i min bok... Ungefär som att jämföra MOH 1-2 med Wolfenstein. Ena är ett orealistiskt (men bra) WW2 krigspel med realistiska modeller, vapen osv... Mot ett spel i samma tema fast med SCI-FI innehåll. Ser du verkligen inte skillnaden?
Och ja, Det kan tyckas vara fel att ta bort något folk slitit röven av sig att skaffa... Men nu tror jag inte WT ryker pga av detta i vilket fall. Då det finns många fler såna vagnar precis som du säger. Det här är ju bara en önskan av mig, men jag är fullt medveten om att det inte kommer att hända. Menar bara varför JAG tycker det är bra att vagnen ryker.. Även om det finns fler vagnar av denna typ "pappersvagnar" GW e100 tex så är som sagt WTE värst (enligt mig, igen) då den är i hopkokad av wargaming. GW100 (för att nämna ett exempel) var ju i a f påtänkt. E-100 lika så, det fanns ju ett chassie.
Ursäkta lång post men det jag menar är att det extrema i detta fall är att speltillverkaren själv hittat på hela konceptet. Till skillnad från dom andra hittepå vagnarna. Som oftast fanns på ritning iaf... Hade som sagt gärna skippat dom också. Men nu blir det inte så.
Tycker det är skit för er som skaffat den. Och jag hoppas kompensationen blir mer än bra! Allt annat är fel... Nu vet inte jag hur du spelar men jag grindar sällan ett helt träd. Går åt en hel del guld, så man har ju förlorat riktiga pengar på en vagn man inte får behålla. Kompensationen ska ju motsvara minst 500-1000 kr iaf (om den ryker helt ur spelet), tyvärr lär ju inte det hända dock.
Hade säkert blivit mer än irriterad också...