2015-04-18, 12:37
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooberman
Upptäckte en bug i dag - Jag har en besättning för en Tier 10 tank i min barrack för en tank/träd, jag aldrig varit i... Eller är det någon "give away"?

Besättningarna från julkartan (8-bit) blev omtränade till LTTB, E5 och Foch 155 när den kartan togs bort, om jag minns rätt.
Citera
2015-04-18, 13:43
Moderator
Amirons avatar
Varför har WG denna förkärlek för Urban maps? (Himmelsdorf mfl)

Nu vet jag att WoT inte siktar på att vara en simulator och historiskt sett så är pansarvagnar inte designade för att strida i tätbebyggda området.
de senast tillagda kartorna, innehåller en stadsdel, som alla inkompetenta idioter givetvis sticker till i ett långt lemmeltåg bara för att bli raderade inom två minuter.

Dessa stadskärnor har inget strategiskt värde, i de flesta fall (Lakeville är väl ett av undantagen)
Citera
2015-04-18, 15:58
Medlem
xyklopfs avatar
10 matcher idag - 10 förluster.

Spelar ingen roll vilken tier man spelar, så står halva laget stilla tills de vet vart det åker mest spelare. DÅ först rör de på sig och åker i lemmingtåg och lämnar halva kartan obevakad.
Ingen lyssnar på en i chatten förstås och man förlorar. Är så trött på det här nu. Det brukade vara ett kul spel det här, men sista tiden har det spårat ut fullständigt.

Enda hoppet står till att WG separerar spelet i en öst- och väst server, så man slipper dessa öststatsidioter som inte kan spela för fem öre. Men det lär ju inte hända tyvärr....

Hur gick det med warpack modden förresten? Blev den bannad även på EU servrarna eller? Mycket reklam för den i chatten under matcherna. Anser att den är rent fusk om ni undrar.
Citera
2015-04-18, 15:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Dessa stadskärnor har inget strategiskt värde, i de flesta fall (Lakeville är väl ett av undantagen)
Lakeville är en udda karta överlag, 2 TD kan hålla dalen mot 4-5 HT/TD med lite bra samarbete, mitten kan knappt användas för den beskjuts från staden.
Citera
2015-04-18, 17:49
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:

Nu vet jag att WoT inte siktar på att vara en simulator och historiskt sett så är pansarvagnar inte designade för att strida i tätbebyggda området.
de senast tillagda kartorna, innehåller en stadsdel, som alla inkompetenta idioter givetvis sticker till i ett långt lemmeltåg bara för att bli raderade inom två minuter.

Vad menar du då? Dom två senaste kartorna charkov och stalingrad är ju rena stadskartor...
Citera
2015-04-18, 18:33
Medlem
franges avatar
Citat:

Håller med om det, vet fan inget värre än att tvingas spela med arty på Himmelsdorf, Charkov, Stalingrad mfl... I synnerhet inte när man sitter på ett långsamt, klumpigt arty som det tar år och dar att sikta med och ännu längre att ladda om, så oavsett hur man står så är man totalt jävla rökt om någon ensam fiende lyckas slinka igenom ens egna front och upptäcker en där man står och trycker...

Abbey är rätt jävla vidrig att spela arty på med, visserligen ändå inte fullt lika illa som övriga stadskartor, men ändå...
Citera
2015-04-18, 20:08
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Vad menar du då? Dom två senaste kartorna charkov och stalingrad är ju rena stadskartor...

Jag kör Xbox varianten, så vi har inte direkt samma kartor som PC varianten av spelet.
De senaste kartorna som lades till var de sk WAR kartorna vilket är en omarbetad variant av Ensk, Siegfried line, Airfield och någon mer.
Dessutom så envisas de med att vägra plocka bort Port på xbox, för den är ju sååå balanserad.
Citera
2015-04-19, 08:12
Medlem
Citat:

För ryska vagnar i spelet har kanoner med hög pen,snabb reload men dålig accuracy så urban maps passar perfekt där du kan kuta runt med ryska hög mobility och skjuta de långsamma icke-ryska vagnar utan behöva sikta långt.

Kolla upp "WoT russian bias" på google.
Citera
2015-04-23, 09:24
Medlem
Känns som om det går allt längre tid mellan inläggen här. Börjar intresset för wot ebba ut ?
Citera
2015-04-23, 11:05
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bistec893
Känns som om det går allt längre tid mellan inläggen här. Börjar intresset för wot ebba ut ?

Med tanke på spelarbasen, och WGs strategi om att det är "casual" players som gäller så är det nog så.

personligen så startar jag spelet kanske 2ggr i veckan för att köra platoon med några bekanta.
Citera
2015-04-23, 12:12
Medlem
libbens avatar
Har typ inte spelat på månader, intresset dog helt.

Bara för trådens skull ska jag logga in och se om min våffel100 e kvar....
Citera
2015-04-23, 12:29
Moderator
Amirons avatar
Den är nog kvar, dränkt i en massa sylt och grädde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in