Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ja det kan man lugnt säga, inget sug alls efter h eller andra droger, behöver dock benso dagligen för ångesten, tar etizolam vid behov men tänker nog byta till diazepam pga halveringstiden.
Jag som "bara" snortade h kände hela tiden ett sug att börja ta det dagligen pga mitt mående, vill inte ens tänka på suget om man tar det IV.
Nu är jag en erfarenhet rikare i alla fall.
Jag som "bara" snortade h kände hela tiden ett sug att börja ta det dagligen pga mitt mående, vill inte ens tänka på suget om man tar det IV.
Nu är jag en erfarenhet rikare i alla fall.
Jag försökte pressa ner min subutexkonsumtion och kunde inte hålla den nya nivån, så allt föll samman Ja, inte ALLT. Det är det som är grejen med sub. Jag kunde inte hålla 1/8 tablett. Det var omöjligt, så jag mådde så dåligt att jag skalade på en helt nya b8'a, och vips så hade jag tagit den och hade ett jättefint rus istället och jag var faktiskt riktigt påverkad. Men när jag skulle lägga mig så fick jag sån ångest över misslyckandet så jag var tvungen att snabba trappa ner till 1/4, och sen 1/8 igen.
Vill bara säga det att man kan få "återfall" på subutex, och är man smart så håller sig till subutex, för när man kommer ner på låga nivåer så ger en b8'a ett ordentligt rus!
Det sämsta man kan göra, och det kan vara livsavgörande, är att ta ett återfall i h.
Men nu är jag right on the track igen, på 1/8 och ska skriva in mig på kurser till universitet igen! (påbyggnad som förhoppningsvis kan leda till jobb)
Så alla ni som håller på med heroin, försök själva att styra in missbruket på bara subutex. Det är mitt råd. Men det visste ni innan. Inget är kört! Jag/vi kan faktiskt komma igen!
Jag vet en kille som var fast i djupt missbruk, och snart tar han en avancerad examen. Han är min förebild. SUBUTEX ÄR VÄGEN UR HEROIN och BLANDMISSBRUK. En väg iaf.
F ö så har jag lagt ner mina planer på att tillåta mig ta återfall varje kalendermånad. Jag kan inte förklara varför jag plötsligt har skiftat i åsikt här. Om en stund åker jag väg till studentcentrum och skriver in mig.