2012-10-09, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ja det kan man lugnt säga, inget sug alls efter h eller andra droger, behöver dock benso dagligen för ångesten, tar etizolam vid behov men tänker nog byta till diazepam pga halveringstiden.

Jag som "bara" snortade h kände hela tiden ett sug att börja ta det dagligen pga mitt mående, vill inte ens tänka på suget om man tar det IV.

Nu är jag en erfarenhet rikare i alla fall.

Jag försökte pressa ner min subutexkonsumtion och kunde inte hålla den nya nivån, så allt föll samman Ja, inte ALLT. Det är det som är grejen med sub. Jag kunde inte hålla 1/8 tablett. Det var omöjligt, så jag mådde så dåligt att jag skalade på en helt nya b8'a, och vips så hade jag tagit den och hade ett jättefint rus istället och jag var faktiskt riktigt påverkad. Men när jag skulle lägga mig så fick jag sån ångest över misslyckandet så jag var tvungen att snabba trappa ner till 1/4, och sen 1/8 igen.
Vill bara säga det att man kan få "återfall" på subutex, och är man smart så håller sig till subutex, för när man kommer ner på låga nivåer så ger en b8'a ett ordentligt rus!
Det sämsta man kan göra, och det kan vara livsavgörande, är att ta ett återfall i h.
Men nu är jag right on the track igen, på 1/8 och ska skriva in mig på kurser till universitet igen! (påbyggnad som förhoppningsvis kan leda till jobb)

Så alla ni som håller på med heroin, försök själva att styra in missbruket på bara subutex. Det är mitt råd. Men det visste ni innan. Inget är kört! Jag/vi kan faktiskt komma igen!

Jag vet en kille som var fast i djupt missbruk, och snart tar han en avancerad examen. Han är min förebild. SUBUTEX ÄR VÄGEN UR HEROIN och BLANDMISSBRUK. En väg iaf.

F ö så har jag lagt ner mina planer på att tillåta mig ta återfall varje kalendermånad. Jag kan inte förklara varför jag plötsligt har skiftat i åsikt här. Om en stund åker jag väg till studentcentrum och skriver in mig.
Citera
2012-10-14, 20:31
Medlem
users avatar
H och benso?
Kan börja med att säga att jag rökt sammanlagt kanske 0,6 gram heroin de senaste dagarna och då varit påverkad av diazepam och i viss mån clorazepate och allt har varit frid och fröjd. Dock vet jag inte doserna under dessa dagar men igår tog jag enbart ca 400mg clorazepate och rökte nyss kanske en 01a h. kan man boosta den med lite diazepam eller är det rent idiotiskt? Vet ju att clorazepaten sitter fett länge
Citera
2012-10-15, 19:26
Medlem
Ovcharkas avatar
Det var då ett helvete att söka rätt på svaret jag letar efter.

Fråga 1: Vad händer om man har tagit subutex och sedan tar heroin?
Fråga 2: Vad händer om man tagit heroin och sedan tar heroin?
Fråga 3: Hur länge ska man vänta med att ta heroin efter att man tagit subutex?
Fråga 4: Hur länge ska man vänta med att ta subutex när man tagit heroin?
Citera
2012-10-16, 04:08
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det var då ett helvete att söka rätt på svaret jag letar efter.

Fråga 2: Vad händer om man tagit heroin och sedan tar heroin?
1. Du blir sjuk.
2. Du kan få överdos
3. 2-3 dygn skulle jag tro är bra att vänta, 1 dygn minst men då får du sämre effekt på opiater.
3. ingen aning, men halveringstiden är väl 4-6 timmar på häst?
Citera
2012-10-16, 04:15
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
1. Du blir sjuk.
2. Du kan få överdos
3. 2-3 dygn skulle jag tro är bra att vänta, 1 dygn minst men då får du sämre effekt på opiater.
3. ingen aning, men halveringstiden är väl 4-6 timmar på häst?

Fråga 2: Vad händer om man tagit heroin och sedan tar subutex?

Sådär ska det såklart vara.
Citera
2012-10-16, 04:28
Medlem
Slingshots avatar
Ovcharka, hur ofta tar du jonk nu för tiden? Själv har jag smack hemma liggandes men rör det inte, krävs karaktär för sådant.

Nästa gång ifall jag ska ta h igen ska jag testa IV bara för att testa h på det riktigt sättet, men är rädd för att rushen blir för skön om man torskar sedan.
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-16 kl. 04:36.
Citera
2012-10-16, 04:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ovcharka, hur ofta tar du jonk nu för tiden? Själv har jag smack hemma liggandes men rör det inte, krävs karaktär för sådant.

Nästa gång ifall jag ska ta h igen ska jag testa IV bara för att testa h på det riktigt sättet, men är rädd för att rushen blir för skön om man torskar sedan.

Var ett tag sen nu. Mer än två veckor sedan. Men jag kan ta vilken minut som helst... Men jag håller fortf. fast vid max 2ggr/vecka-regeln. Tror inte jag någonsin kommer bli beroende och missbruka något, dels för att jag inte har lätt för att fastna, och dels för att jag blandar.

IV vill jag också prova nån gång, men nu lockar det inte särskilt. Heroin IV och DMT är de två upplevelserna jag "måste" uppleva innan jag dör.
Citera
2012-10-16, 05:49
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:

Jag tycker morfin och oxikodon inte är speciellt skönt intravenöst, sticker i fingrarna och ansiktet så visst det är inte oskönt men tycker tjack är mycket skönare att slå i sig.
Citera
2012-10-16, 09:38
Bannlyst
Citat:

Det där är j-t dumt. Det dumt att "vilja lära sig hela kitet med IV". Tänk redan nu, jag vill inte lära mig. För sen när du kan och har gjort det. Så har du passerat point of no return. Tänk på det. Det är ett livsavgörande beslut. Kan du inte säga till dig själv att enough är enough nu? Och stanna där?
Känner du någon som har dött i OD? Det är synd i så fall, för det verkar isf modererande.
Men egentligen borde din egna tragik var tillräckligt för stanna nu. Men tyvärr så kan den som bekant användas till motsatsen också. Valet är ditt.

Jag vet egentligen inte varför jag gjorde det. Men det var min livs misstag.
Citera
2012-10-16, 10:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justHigh
Det där är j-t dumt. Det dumt att "vilja lära sig hela kitet med IV". Tänk redan nu, jag vill inte lära mig. För sen när du kan och har gjort det. Så har du passerat point of no return. Tänk på det. Det är ett livsavgörande beslut. Kan du inte säga till dig själv att enough är enough nu? Och stanna där?
Känner du någon som har dött i OD? Det är synd i så fall, för det verkar isf modererande.
Men egentligen borde din egna tragik var tillräckligt för stanna nu. Men tyvärr så kan den som bekant användas till motsatsen också. Valet är ditt.

Jag vet egentligen inte varför jag gjorde det. Men det var min livs misstag.

Därför jag skrev att rushen kommer bli för skön och jag kommer torska, därför jag låter bli det.

Jo har också sagt att om jag börjar ta saker IV så kommer det bara gå utför sedan, man kommer bara vilja skjuta allt.

Jag kan redan IV, har testat med koksalt för längesedan och jag träffade en ven eftersom det kom blod i kanylen.

Men nog om det, nej jag känner ingen som dött i OD faktiskt. Jag vet en som skjuter h dagligen men sedan känner jag också folk som bara IV:ar då o då, men då måste man nog verkligen ha karaktär.

Jag är ändå smack liggandes hemma men jag rör det inte.

Jag är bara nyfiken av mej, för nyfiken kanske, det är den ultimata rushen som lockar men det kan få allvarliga konsekvenser det vet jag.

Hur gick det utför för dig när du satte nålen i dig första gången?
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-16 kl. 10:34.
Citera
2012-10-16, 12:09
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
1. Du blir sjuk.

Du blir inte sjuk om du inte har ett fysiskt beroende. Det som händer är eventuell AT.
Citera
2012-10-16, 15:37
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Du blir inte sjuk om du inte har ett fysiskt beroende. Det som händer är eventuell AT.

Man blir inte sjuk om man tar heroin efter sub utan man får såklart mindre effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in