2015-01-31, 12:31
  #11077
Medlem
Polyklorfenols avatar
På en dator som kom med Windows 8 ligger licensnyckeln inlagd i datorns hårdvara. Prova med Windows 8.

Synd att du inte frågade om Windows 7 på Flashback innan du installerade om. Så svårt är det inte och det går att bevara fabrikspartitionen om man vet hur man ska göra vid installationen.

Drivrutinerna finns alltid på tillverkarens hemsida.
Citera
2015-01-31, 12:37
  #11078
Avslutad
Nu kanske jag snor tråden lite. men jag vill bara frågan en sak angående Windows key. Jag har en bärbar dator som har varit inne på reklamation 3 ggr. De har bytt SSD, moderkort. och ja hela innehållet typ. Varje gång har de installerat nytt Win 8 samt att jag fått med en etikett med en Win 8 key, jag har alltså 3st sådana. Nu fick jag en ny likadan dator på reklamation eftersom dom aldrig lyckades lösa problemet. Är mina 3st Win 8 keys värdelösa om det på nått sätt är synkat med gamla grejerna.
Citera
2015-01-31, 12:46
  #11079
Medlem
xerokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
På en dator som kom med Windows 8 ligger licensnyckeln inlagd i datorns hårdvara. Prova med Windows 8.

Synd att du inte frågade om Windows 7 på Flashback innan du installerade om. Så svårt är det inte och det går att bevara fabrikspartitionen om man vet hur man ska göra vid installationen.

Drivrutinerna finns alltid på tillverkarens hemsida.

Okej tack!

Vet du hur man på något sätt kan få tag på licensnyckeln som ligger i hårdvaran? Alltså inte den som körs på den piratade versionen jag kör på nu.
Citera
2015-01-31, 12:46
  #11080
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Cargo
Nu kanske jag snor tråden lite. men jag vill bara frågan en sak angående Windows key. Jag har en bärbar dator som har varit inne på reklamation 3 ggr. De har bytt SSD, moderkort. och ja hela innehållet typ. Varje gång har de installerat nytt Win 8 samt att jag fått med en etikett med en Win 8 key, jag har alltså 3st sådana. Nu fick jag en ny likadan dator på reklamation eftersom dom aldrig lyckades lösa problemet. Är mina 3st Win 8 keys värdelösa om det på nått sätt är synkat med gamla grejerna.

Låter som dessa licenser är knutna till respektive dator/modell/hårdvara. Slå annars en signal till Microsofts aktiveringcentral och be dom kontrollerar licensen. Du kan även maila till dom - activate@msdirectservices.com
Citera
2015-01-31, 12:48
  #11081
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeroks
Okej tack!

Vet du hur man på något sätt kan få tag på licensnyckeln som ligger i hårdvaran? Alltså inte den som körs på den piratade versionen jag kör på nu.

Testa detta -> http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Citera
2015-01-31, 12:52
  #11082
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter som dessa licenser är knutna till respektive dator/modell/hårdvara. Slå annars en signal till Microsofts aktiveringcentral och be dom kontrollerar licensen. Du kan även maila till dom - activate@msdirectservices.com

Okej, tack, så har jag tur så kanske jag kan använda dessa 3 licenser på andra datorer. Men troligtvis var dessa knutna till förra datorn. Jag ska höra med Microsoft.
Citera
2015-01-31, 12:57
  #11083
Medlem
xerokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Testa detta -> http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Tack så jättemycket! Jag fick fram
* Internet Explorer
* Windows (BIOS OEM key)
* Windows 8 Pro

Är det Windows (BIOS OEM Key) jag ska ha?
Är Windows 8 Pro Den piratade nyckeln?

Jag antar att jag måste få tag på exakt likandat windows 8 som låg i datorn när jag köpte den. hur vet jag vilken det var?

Eller hur kan jag få reda på vilket Windows 8 som nyckeln fungerar till?
Citera
2015-01-31, 12:59
  #11084
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Cargo
Okej, tack, så har jag tur så kanske jag kan använda dessa 3 licenser på andra datorer. Men troligtvis var dessa knutna till förra datorn. Jag ska höra med Microsoft.

Släng iväg ett mail till dom. Förklarar lite enkelt hur du tänker så kan dom köra licensen mot sin licensgenerator.

Där ser man exakt vad det är för sorts licensvolym som du har samt vad du kan göra med dessa licenser.
Citera
2015-01-31, 13:00
  #11085
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeroks
Tack så jättemycket! Jag fick fram
* Internet Explorer
* Windows (BIOS OEM key)
* Windows 8 Pro

Är det Windows (BIOS OEM Key) jag ska ha?
Är Windows 8 Pro Den piratade nyckeln?

Jag antar att jag måste få tag på exakt likandat windows 8 som låg i datorn när jag köpte den. hur vet jag vilken det var?

Eller hur kan jag få reda på vilket Windows 8 som nyckeln fungerar till?

Licensen är knuten till moderkortets Bios numera. Windows 8 Pro är väl din crackade licensnummer. Du har OEM-licens på datorn.
Citera
2015-01-31, 13:04
  #11086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeroks
Okej tack!

Vet du hur man på något sätt kan få tag på licensnyckeln som ligger i hårdvaran? Alltså inte den som körs på den piratade versionen jag kör på nu.
Varför? Installationen tar denna nyckel direkt vid installation. Du kan tom inte välja att inte använda den.
Citera
2015-01-31, 13:07
  #11087
Medlem
xerokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Licensen är knuten till moderkortets Bios numera. Windows 8 Pro är väl din crackade licensnummer. Du har OEM-licens på datorn.

Det låter ju lovande!
Förlåt om jag låter grön på det här, men hur ska jag få tag på rätt windows 8 mjukvara lagligt?
Citera
2015-01-31, 13:08
  #11088
Medlem
xerokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Varför? Installationen tar denna nyckel direkt vid installation. Du kan tom inte välja att inte använda den.
Aha, okej. det låter ju väldigt smidigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in