2015-01-31, 13:09
  #11089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeroks
Tack så jättemycket! Jag fick fram
* Internet Explorer
* Windows (BIOS OEM key)
* Windows 8 Pro

Är det Windows (BIOS OEM Key) jag ska ha?
Är Windows 8 Pro Den piratade nyckeln?

Jag antar att jag måste få tag på exakt likandat windows 8 som låg i datorn när jag köpte den. hur vet jag vilken det var?

Eller hur kan jag få reda på vilket Windows 8 som nyckeln fungerar till?
Nej, varför det? Om du har uppgraderat någon gång till Windows 8.1 kan du direkt hämta ISO här http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/create-reset-refresh-media
Citera
2015-01-31, 13:11
  #11090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Licensen är knuten till moderkortets Bios numera. Windows 8 Pro är väl din crackade licensnummer. Du har OEM-licens på datorn.
Han kanske fick datorn med Pro? Så det är hans vanliga Windows 8 pro licens han ser där.
Citera
2015-01-31, 13:12
  #11091
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeroks
Hej.
Jag köpte en HP envy m6 för något år sedan som då hade det nya Windows 8! Jag avskydde det verkligen och bestämde mig för att installera Windows 7 som jag hade liggandes.Jag formaterade hela hårddisken och försökte installera men det kom upp en ruta om att detta inte gick.

Jag bestämde mig för att jag skulle på något sätt få in windows 7 ändå och läste på om olika filer man kunde lägga in för att kringgå detta.

Detta visade sig vara orimligt svårt då till sist inte ens min datorkunnige kompis, som har allt mitt förtroende, redde ut det.

Jag kände mig besegrad och ville återgå till Windows 8 igen. Men nu är datorn helt tom och jag har naturligtvis ingen nyckel till det Windows 8 som var förinstallerat.

Jag drog hem en piratad version från TPB för att kunna använda datorn, vilken jag absolut inte vill köra på.

Nu är det så att jag vill återgå precis som datorn var när jag packade upp den ut kartongen med Windows 8 och drivrutiner som var installerade.

Hur ska jag gå tillväga?
Jag får väl känna mig så besegrad att jag får lägga ut lite pengar på det antar jag.

Tack på förhand.

Om du inte gjorde någon avbildning av det ursprungliga tillståndet av datorn så kan du inte få tillbaka det . W8 är inget vidare men 8.1 är helt okej så uppdatera och märk skillnaden .

Din dator kommer att fixa det där med nyckeln automatiskt så fort den märker av att rätt Os är installerat vilket du gör med hjälp av detta verktyg http://wudt.codeplex.com/ samt en legitim iso fil från nätet .
Citera
2015-01-31, 13:16
  #11092
Medlem
xerokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, varför det? Om du har uppgraderat någon gång till Windows 8.1 kan du direkt hämta ISO här http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/create-reset-refresh-media

Läget ser ut såhär nu:
Jag vet inte om jag har uppgraderat till 8.1 någon gång.
Jag vill formatera hårddisken.
Installera Windows 8.1 på svenska.
Installera alla drivrutiner.

Jag vet inte om jag lever kvar på 00 talet men har för mig att man behövde rätt version av windows för att nyckeln skulle fungera.

Om ni inte redan har tröttnat på mig kan ni väl vara snälla att skriva en punktlista på vad som ska göras.

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av xeroks 2015-01-31 kl. 13:19.
Citera
2015-01-31, 13:44
  #11093
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeroks
Läget ser ut såhär nu:
Jag vet inte om jag har uppgraderat till 8.1 någon gång.
Jag vill formatera hårddisken.
Installera Windows 8.1 på svenska.
Installera alla drivrutiner.

Jag vet inte om jag lever kvar på 00 talet men har för mig att man behövde rätt version av windows för att nyckeln skulle fungera.

Om ni inte redan har tröttnat på mig kan ni väl vara snälla att skriva en punktlista på vad som ska göras.

Tack på förhand.

Om du inte vet om du uppdaterat så kör på W8 - http://www.eightforums.com/tutorials/18309-windows-8-windows-8-1-iso-download-create.html .

Allt du vill göra enligt listan ovan kan du göra under installationens gång . Uppdatera sedan till W8.1 vilket om du har otur kan ta ett stort antal timmar så låt datorn göra det under en natt t.e.x .
Citera
2015-01-31, 14:08
  #11094
Bannlyst
Sambons nya dator har slutat funka, windows 8.1 går aldrig igång riktigt. Vad trycker man vid uppstarten för att kunna installera om windows 8.1 från recovery partionen? Något speciellt att tänka på?
Citera
2015-01-31, 14:19
  #11095
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Sambons nya dator har slutat funka, windows 8.1 går aldrig igång riktigt. Vad trycker man vid uppstarten för att kunna installera om windows 8.1 från recovery partionen? Något speciellt att tänka på?

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/restore-refresh-reset-pc . Dator tillverkaren har en annan metod där du kommer till återställningen genom någon F knapp . Googla bara : hur fabriksåterställer jag en ..... W8.1 .

Windows refresh funktion funkar enligt min erfarenhet aldrig väl och slutar ändå med en reset .

Har ni provat att köra en sfc/scannow i felsäk.läge ?
Citera
2015-01-31, 16:02
  #11096
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/restore-refresh-reset-pc . Dator tillverkaren har en annan metod där du kommer till återställningen genom någon F knapp . Googla bara : .

Windows refresh funktion funkar enligt min erfarenhet aldrig väl och slutar ändå med en reset .

Har ni provat att köra en sfc/scannow i felsäk.läge ?
Tack för hjälpen! :-)
Hur startar man dator i felsäkert läge i w8.1? Provade med F8 för ett par dagar sedan men inget hände.
Citera
2015-01-31, 16:11
  #11097
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Tack för hjälpen! :-)
Hur startar man dator i felsäkert läge i w8.1? Provade med F8 för ett par dagar sedan men inget hände.


http://www.7tutorials.com/5-ways-boot-safe-mode-windows-8-windows-81

Vad händer när datorn startas ?...vad ser du och inte .
Citera
2015-01-31, 16:11
  #11098
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Tack för hjälpen! :-)
Hur startar man dator i felsäkert läge i w8.1? Provade med F8 för ett par dagar sedan men inget hände.

Precis vid omstart och precis innan Windows ska börjar läsa in så "hamrar" du på F8.
Citera
2015-01-31, 16:32
  #11099
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Precis vid omstart och precis innan Windows ska börjar läsa in så "hamrar" du på F8.
Jag skall plocka fram verktygslådan och prova! :-)
Citera
2015-01-31, 16:34
  #11100
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
http://www.7tutorials.com/5-ways-boot-safe-mode-windows-8-windows-81

Vad händer när datorn startas ?...vad ser du och inte .
Datorn går till inloggning av användare och vidare från det sedan är bara skärmen svart med musen. Inget mer händer oavsett hur länge den står på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in