2015-01-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Sen när har en #3 någonsin fått hänga mid? Det skulle innebära en renodlad duo lane utan roterande supps, sen när har vi sett detta i någorlunda högre skill brackets?

Med en semicarry på solo lane kanske? Tänk dig en aggro med typ Razor, VS, Dirge. Necro safe. Då vill man knappast ha en storm/ember mid utan mer en nummer 3 som Magnus till exempel.

Inte för att HoN är 100% samma sak som Dota, men där var Witch Slayer (Lion) mid riktigt populärt ett tag och då hade man ofta Valkyrie (PotM) offlane. Där blir Lion nummer 3 också. Så tillhör väl inte normen men klart att en nummer 3 är mid i vissa fall.

Har man en offlane som enkelt kan få upp farmen (Alchemist, PotM, Necro osv) och en rätt greedy draft kan det vara bra att få snabba levels på någon som kan skapa space till carrysen. Då blir den ju en #3 över det långa loppet.

Ett tredje scenario är ju om motståndarna kör en greedy lineup med en farmande melee mid. Säg att man hade tänkt ha Tide offlane, bättre att stoppa han mid då för att stänga ner den lanen. Nummer 3 där också.
Senast redigerad av thenarc 2015-01-23 kl. 14:57.
Citera
2015-01-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Är väl rollerna han syftar på. Mid PA vs safelane PA skiljer sig mycket åt.

Jaha, ogillar carries mid.

Har inte spelat med en PA mid på laget mer än kanske 2 gånger. Och båda gångerna när jag nått över 5k rating, aldrig innan.

Jag är starkt emot HardCarries mid, iaf i pubgames.
Är man 5 kan man gå 5 mid och enda hela gamet på ca 15 min om man pickat rätt heroes. Det jag menar är att i pubgames funkar det inte att picka och spela som om man vore 5 stack. Den dåliga kommunikationen, de ryska kidsen och throwarna finns även på 4000, 5000 och 6000 rank så vill man köra tryhard midare eller liknande så gör det inte i pubs. Tycker jag.

EDIT: Matchen vi rushade till Ancient bestod av 5 heal/push picks:
Venomancer, Necromancer, Troll Warlord, Pugna och Dazzle. Minns ej motståndarens pick men vet att de hade Pudge och Axe på laget.

Lane till lvl 3-4 och sen all mid.
Necro - lvlar hp drain och heal.
Dazzle - lvlar grave och heal.
Venom - lvlar wards och venom.
Troll - lvlar attack speed och valfri.
Pugna - lvlar blast och ward/ghost.

Ja, det är ett riktigt early-game pick. Men går det inte som förväntat så kör Troll, Necro och Venom som Carrymode. Men går som sagt bara när man är 5 pers på skype eller liknande. I Pubs kommer det bli mycket feed och osv.
Senast redigerad av AliBB 2015-01-24 kl. 23:38.
Citera
2015-01-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliBB
Jaha, ogillar carries mid.

Har inte spelat med en PA mid på laget mer än kanske 2 gånger. Och båda gångerna när jag nått över 5k rating, aldrig innan.

Jag är starkt emot HardCarries mid, iaf i pubgames.
Är man 5 kan man gå 5 mid och enda hela gamet på ca 15 min om man pickat rätt heroes. Det jag menar är att i pubgames funkar det inte att picka och spela som om man vore 5 stack. Den dåliga kommunikationen, de ryska kidsen och throwarna finns även på 4000, 5000 och 6000 rank så vill man köra tryhard midare eller liknande så gör det inte i pubs. Tycker jag.

EDIT: Matchen vi rushade till Ancient bestod av 5 heal/push picks:
Venomancer, Necromancer, Troll Warlord, Pugna och Dazzle. Minns ej motståndarens pick men vet att de hade Pudge och Axe på laget.

Lane till lvl 3-4 och sen all mid.
Necro - lvlar hp drain och heal.
Dazzle - lvlar grave och heal.
Venom - lvlar wards och venom.
Troll - lvlar attack speed och valfri.
Pugna - lvlar blast och ward/ghost.

Ja, det är ett riktigt early-game pick. Men går det inte som förväntat så kör Troll, Necro och Venom som Carrymode. Men går som sagt bara när man är 5 pers på skype eller liknande. I Pubs kommer det bli mycket feed och osv.

En klassisk speedrun. Gjorde detta i dota 1 väldigt mycket, rekordet bland dom i min vänkrets låg på runt 7-8 min throne

Det är kul men om motståndarna har nån jävla hjärna tar man nån antipush bara. Samt så KAN man inte faila en basepush, då har man torskat. Men high risk-high reward, även om det ofta lyckas (i lägre pubs framförallt)
Citera
2015-01-27, 12:16
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenarc
En klassisk speedrun. Gjorde detta i dota 1 väldigt mycket, rekordet bland dom i min vänkrets låg på runt 7-8 min throne

Det är kul men om motståndarna har nån jävla hjärna tar man nån antipush bara. Samt så KAN man inte faila en basepush, då har man torskat. Men high risk-high reward, även om det ofta lyckas (i lägre pubs framförallt)

Vet att vi gjorde någon sån taktik förut med typ enchantress, chen, enigma, lycan (howl) och luna (aura). Blir en jävla zerg mid
Citera
2015-01-27, 14:41
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vet att vi gjorde någon sån taktik förut med typ enchantress, chen, enigma, lycan (howl) och luna (aura). Blir en jävla zerg mid

Ja, såna early strats är skitkul o dra om motståndarna är efterblivna och typ pickar AM eller Dusa tidigt i draften.

Viper, Venomancer, Undying, Troll och Dazzle. Först stompar du din aggro trilane sen drar alla mid. Fortfarande så många som tror att de kan ta en early fight under en tombstone + dazzle, slutar alltid i katastrof.
Citera
2015-01-27, 22:26
Medlem
Mowlis avatar
Någon som vet hur man använder fraserna i allchat?
Citera
2015-01-29, 12:34
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowli
Någon som vet hur man använder fraserna i allchat?

Går det att göra? När man bindar dem i script säger de ju automatiskt i teamchat med commandot say, annars brukar commandot say vara allchat när man använder det i console (tex prata i allchat under draften)
Citera
2015-01-29, 14:14
Medlem
Mowlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Går det att göra? När man bindar dem i script säger de ju automatiskt i teamchat med commandot say, annars brukar commandot say vara allchat när man använder det i console (tex prata i allchat under draften)

Har sett många som använder t.ex. Good game etc..
Citera
2015-01-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowli
Har sett många som använder t.ex. Good game etc..

Du får gå in i inställningarna och ändra inställningarna för chatthjulet. Finns nån som heter Good game (all) eller liknande.
Citera
2015-01-29, 15:07
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLoriuz
Du får gå in i inställningarna och ändra inställningarna för chatthjulet. Finns nån som heter Good game (all) eller liknande.

Hur gör man det när man kör med i autoexc? för vanliga skriver man ju typ: bind k "chatwheel_say 1"
Citera
2015-01-29, 16:20
Medlem
Mowlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLoriuz

Den hade jag missat, tack så mycket!
Citera
2015-01-31, 16:50
Medlem
wastaahs avatar
Vad tycker ni om morph support? 4.25s stun på 10s cd, efter nå prolag körde han som supp börjar folk nu spela hans om supp i pubs. Själv tycker jag att stunen inte är så amazing att man ska ta en hero med dålig basedmg och dålig range som support.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in