2015-01-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Grymt! Fick två ancient reakor igår med bra stats, lär bli grift 42 ikväll!

Någon som ska lira babbe i S2? Tips?

Jag kommer fortsätta med babben, staying loyal!=)

Tips för S2... gambla reakers och crafta en ancient sunder=)

När är det S2 startar btw?

/bossen
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-01-25 kl. 13:15.
Citera
2015-01-25, 13:29
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nej men du får gärna lira softcore me mig.
I will

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Jag kommer fortsätta med babben, staying loyal!=)

Tips för S2... gambla reakers och crafta en ancient sunder=)

När är det S2 startar btw?

/bossen
Fint! Levla upp två babbar i S2 o trada gear?

Precis som vanlig alltså...
Citera
2015-01-25, 14:38
Medlem
Citat:
I will

Fint! Levla upp två babbar i S2 o trada gear?

Precis som vanlig alltså...

Sounds good=)
Citera
2015-01-25, 18:27
Medlem
ImWorthlesss avatar
Gnetade mig till en ny nivå på Great Rift, 44 är nu ett faktum som solo DH
Citera
2015-01-25, 22:02
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Gnetade mig till en ny nivå på Great Rift, 44 är nu ett faktum som solo DH
Va fan!? Förstår inte riktigt hur folk kan göra mer skada nu efter patchen, dmg:en blev vål aldrig buffa
Citera
2015-01-26, 07:37
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Va fan!? Förstår inte riktigt hur folk kan göra mer skada nu efter patchen, dmg:en blev vål aldrig buffa

Sen efter patchen så har ju Marauder-set gjorts om.
Sentrys må bara skjuta nu då man som spelare själv avfyrar lite pilar o trams.

Men Sentrys är buffade som tusan med M6, vid fullt set så buffas damage med som en sentry gör med 100% PER sentry du har ute.
Sen beroende på vilken Spender man använder med så gör ju dom i sin tur rätt smarrig damage, jag kör med Cluster Arrow och Maelstorm runan (Cold).
Sen har jag alla mina delar i Marauder som Ancient med lite högre rolls på Dex/Vit, min Prides Fall head rollade Ancient den med, likaså min Reaper-bracer.

Dock så ska jag tillägga upplägget med min build jag fått att funka någolunda är att jag kör bara 2 st Legendary Gems!
Bane of trapped och bane of powerfull är dom jag använder.
Sen kör jag en HF-amu med dex, cc, cd och crc (Ingen socket här) så min build är ju baserad på 5 st passiva skills totalt.

Jag har en CDR på 38% och en CRC på 51.8% med Prides Fall och utan den/eller då jag blivit träffad så ligger min CRC på 31.2%.
Har en Dex på över 10400 med så min Dodge är rätt okej så håller jag mig undan att bli träffad och spelar lite defensivt så kostar mina Cluster Arrows bara 19 Hatred iställetför 40 som är ursprungliga kostnaden.
Så jag kan spamma fram rätt bra med CA, även om nu mina 51.8% kan anses rätt högt så räcker det inte alltid till vill jag lova, skulle vilja peta upp mer CRC till närmare 65% samt upp med min CDR till närmare 50, men det blir mycket annat som blir lidande.
Jag har redan gått ner över 400k profile dps för att uppnå denna möjlighet, vilket har fått många att rynka på näsan.
Mindre skada, men komma högre i GR?

Enda jag kan säga är att, har man inte cooldown och costreduce så kan man inte använda skadan man gör.
Jag gör per skada per minut med min nuvarande build, än vad jag hanterade att göra förut pga dyr drift på allt.

Efter min run på gr44 igår så craftade jag ett nytt vapen, hade ingen tanke alls innan på att man kan crafta feta vapen.
3563 dps på vapnet, 2h båge
Vapnet jag hade under GR44 var inte dåligt på nåt sätt, skulle nog säga att det säkerligen är bättre även om det "bara" låg på 32xx DPS, anledningen till att jag tror den är bättre har med Life On Hit på 22k som det vapnet hade, gav mig en total Recovery på 1.5mille.
Citera
2015-01-27, 02:02
Medlem
Pinwheels avatar
Finns det någon som kan tipsa om en bra build till barbaren. Jag är nybliven 70 och har provat lite olika kombinationer, men jag tycker att jag står och hugger och hugger i evigheter utan att göra någon egentlig skada på fienderna. Det går så sjukt långsamt att ta död på saker och ting :/
Citera
2015-01-27, 02:33
Medlem
Citat:
Efter min run på gr44 igår så craftade jag ett nytt vapen, hade ingen tanke alls innan på att man kan crafta feta vapen.
3563 dps på vapnet, 2h båge
Vapnet jag hade under GR44 var inte dåligt på nåt sätt, skulle nog säga att det säkerligen är bättre även om det "bara" låg på 32xx DPS, anledningen till att jag tror den är bättre har med Life On Hit på 22k som det vapnet hade, gav mig en total Recovery på 1.5mille.

har du inte en ancient kridershot så är det i princip alltid bättre att köra xbow än bow i 2.1.2 pga högre weapon damage vilket är ytterst viktigt när man är begränsad av hatred och inte bara kan jogga runt medan sentries gör jobbet. testa crafta lite ancient barbs, tar nog inte så många tries innan du iaf får en hyfsad roll som är bättre än vanliga bågar
Senast redigerad av M.S 2015-01-27 kl. 02:35.
Citera
2015-01-27, 07:11
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har du inte en ancient kridershot så är det i princip alltid bättre att köra xbow än bow i 2.1.2 pga högre weapon damage vilket är ytterst viktigt när man är begränsad av hatred och inte bara kan jogga runt medan sentries gör jobbet. testa crafta lite ancient barbs, tar nog inte så många tries innan du iaf får en hyfsad roll som är bättre än vanliga bågar

Har en Kridershot, men ser ingen användning alls för den i min build då jag inte kör elemental arrow i överhuvudtaget
Men visst har tanken slagit mig om en Xbow, men inte testat ännu då ingen bra har lootats eller craftats.

Min dröm är dock att få en Ancient Etrayu, det skulle göra sjukt mycket för min build då det kommer till damage.

Igår så var det sparsamt med speltid på DH, tweaka min Monk lite och gick från GR34 till GR38, med Tempest Rush, samma build jag klarade GR34 fast nu lite tweakad som sagt
Citera
2015-01-27, 10:28
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:

Bra sammanfattning!

Jag körde lite DH härromkvällen men hittar inte riktigt samma känsla som före patchen. Ska kolla lite streams och försöka få grepp om spelstilen.

Ciao!
Citera
2015-01-27, 11:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Bra sammanfattning!

Jag körde lite DH härromkvällen men hittar inte riktigt samma känsla som före patchen. Ska kolla lite streams och försöka få grepp om spelstilen.

Ciao!

Tack!

Det jag förklarade om är Cold-build som är den dyraste av de elemental-builds du kan inrikta dig på för DH.
Anledningen till att jag valde den är för att jag gillar inte att "göra som alla andra" :P

Jag kör inte ens med en Hatred-generator att attackera med "då det krisar" utan det enda jag kör med är just Cluster Arrow.
Marked for Death kör jag med Valley-runan som ger en 15% extra dmg tagen för dom i ett området på 10-20yard (minns ej precis) då ClusterArrow ger stor Area Damage.

De flesta som kör DH jagar Cindercoat, Kridershot sen kör på Elemental Arrow eller Multishot och firebuild på dom båda.
Citera
2015-01-27, 11:49
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Har en snabb fråga, lirar D3 RoS på ps3 för tillfället men börjar tröttna. Är det värt att köpa det till mac istället för att kunna köra GR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in