2015-01-22, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
S+M måste gå i allians för att stoppa Sd.
Det är precis det man har räknat ut och Decemberkartellen är ett sätt att smyga in ett riktig samarbete utan att chockera väljarna. Hade man bara börjat samarbeta rakt av så hade många gamla vänstersossar som lärde sig hata "borgarna" redan på sextiotalet satt morgonrödvinet i halsen. För många vänsterväljare är SD nazister men M och KD inte mycket bättre, så att då börja samarbeta med Moderaterna bara sådär över en natt hade blivit svårt. Vpk finns ju alltid där som ett hot till vänster och SAP är inte betjänta av att börja läcka väljare ditåt.

Men... Genom att börja samarbeta lite passivt med en underdånig och ledarlös Allians så kan SAP smyga in samarbetet i huvudet även på sina vänsterväljare. "Ja, det är ju för demokratiiiiiins skull, för att motarbeta nazzzziiiiiiiisterna". Sen, efter fyra års smygkopulerande över partigränserna är inte steget långt till ett riktigt samarbete. Om någon gnäller så kan man alltid hänvisa till att det ju gått bra de senaste fyra åren.

Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Vad imponerande på det svenska folket när man beter sig som tjurskallar. Nej man gör detta för sin kärna av folkhemsrasister till valboskap, ca 10%.
Talar du med dig själv nu? Orsaken till att jag frågar är att din kommentar inte har det minsta med mitt inlägg att göra. Ingen har pratat om att imponera. Folkhemsrasism? Du menar sånt som du själv uppvisar här?
(FB) Hur islamisk är den Islamiska Staten (IS)?

Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
IS praktiserar sann islam utan eftergifter. Islam är till stor del en politisk ideologi. Man kan se alla muslimer mer eller mindre som avvaktande terrorister.
Senast redigerad av Saccard 2015-01-22 kl. 17:42.
Citera
2015-01-22, 18:00
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag antar att det var lättare att bemöta det jag först skrev men redigerade för en kvart sedan än att bemöta det verkliga inlägget. Inte sant, herr islamofob?
Får man nu inte ogilla islam utan att rösta SD eller vad är det frågan om?
Citera
2015-01-23, 01:48
Medlem
Det folk inte tänker på är att vi talar om fyra år av fortsatt massinvandring! 2018 kommer SD inte ha tagit flest väljare från moderaterna utan från sossarna, folk börjar vakna nu sakta men säkert!

Förstår ni vad dessa fyra år kommer att innehålla? Fortsatta oroligheter i vår omvärld såsom terrorattacker kanske även i Sverige, ökad arabisering, ökad islamisering, ökad kriminalitet, ökad massarbetslöshet, förortsupplopp och kriminella invandrargäng, fortsatt folkutbyte!
Citera
2015-01-23, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Det folk inte tänker på är att vi talar om fyra år av fortsatt massinvandring! 2018 kommer SD inte ha tagit flest väljare från moderaterna utan från sossarna, folk börjar vakna nu sakta men säkert!

Förstår ni vad dessa fyra år kommer att innehålla? Fortsatta oroligheter i vår omvärld såsom terrorattacker kanske även i Sverige, ökad arabisering, ökad islamisering, ökad kriminalitet, ökad massarbetslöshet, förortsupplopp och kriminella invandrargäng, fortsatt folkutbyte!

Det har jag märkt. Har riktiga Socialdemokrater i min bekantskapskrets och släkt. 40-talister som är uppväxta med Socialdemokraterna som ett parti för arbetare. Dessa människor förstår inte varför S fjäskar för jihadkrigare och inte gör något åt romernas situation. I deras värld ska Sverige sätta press på Rumänien då rumänska romer inte är Sveriges bekymmer. Förslaget om att ge terrorister jobb och hjälp kom som ett paket för att skrämma bort äldre väljare. Tyvärr är dessa väljare för rotade i idén att S ska bli ett parti för arbetarna igen. Vi får se hur siffrorna ser ut längre fram.
Citera
2015-01-24, 02:47
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Vad har du för källa på att Mattias Karlsson & Co. inte kan det?

Jag har läst Sverigedemokraternas partiprogram! Det borde räcka som källa!
Citera
2015-01-24, 03:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Har inte susning av vad som skrivits i tråden men läst igenom TS trådstart.
Vilka är Sd och vad vill de? Ja den frågan svarar jag på själv. Förutom att sätta stopp för all invandring vill de inget men försöker anpassa sig varåt vinden blåser.
I grunden är de ett högerparti även om de inte har fattat det själva. Sannolikheten att de blir det näst största parti i Sveriges riksdag är om inte obefintlig så nära det som det går att komma. Till min oförställda glädje har de bevisat det gång på gång viket pajasparti de är. Inte minst genom den senaste omröstningen i Sveriges riksdag där de lyckades att få med 45 röster, dvs mindre röster än de har, angående misstroende mot Stefan Lövfen och Socialdemokraterna.
Det är inte särskilt ofta som misstroendeomröstningar genomförs i riksdagen mot sittande regering men aldrig tidigare har ett parti misslyckats så kapitalt. Att ens drömma om att bli Sveriges nästa parti tyder snarast på dåligt omdöme. Skulle så bli verklighet så har det ingen som helst betydelse eftersom inget annat parti i riksdagen vill befatta sig med detta parti.

Det är ganska klargjort vid det här laget.
Som vanligt med dig, precis tvärtom.
De är ett mittenparti, like it or not.
Om du vill det tillräckligt mkt kanske det blir så? (stjärnstopp, blodet droppar, spegel)
Hur känns det att det idag skulle vara 1.000.000+ röster på SD? Att de ökat 1%/månad sedan valet?
Det är nästan att jag tycker synd om dig..men bara nästan.

Ja forsätter det så här så är nog 24-25% inom räckhåll och det kommer att räcka.
Citera
2015-01-24, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av the new Cookie
"Infantilt"? Fick du slå upp det ordet? Hur stora tror du de skulle vara om de inte aktivt stött bort kvinnliga väljare?

SD har på pappret många bra idéer. Svenska tjejer som grupp drabbas väldigt hårt av den misslyckade intergrationspolitikens effekter. Men jag kan ju omöjligt rösta på ett parti som sätter en järnrörsviftande gris på talmansposten. Uppenbarligen är det en åsikt som delas av de flesta kvinnliga väljare. Det fanns säkert tyska judar som tyckte autobahn var en bra idé, men röstade inte på Hitler ändå.

Gratulerar, då kan du med gott samvete rösta på SD eftersom Björn Söder varken är en gris eller "viftat med järnrör".
Citera
2015-01-24, 10:47
Medlem
SD har ökat med 1731 väljare om dagen sedan valet. Samma ökning fram tills valet 2018 skulle innebära ca 3,3 miljoner röster, vilket är över 50%(ca 6 miljoner rösta 2014). Kommer såklart inte hända men kul att det sovande folket vaknar i allt snabbare takt
Citera
2015-01-24, 11:52
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Jag har läst Sverigedemokraternas partiprogram! Det borde räcka som källa!
Det borde det göra och har du förstått vad du läser så hittar du inget belägg för påståendet. Men citera gärna!
Citera
2015-01-26, 02:07
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Frågan är nästan felställd...
Inget pekar på att de andra partierna växer men sd har växt konstant sedan 1988.

Vänstervinden alla pratade om vid euvalet var fejk o den enda tydliga trenden är att svenskar har fått nog av den alltför stora invandringen.

om inget parti anpassar sig blir såklart sd STÖRSTA parti 2018.

M är på väg tillbaka efter en lyckad men nu död Nya Moderaterkampanj o S är otydliga o flörtar över blockgränserna mot alla vänsterröstandes intressen.
Nu drömmer du. De kommer nog att växa lite till, och kanske bli andra största. Jag tror inte de blir tvåa, men det är möjligt att de blir det.

Största parti 2018 låter dock som en mycket optimistisk prognos.
Citera
2015-01-26, 02:11
Medlem
Subb[a]s avatar
Enda risken att SD inte blir största parti borde vara om alla SD:are hinner fly landet innan valet. Får väl se hur pass illa det blir.

Själv planerar jag min landsflykt. Tur att vi svenskar än så länge har ett okej rykte på arbetsmarknaden i många länder.
Citera
2015-01-26, 03:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Enda risken att SD inte blir största parti borde vara om alla SD:are hinner fly landet innan valet. Får väl se hur pass illa det blir.

Själv planerar jag min landsflykt. Tur att vi svenskar än så länge har ett okej rykte på arbetsmarknaden i många länder.

Humm ok, då du ska lämna oss andra i sticket? Varför inte stanna kvar och slåss sida vid sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in