2015-01-26, 03:57
Medlem
Sedan Jimmy Åkesson sjukskrev sig och SVT och andra media fortsätter kalla SD nazister och propagerar för fullt för ökad invandring, samt att folk inser att dom aldrig kommer åstadkomma något annat än kaos i riksdagen. Så tror jag inte ens dom kommer få 8% 2018.
Citera
2015-01-26, 04:22
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Det folk inte tänker på är att vi talar om fyra år av fortsatt massinvandring! 2018 kommer SD inte ha tagit flest väljare från moderaterna utan från sossarna, folk börjar vakna nu sakta men säkert!

Förstår ni vad dessa fyra år kommer att innehålla? Fortsatta oroligheter i vår omvärld såsom terrorattacker kanske även i Sverige, ökad arabisering, ökad islamisering, ökad kriminalitet, ökad massarbetslöshet, förortsupplopp och kriminella invandrargäng, fortsatt folkutbyte!
Något som du dock måste ta in i beräkningarna är att under dessa fyra år med fortsatt massinvandring får sossarna rätt så många nya röster då nästan alla invandrare röstar S.
Citera
2015-01-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
Sedan Jimmy Åkesson sjukskrev sig och SVT och andra media fortsätter kalla SD nazister och propagerar för fullt för ökad invandring, samt att folk inser att dom aldrig kommer åstadkomma något annat än kaos i riksdagen. Så tror jag inte ens dom kommer få 8% 2018.

SD har ju för fan resolut fortsatt öka under denna period, har du missat det?

Ditt inlägg är mer ett önskedrömmande än en gissning.
Citera
2015-01-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
SD har ju för fan resolut fortsatt öka under denna period, har du missat det?

Ditt inlägg är mer ett önskedrömmande än en gissning.

Jag måste ha missat det.. vart får du den informationen ifrån ?
Citera
2015-01-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
Jag måste ha missat det.. vart får du den informationen ifrån ?

www.status.st
Citera
2015-01-26, 17:18
Medlem
Felstavarens avatar
SD:s fortsatta framgång beror väldigt mycket på hur de andra partierna agerar. De senaste skandalerna har ju varit rätt så allvarliga, till och med utifrån partiets egna synvinkel. Trots det blir opinionssiffrorna bara bättre och ligger numera troligtvis på en ännu högre nivå än vad som redovisas i mätningarna (SD underpresterar generellt i dem jämfört mot faktiskt utfall i valet).

Detta leder mig till att tro att partiet Sverigedemokraterna är mindre intressant för väljarna än fenomenet Sverigedemokraterna, som många säkert ser som en välbehövlig respons på den akuta skitnödighet som ligger som en våt filt över det politiska landskapet idag. En röst på SD kan kanske, i vissa fall, ses som en röst mot en allmän attityd snarare än en röst på ett parti, och det innebär en enorm fördel gentemot de andra partierna som oftare får bedömas i termer av regeringsduglighet, erfarenhet m.m. Jag tror åtminstone att många, men givetvis inte alla, procent som SD har beror på dylika fenomen.

Det här försprånget kan man enkelt ta ifrån dem, främst genom att våga börja diskutera vissa frågor på ett trovärdigt sätt. Jag tror inte att man bör hoppas för mycket på nuvarande partiledare, deras skitnödighet är nog dessvärre kronisk, men jag skulle bli förvånad om inte de undre skikten i partiorganisationerna börjar vädra morgonluft nu. Svensk media har dessutom tappat många tänder den senaste tiden, så tiden börjar bli mogen för en ny generation politiker som vågar vara lite mindre PK och inte är lika rädda för gnälliga krönikörer.
Citera
2015-01-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
SD:s fortsatta framgång beror väldigt mycket på hur de andra partierna agerar. De senaste skandalerna har ju varit rätt så allvarliga, till och med utifrån partiets egna synvinkel. Trots det blir opinionssiffrorna bara bättre och ligger numera troligtvis på en ännu högre nivå än vad som redovisas i mätningarna (SD underpresterar generellt i dem jämfört mot faktiskt utfall i valet).

Detta leder mig till att tro att partiet Sverigedemokraterna är mindre intressant för väljarna än fenomenet Sverigedemokraterna, som många säkert ser som en välbehövlig respons på den akuta skitnödighet som ligger som en våt filt över det politiska landskapet idag. En röst på SD kan kanske, i vissa fall, ses som en röst mot en allmän attityd snarare än en röst på ett parti, och det innebär en enorm fördel gentemot de andra partierna som oftare får bedömas i termer av regeringsduglighet, erfarenhet m.m. Jag tror åtminstone att många, men givetvis inte alla, procent som SD har beror på dylika fenomen.
.

Fast här ger dig forskningen fel. Undersökningar visar att få röstar på SD som en protest, utan istället för att det är det bästa partiet. Så även jag.
Citera
2015-01-26, 19:34
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Fast här ger dig forskningen fel. Undersökningar visar att få röstar på SD som en protest, utan istället för att det är det bästa partiet. Så även jag.

Att vara det bästa partiet är ju ganska enkelt när man är det enda partiet som gör en ansats till en någorlunda seriös diskussion om asyl/anhöriginvandring kontra de generella välfärdssystemen. Jag känner både en och två gammelmoderat som, likt jag själv, inte har mycket till övers för välfärd i största allmänhet, men ändå röstar på ett folkhemsparti som SD.

Men nu kör jag med anekdotisk bevisföring. Om du har exempel på forskning som visar på att SD ökar av andra skäl får du gärna dela med dig av den, det vore ett intressant uppslag. Kan tänka mig att många som gillar devisen "tuffare tag mot brottsligheten" finner en viss attraktionskraft i SD, likaså de som är skeptiska mot genusvetenskap och annat nys. Men om man konkurrensutsatte dem på riktigt, t.ex. genom att (m) bestämmer sig för att strypa tillgången till välfärd för nyanlända (som KD verkar vara inne på?), så tror jag att de skulle stjäla tillbaka många röster.
Citera
2015-02-27, 13:58
Medlem
staticages avatar
Jag tror dom kommer bli andra största partiet 2018 hos folket.
Men lång tid kvar till val,sossarna har ju redan tagit över SÄPO,Sossarna för ju den rätta kampen och då spelar inte demokrati så stor roll.

konsekvens stickade tröjor i grått,frukost bestående av havregrynsgröt(en gång i månaden kryddat med banan)
Könshår ansas ej
Citera
2015-02-27, 14:18
Medlem
Bajsfacistens avatar
Tror jag inte. Helt uteslutet är det väl inte speciellt med tanke på att Moderaterna har valt Anna Kindberg Pomperipossa som ledare för sitt parti, ett blysänke som var Mona för S. Kanske har vi M och SD runt 18-20 %. Folket har även att börja inse att det inte bara är en ekonomisk katastrof med invandringen utan även vilken typ av människor en stor del av dessa flyktingar är, folkrättsförbrytare och jihadister. 7 klövern har stora trovärdighetsproblem i ödesfrågan om invandringen, nu pratar de om integration och att den ska bli bättre, jovisst mer pengar och fler miljardprojekt som den lyckade etableringslotsatsningen. Jobben ska de tydligen trolla fram numera, om det vore så lätt att trolla fram jobb så kan man ju fråga sig varför de inte har gjort det tidigare?

Mycket kan hända på 4 år.
Citera
2015-02-28, 15:19
Medlem
Problemet med denna tråd och många i den är att de är otroligt verklighetsfrånvända individer. Hade du frågat dessa personer om de trodde att SD skulle komma in i riksdagen 2010 så hade de med största sannolikhet sagt ''nej, sverigedemokraterna kommer aldrig komma in i riksdagen''. Samma personer som satt och sa 2010 att SD aldrig skulle nå riksdagen sitter nu och säger att de aldrig kommer bli näst störst 2018, hade du frågat dem innan valet så hade det varit samma visa ''miljöpartiet kommer bli tredje största parti''. Uppenbarligen så har ni haft fel gång på gång, låt mig nu som förutspådde både att SD skulle komma in i riksdagen 2010 och att de skulle dubblera sitt stöd 2014 säga vad som kommer hända 2018, SD kommer dubblera sitt stöd igen!
Citera
2015-02-28, 15:26
Bannlyst
Släpp det där nu

De flesta väljarna är helt okey med öppna gränser, som alla partier från V till mitt parti Moderaterna förespråkar.

Det är bara naivt av er att tro att så många helt plötsligt skulle börja rösta för en minskning av invandringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in