Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Varför då göra ett sådant antagande? Det finns inget skäl till det. Allt bottnar i patetisk dödsångest, hur fint det än låter.
Jag känner ingen ångest inför döden, det är en del av livets process.
Vad får dig att fortsätta leva? Intrycket jag får är att du hellre är död. Vad stoppar dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Inget tyder på det.
Självklart tyder ingenting på det.
Det är alldeles för stort för oss att greppa och därför kommer allting alltid tyda på att det inte finns någon mening med existensen av någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlamRed
Du har delvis rätt.
Men meningsfullhet är något vi alla har upplevt personligen. Vi vet varför vi äter, för att stilla hungern. Vi vet meningen med att gå in på McDonalds. Därav är steget att prata om meningsfullhet gällande andra saker argumenterbart naturligt.
Men jo, rent krasst har du rätt. I nuläget är varken gudar eller livets mening något som ens har indikationer på att vara sanna/verkliga.
Livets mening är delvis individuell så den kan vara sann, jag försöker enbart släppa loss på min och tala om den. Om det får folk att skratta åt mig eller att ta åt sig är egentligen irrelevant. Det är skönt att skriva av sig och diskutera med andra människor medan man är anonym.
Citat:
Ursprungligen postat av
orrecrist
det där var ta mig fan vackert. & ja lite kul att jag har fru justitsia i sambandet yin yang då balans i livet kan hittas i typ allt.

Balansen existerar i allting som existerar.
Hallucinogena droger visar gärna detta, men det visste du redan.