2013-12-19, 19:46
Medlem
Själslig utveckling eller själslig disciplin. De flesta religioner sysslar eg inte med själslig utveckling utan med disciplin.

Att leva och tänka på ett redan bestämt sätt.

Meningen med livet är utveckling. Vi lever idag för att öka möjligheterna för de som lever imorgon. Kort sagt, barnen är framtiden och meningen med livet.

Oavsett om man har egna barn eller inte.
Citera
2013-12-22, 02:33
Medlem
Jag tror det är viktigt att diskutera livets mening...
http://www.youtube.com/watch?v=tqbXOO3OiOs
Citera
2013-12-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entr0pi
Text
Ingen fara att du vill ha bevis.

Detta upplevs ju internt, så självklart är det ju den vägen vi måste gå, eftersom det är där vi hittar medvetandet först.

Så, meditera, 2 ggr dagligen, under lång tid, så blir du tillräckligt medveten, för att se vad jag och många andra beskriver.

Det ger såklart massor av andra fördelar, så du har ju allt att vinna. Ökat fokus, lycka, utveckling.

Det finns länk här: http://www.aypsite.org/13.html

Sidan är byggd med lektioner, som går ut på att bli ett med medvetandet och väcka kroppslig extas. Den är russinen från kakorna av yoga och religioner, ihopbakat till en praktisk guide in i målet med allt detta.

Klart du inte ska tro på saker bara rakt av.

Däremot kan du prova och se. För det går att skynda på, genom att starta extasen, kundalini som det kallas. Det som händer då är att det börjar välla upp extatisk kärlek i kroppen, som kommer förändra dig genom att skifta dina synsätt, dina koncept av vem du är och ta upp undermedvetna saker i ljuset.

Fenomenet är så vitt upplevt att det kan ses som ett riktigt fenomen.

Chansa och se. Ta upp lektionerna med Pranayama.

Dina barnsbarnsbarnsbarnsbarn kanske får bevisen du frågar efter. Men för dig, börjar det i meditation. Det är så, för det finns alltid kommande sanningar som inte är bevisade.

Det är så det rör sig. Men först måste någon ta steget vidare, in i mörkret, och upptäcka.

Så prova, och ta ett steg. Titta in på länken, se om det stämmer.

Här

Mvh
Citera
2013-12-25, 16:25
Medlem
therebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmanslantern
Det finns ju en mening hur man än vrider och vänder på det, att föröka sig, men högre syfte?

Hur skulle vi isåfall uppfatta det och på vilket sätt skulle det manifestera sig?

Det högre syftet med livet är att ligga i kistan 6 feet under med ett stort leende på ens läppar!

Citera
2013-12-26, 10:59
Medlem
Självförverkligande och knarkande är livets högre syften!

Citera
2013-12-27, 02:07
Medlem
Meningen med livet är att det inte finns någon mening.
Citera
2013-12-27, 02:30
Medlem
Jag vet inte om det finns en förutbestämd mening med livet.
Så jag tror att man skapar sin egen mening med livet.
Citera
2013-12-27, 09:29
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluecandy3
Meningen med livet är att det inte finns någon mening.
Utveckla.
Citera
2013-12-27, 12:56
Medlem
ReVarres avatar
Varit inne på tankar om livets meningslöshet jag också och visst tynger den ner en men den tillåter en också att se hur liten betydelse allting har i slutändan. Man kan ta livet med en nypa salt. Vad spelar det för roll egentligen? Bara lev till fullo låt ingen stoppa dig. Men ta det lugnt, vila på vägen.
Citera
2013-12-27, 13:20
Medlem
Snoddlans avatar
tror väl inte riktigt så hardcore som du, men känner igen det med kall verklighet osv, enda svaret jag har hittat är benso (ångest och självmordstankar uppstår ju gärna när allt känns meningslöst osv)
Citera
2013-12-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Utveckla.

Ser ingen mening? Det är därför jag tror att meningen med livet är att det inte finns en mening. Vi föds för att sedan dö.
Vi kämpar, studerar och jobbar för en bra framtid och allt men för vad? Vi föds och vi kommer att dö. Det är en kontinuerlig cirkel. Så vad du än gör i livet, spelar det ingen roll. Visst kan det gynna andra människor om de t.ex har ett bättre jobb än andra och mer pengar, men de kommer också att dö.
De rika kan ha levt ett bättre liv, men deras grav kommer att vara och se ut som alla andras.
Jag vet att vetenskapen har sina lagar och att vi skapades av en kemisk process. Människan bidrar ingenting, inte heller finns det något att bidra med.

Vi alla kommer att dö, finns inget syfte till varför just vi människor skapades. Vi är bara små flugor i universum. Så när vi ändå lever tycker jag att vi ska leva livet och göra allt man nu tycker är roligt. Så kan vi inte bara gå och festa 24/7 och roa oss medan vi är här eller? För livet är så kort.
Citera
2013-12-28, 19:52
Medlem
therebells avatar
Se livet som ett skepp ute på de. 7 haven där man delvis styr mot ens slutliga destination men ständigt får tampas med de så sluga elementen som antingen får dig att nå land eller så sjunker du - utan nån återvändo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in