Citat:
Ursprungligen postat av
zy45N
SB tvångsavgiftades, då han inte längre fick narkotika slutade han berätta!!
Ja men det är ju det jag säger. Liksom i Växjö kunde han inte berätta utan benzo när det dragits in! Det borde de ansvariga för vården på Säter ha insett redan då. (När han förflyttats till Växjö) Istället för att ta tillbaka honom och börja om att ge honom benzo praktiskt taget som snask redan på väg tillbaka till Säter ifrån Växjö.
Växjös ställningstagande byggde ju på just att Benzo var olämpligt att ge,Där förekom ingen sån medicinering,.Varför såg inte de ansvariga på Säter det?
Och jag hoppas att de flesta vet att missbrukare inte så sällan måste behandlas via tvång för att bli av med sitt missbruk.! Därför att drogerna drar så mycket att utan tvång är det mycket svårt att sluta. Nu var ju Säter bidragande orsak till att missbruket avancerat så-så det var väl deras ansvar att se till att han blev av med narkotikan?
Jag vill minnas att SB efteråt (efter tillnyktringen) vägrade delta i fler spektakulära verksamheter.jag ska kolla.
Han
tvångsmedicinerades också...i grund och botten även om han fick mer än han skulle ha fått pga sitt berättade. Han var ju dömd att vara på Säter så allt som skedde där med eller utan hans medverkan skedde under tvång,det fanns det papper på eller??????????????
Jag vet att det är dubbelt.Men han var faktiskt vårdad med tvång