2014-12-21, 18:23
Medlem
traskes avatar
Kommer säsong 5 handla om utomjordingar? Nu band dom ihop det lite med hur Pepper hamnade på sinnessjukhuset och känslan är väl att det finns mer från säsong 2 som lämnades obesvarat angående just utomjordingarna?
Citera
2014-12-21, 18:49
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Kommer säsong 5 handla om utomjordingar? Nu band dom ihop det lite med hur Pepper hamnade på sinnessjukhuset och känslan är väl att det finns mer från säsong 2 som lämnades obesvarat angående just utomjordingarna?

Efter att ha följt ett antal serier av Ryan Murphy så tror jag faktiskt inte att han är så beräknande utan att det var mest "fan service", då många fans gillade Asylum men ogillade Coven.
Citera
2014-12-21, 18:53
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Efter att ha följt ett antal serier av Ryan Murphy så tror jag faktiskt inte att han är så beräknande utan att det var mest "fan service", då många fans gillade Asylum men ogillade Coven.

Jag har googlat litegrann och det finns ju faktiskt lite fler ledtrådar som jag inte tänkt på innan. Elsa Mars, som sjunger life on mars flera gånger. Dessutom utspelar sig säsong 4 i Jupiter, Florida.
Citera
2014-12-21, 19:21
Medlem
irrblosss avatar
Det vore kul att ta upp alienspåret. Älskade säsongen där de lyckades kombinera mentalsjukhusskräck, 50/60-talsmiljöer och scifi.
Citera
2014-12-23, 20:27
Medlem
swimp78s avatar
Jag måste nog slå fast att den här säsongen är den svagaste i serien hittills, rent spännings-mässigt.
Citera
2014-12-31, 19:33
Medlem
slackybackys avatar
Slutat se nu. Ettan var mumma! Sen barkade åt hell..
Citera
2014-12-31, 19:39
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackybacky
Slutat se nu. Ettan var mumma! Sen barkade åt hell..

Fast Asylum var ju bättre än Murder House.

Jag förstår att man kan ogilla Coven däremot. Gillar själv Freak Show än så länge, men förstår varför folk inte gillar den.
Citera
2015-01-18, 12:53
Medlem
mikroulas avatar
Åh har helt missat denna tråd. Älskar AHS. Hoppas att få lite liv i tråden igen då jag har ingen att diskutera serien med

Första säsongen var ju den som fick mig börja följa resten av säsongerna. Jag såg aldrig exakt hela utan vissa avsnitt när det gick på tv (Tror det var kanal 11?) Missade kanske 1-3 avsnitt men tyckte den var otroligt intressant och bra. Jag älskar ju all skräck/thriller etc.

När jag hörde om andra säsongen så gav jag den en chans, trodde dock inte den skulle handla om något helt annat. Men fastnade direkt och älskade den. Tills efter kanske 5 avsnitt och jag började faktiskt tröttna på andra säsongen.. Älskade utomjordingar och mentalsjukhus grejen, det var så konstigt men ändå så bra. Sen tyckte jag dock den blev seg och urartade och jag glömde bort serien helt enkelt. Det blev för mycket att hålla reda på?

Tredje säsongen älskade jag också och den började bra men samma där, några avsnitt var jätte intressanta medan andra satt jag bara och bläddrade igenom.

Fjärde säsongen är min favorit. Många säger att den inte alls är bra men det är faktiskt den enda säsongen där jag känt att varje avsnitt är bra. Visst den urartade också som fan och hade ingen röd tråd direkt, men jag tycker inte någon säsong har en röd tråd?
Någon spännande hände varje avsnitt och fick mig alltid längta efter nästa, har följt den helt slaviskt. Bästa avsnitten var orphans.

Jag tror problemet med AHS är att det saknas en röd tråd och att det blir för mycket ibland. Det finns så mycket bra att säga om den här serien men den har sina fel.. men kanske därför jag gillar den så mycket, den är så konstigt på nått sätt. Jag längtar tills säsong 5 och jag tror det bara blir bättre och bättre. Jag hoppas det har med utomjordingar att göra som några innan mig redan skrivit.
Citera
2015-01-18, 13:06
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikroula
Fjärde säsongen är min favorit.

Om fjärde säsongen är din favorit se på Tod Brownings "Freaks":

http://www.imdb.com/title/tt0022913/combined

Du lär gilla filmen då säsong fyra är en total rip-off från den filmen.
Citera
2015-01-19, 10:01
Medlem
Klownfaces avatar
helvete vad chockad jag blev när NPH klev in i serien
Citera
2015-01-19, 14:41
Medlem
mikroulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Om fjärde säsongen är din favorit se på Tod Brownings "Freaks":

http://www.imdb.com/title/tt0022913/combined

Du lär gilla filmen då säsong fyra är en total rip-off från den filmen.

Oj det var verkligen en rip-off.. alla karaktärer osv, det visste jag inte.. Va tråkigt!
Ska se om jag hittar freaks någonstans skulle va intressant att se. Älskar freak show temat, när jag såg första avsnittet på säsong 4 mådde jag illa hela natten efter scenen med tjejen som blev drogad och våldtagen av alla freaks haha
Citera
2015-01-19, 14:53
Medlem
Dickensciders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske

Tror att det blir lite alien tema, sen har jag läst lite runt om på nätet och många rykten pekar på ett Ed-gein (Texas chainsaw massacre inspirationen) liknande tema, ihoprört med cabin in the woods.
Men vi får se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in