2014-02-17, 04:37
Medlem
Cruachans avatar
Jag gav upp säsongen efter avsnitt tio. Såg de tre sista ikväll, och den fortsatte lika värdelöst. Jag gillar Fleetwood Mac, men det här blev bara för pajigt. Tror jag skiter i säsong fyra.
Citera
2014-02-17, 09:32
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker det var den bästa säsongen rent storymässigt.

Inte "skräck"-mässigt kanske, men skräck som förmår skrämma passar ändå enbart i filmform. Man kan inte skrämma tittare i 12 x 40 minuter.

Det viktiga är att det är en story man är intresserad av, och där tycker jag den här säsongen är bäst hittills.
Citera
2014-02-23, 17:17
Medlem
Just börjat på tredje säsongen av denna underbara serie. Helt missat den tidigare men det är himla skönt att ha några hela säsonger att plöja igenom.

Befriande annorlunda serie, uppskattar den manliga blicken som präglar serien. Trodde inte sånt här fick göras nuförtiden med den ena fantasin efter den andra -villiga undersköna kvinnor och perversa nunnor om varannat.. Rena propagandafilmen för BDSM.

Nyskapande att de använder samma skådisar -ger känsla av en teater som sätter upp olika pjäser. Teamat känns också fräscht, man vet att vad som helst kan hända. Utom att det slutar lyckligt förstås.
Citera
2014-02-23, 19:04
Medlem
Helt okej serie, till skillnad från alla andra så tycker jag bäst om tredje säsongen och andra säsongen är klart sämst.
Citera
2014-02-23, 22:32
Medlem
Nä trean är ett riktigt sömnpiller tyvärr.. Av nån anledning har det blivit en ungdomsserie, skulle kunna vara vilken häxserie som helst. Alla skumma sexprylar är borta..
Citera
2014-03-27, 18:22
Medlem
Nästa säsong ska bli cirkus-tema, ser väldigt mycket fram emot det
Citera
2014-04-03, 11:52
Medlem
Brittmaries avatar
För er som har sätt säsong 3 ska jag berätta en stooor miss som dem inte verkat tänkt på..

Citera
2014-04-03, 14:31
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Nästa säsong ska bli cirkus-tema, ser väldigt mycket fram emot det
Det kan vara precis det som den här haltande serien behöver - total galenskap! Circus och klowner och sideshow freaks! Tredje säsongen dödade annars serien totalt ...
Citera
2014-04-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist
Det kan vara precis det som den här haltande serien behöver - total galenskap! Circus och klowner och sideshow freaks! Tredje säsongen dödade annars serien totalt ...

Ja precis, känns som det finns massa möjligheter för bra och galna storylines på en cirkus. Psykopatiska clowner, läskiga freaks, cirkus ägaren har någon mörk bakgrund etc...
Citera
2014-04-03, 18:34
Medlem
swimp78s avatar
Jag fattar inte alls vad som lockar med cirkus. Känns ju bara klyschigt?

Det enda jag förknippar cirkus med är cirkus scott och rumänska kärringar i svettig trikå. "Onda clowner" har alltid varit en av skräckhistoriens tråkigare memes.
Citera
2014-04-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag fattar inte alls vad som lockar med cirkus. Känns ju bara klyschigt?

Det enda jag förknippar cirkus med är cirkus scott och rumänska kärringar i svettig trikå. "Onda clowner" har alltid varit en av skräckhistoriens tråkigare memes.

Dock ska det tydligen utspelas under 50-talet, vilket är mycket intressantare än om det vore nutid. Asylum var enligt mig deras bästa säsong (vilket också var 50-talet) så det är väl det som gör mig förväntansfull. Det känns mycket mer som en verklig horror story när det utspelas förr i tiden än nutid.
Citera
2014-04-04, 10:23
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Man borde dra ner på obehagligheterna, skruva ner tonläget, så skulle det bli mer hemskt på riktigt. Som det är nu känns det nästan som en parodi, eller början till en fånig porrfilm
Exakt ALLA är onda, det är mörkt hela tiden, läkaren är en dr mengele-figur, alla ska ha smisk på stjärten hela tiden, nunnan är kåt och syndig, och exakt alla klyschor staplas på varandra utan minsta finess, som en potpurri på diverse skräckfilmer ska in på kortast möjliga tid. Excorismen t ex kändes ju som en gäspning.

Jag vidhåller också det är himla synd att miljöerna i serien känns så ospännande. Man borde skapat en hel värld i världen av sjukhuset istället för en enda gröt där man knappt kan skilja den ena platsen från den andra. Etablerat en rad miljöer i sjukhuset med olika laddning - där vissa platser känns mer "mörka"/onda än och andra platser känns mer trygga och "ljusa". När allt är mörkt hela tiden blir det till slut inte skrämmande eller spännande längre.

Den här serien är ingen skräck i vanlig bemärkelse. Mer som MK-Ultra skulle jag säga. Synar man detaljerna och implikationerna i serien blir den garanterat mer skräckinjagande än om man väljer att titta på den som vilket tidsfördriv som helst. Skevt är bara förnamnet.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in